REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šviesoforai kiekvienoje Lietuvos sankryžose veiks kitaip. Aišku, ne tik kada nuo jų dings į dešinę leidžiančios sukti žalios rodyklės, bet ir kuo jos bus keičiamos. Atsiras pakoreguoti šviesoforai, kurie net ir nedegant žaliai rodyklei leis sukti į dešinę. Taip pat svarstoma atsisakyti ir žalio šviesoforo signalo mirksėjimo.

Šviesoforai kiekvienoje Lietuvos sankryžose veiks kitaip. Aišku, ne tik kada nuo jų dings į dešinę leidžiančios sukti žalios rodyklės, bet ir kuo jos bus keičiamos. Atsiras pakoreguoti šviesoforai, kurie net ir nedegant žaliai rodyklei leis sukti į dešinę. Taip pat svarstoma atsisakyti ir žalio šviesoforo signalo mirksėjimo.

REKLAMA

Šviesoforo šone įsitaisiusios žalios rodyklės, kurios net ir degant raudonam šviesoforo signalui leidžia sukti vairuotojams į dešinę, greitai taps praeitimi.

„Nuo lapkričio pirmos naujų lentelių atsirasti negali, visos senos lentelės kol kas liks kabėti“, – tvirtina Susisiekimo ministerijos atstovas Dmitrij Bial.

Tiesa, jos kabės neilgai. Iki kitų metų pradžios šviesoforo šone neturėtų likti nė vienos žalios rodyklės.

Gatvėje kalbinti praeiviai nesutaria, ar tai – geras sumanymas. Vieni tvirtina, kad panaikinus žalias rodykles eismas taps saugesnis, kiti atkerta, kad tokios rodyklės padeda bereikalingai delsti savo laiko, laukiant žalio šviesoforo signalo.

REKLAMA
REKLAMA

Visiems naujoves kritikuojantiems vairuotojams Susisiekimo ministerija paruošė alternatyvą. Vietoj žalių rodyklių, sankryžose prie įprasto trijų spalvų šviesoforo, nuo lapkričio pirmos galės atsirasti 4-a papildoma atskira sekcija su šviečiančia rodykle. Panašių pavyzdžių galima rasti užsienyje. Toks šviesoforas veiks įprastai, kai degs pagrindinis žalias signalas, bus galima važiuoti visomis kryptimis.

REKLAMA

„Kelio savininkas galės pasirinkti tokį variantą, kad pagrindinis žalias šviesoforo signalas bus skritulio formos. Žalias pilnaviduris šviesoforo signalas, pagal kurį bus leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Bus galima važiuoti į kairę, apsisukti, važiuoti tiesiai ir į dešinę, dešinys posūkis bus leidžiamas, nepriklausomai nuo to ar sekcija į dešinę dega ar nedega“, – tvirtina Susisiekimo ministerijos atstovas Dmitrij Bial.

Žalia papildoma 4-a sekcija užsidegs tik tada, kai bus saugu atlikti dešinįjį posūkį.

„Kuomet dviratininkų ir pėsčiųjų srauto nebebus, bus įjungiama papildoma sekcija į dešinę šviesoforinė, kuri leis vairuotojams taip pat pasukti į dešinę jau netrukdomai, vairuotojai nieko neturės praleisti ir mes galėsime dešinio posūkio juostą atlaisvinti“, – pastebi D. Bial.

REKLAMA
REKLAMA

Tai nėra vienintelė naujovė. Susisiekimo ministerijoje taip pat vyksta diskusijos, kad galbūt reikėtų panaikinti šviesoforo žalio signalo mirksėjimą. Valdininkai tiki, kad jį išjungus dalyje sankryžų eismo srautai būtų spartesni.

„Atsisakius žalio mirksinčio šviesoforo signalo, mes galėsime vienos fazės metu sutaupyti 4-ias sekundes. Tai per minutę bus daugiau, per valandą, parą žymiai daugiau“, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas.

„Kaip vairuotoja vertinu neigiamai, nes per geltoną šviesą nesinori iš viso važiuoti, tai stengiesi važiuoti per mirksinčią žalią. O dabar tikriausiai neišvengsim to, kad teks važiuoti per geltoną“, – taip tokius valdžios sumanymus vertina gatvėje kalbinta moteris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairavimo mokyklų atstovai aiškina, kad visi planuojami pokyčiai naudingi naujiems vairuotojams. Pradedantiesiems esą lengviau, kai šalia šviesoforo nėra lentelių su rodyklėmis ir žalias šviesoforas nemirksi.

„Bus paprasčiau konkrečiau, jeigu mirksi nepatyrusiam vairuotojui labai sunku įvertinti. Jis bando rizikuoti, pravažiuoti per geltoną, gal net ir per raudoną, bus konkretumas, iškarto geltona jis turės stabdyti, nebandys rizikuoti“, – pastebi vairavimo instruktorius Martynas Bartkus.

Eismo specialistai beveik neabejoja, kad pokyčiai sukels masinį patyrusių vairuotojų pasipiktinimą. Tokie žmonės keliuose nirš dėl to, kad jiems teks keisti savo vairavimo įpročius, negana to, atmosferą gali dar labiau įkaitinti ir senųjų rodyklių trūkumas, jei jos nebus laiku pakeistos naujosiomis šviečiančiomis sekcijomis.

REKLAMA

„Vairuotojų nepasitenkinimas būtų susijęs su tuo, kad tiesiog elementariai srautas būtų stabdomas ilgiau. Reikėtų jau laukti to žaliojo tikrojo signalo prieš sukant į dešinę. Sankryžos reguliavimas turi būti apgalvotas ir optimizuotas, kad nereikėtų stovėti ir laukti“, – VGTU Transporto ir logistikos kompetencijos centro vyresnysis mokslo darbuotojas Vidas Žuraulis.

Tiesa, ne visi pokyčiai įsigalios metų sandūroje. Anot Susisiekimo ministerijos, dėl mirksinčio žalio šviesoforo likimo šiuo metu tik diskutuojama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų