REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prezidento posto siekiantis Gitanas nausėda sureagavo į oponentės Ingridos Šimonytės štabo paviešintą laišką, kuriuo suabejota G. Nausėdos rinkimų kampanijos finansavimu. G. Nausėda įsitikinęs, kad tokiais pareiškimais tiek I. Šimonytės štabas, tiek kandidatę remiantys konservatoriai stengiasi mesti šešėlį ant oponento.  

Prezidento posto siekiantis Gitanas nausėda sureagavo į oponentės Ingridos Šimonytės štabo paviešintą laišką, kuriuo suabejota G. Nausėdos rinkimų kampanijos finansavimu. G. Nausėda įsitikinęs, kad tokiais pareiškimais tiek I. Šimonytės štabas, tiek kandidatę remiantys konservatoriai stengiasi mesti šešėlį ant oponento.  

REKLAMA

„Nors konservatorių deleguotos kandidatės štabas teigia siekiantis išsklaidyti abejones, bet po šio veiksmo abejonių kyla daugiau, nei išsklaidoma ir pirmiausia dėl jų pačių veiksmų pastarosiomis dienomis", – rašoma G. Nausėdos rinkimų štabo pranešime spaudai. – „Praėjusią savaitę paskelbta apie partijos paramą kandidatei ir paviešinta neaudituota išlaidų ataskaita pirmiau laiko, nei numato Politinių kampanijų finansavimo ir finansų kontrolės įstatymas. Iki rinkimų pabaigos nepatikrinama ataskaita rodo, kad kampanijos išlaidos iš anksto buvo planuojamos, žinant apie būsimą partijos paramą". 

G. Nausėdos rinkimų štabo komunikacijos vadovas Aistis Zabarauskas atkreipia dėmesį, kad klausimai G. Nausėdai užduodami ir per žiniasklaidospriemones viešinami šiandien, prasidėjus išankstiniam balsavimui. Tokia oponentų retorika stebina, kai esą pačių klausiančiųjų išlaidos stebina savo neefektyvumu.

REKLAMA
REKLAMA

 

Vaidoto Beniušio vertinimą žiūrėkite:

„G. Nausėdos štabas kampanijos biudžetą sudarė pačioje jos pradžioje ir disciplinuotai laikosi, pirkdamas tik būtiniausias paslaugas, o didelei daliai darbų atlikti, pasitelkdamas savanorius. Griežtai siekiame išleisti ne daugiau, nei surenkame. Tai, ko gero, sunku suprasti partijų atstovams, kurie rinkimams įpratę laisvai naudoti biudžeto lėšas ir pirkti didžiulius reklamos kiekius.

REKLAMA

Puikiai suprantame, kad likus savaitei iki rinkimų, konservatoriai visomis išgalėmis stengsis mesti bet kokį šešėlį ant savo oponento. Tai Lietuvos politiniam gyvenimui įprasta nepagristų įtarimų mėtymo strategija, kurią Gitanas Nausėda, kaip nepriklausomas kandidatas į Lietuvos prezidentus, siekia išgyvendinti", - rašo G. Nausėdos Rinkimų štabo komunikacijos vadovas ir dar kartą pabrėžia, kad jų štabas finansavimo tvarkos ir skaidrumo reikalavimų griežtai laikosi. 

Pirmame ture išeido daugiau, nei galėjo

Tuo tarpu kandidatės į prezidentus I. Šimonytės štabo vadovas Paulius Lukauskas kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK) dėl G.Nausėdos politinės kampanijos finansavimo bei kampanijos stebėsenos.  

REKLAMA
REKLAMA

Šiuos dienos duomenys Vyriausiosios rinkimų komisijos tinklapyje rodo, kad G. Nausėda yra surinkęs 196,5 tūkst. eurų. Iš jų 172,4 tūkst eurų yra stambios fizinių asmenų aukos, 6,4 tūkst. eurų sudaro fizinių asmenų mažos aukos ir 17,7 tūkst eurų – paties kandidato nuosavos lėšos.

Rašte VRK Paulius Lukauskas pažymi, kad įvertinus prieinamus reklamos monitoringo duomenis, pirmajame ture G. Nausėdos išlaidos tik reklaminėms priemonėms turėjo siekti mažiausiai 184,5 tūkst. eurų: televizijos reklama – 95,5 tūkst eurų, radijo reklama – 28 tūkst. eurų, lauko reklama – 32 tūkst. eurų, reklama spaudoje – apie 29 tūkst eurų. Be paminėtų masinės reklamos priemonių G. Nausėdos politinė kampanija dar patyrė išlaidas gaminant lankstinukus, plakatus, nuomojantis patalpas, mokant už kelionių po Lietuvą kuro išlaidas, salių nuomas, sociologinius tyrimus, vizualinės medžiagos dizainą ir maketavimą, klipų kūrimą, fotografavimą ir kitas išlaidas. Pačiais minimaliausiais I. Šimonytės štabo vertinimais vien pirmame prezidento rinkimų ture G. Nausėdos išlaidos turėjo siekti 300-350 tūkst. eurų arba atitinkamai net 60-90 proc. viršyti iki šios dienos surinktą biudžetą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Viešai pasiekiama informacija rodo, kad G. Nausėdos patiriamos rinkimų kampanijos išlaidos stipriai viršija jo turimas pajamas iš surinktų lėšų. Taip pat pažymėtina, jog reklamos paslaugų tiekėjai paprastai nesuteikia paslaugų neturėdami garantijų, jog užsakovas turės galimybę sumokėti už paslaugas. Turint tai omenyje, kyla klausimų dėl to, kaip yra finansuojama G. Nausėdos politinė kampanija ir ar finansuojant šią politinę kampaniją nėra šiurkščių Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės (PKFFK) įstatymo pažeidimų“, – sakė P. Lukauskas.

Kartu I. Šimonytės štabo vadovas teigė, jog antrame Prezidento rinkimų ture G. Nausėda taip pat vykdo aktyvią rinkimų agitacijos kampaniją ir, pagal pirminius jos vertinimus, išlaidos gali siekti dar apie 100 tūkst. eurų (naudojama televizijos, radijo, lauko, interneto, spaudos reklama) – G. Nausėdos politinės kampanijai iki šios dienos surinktas biudžetas galimai būtų viršytas daugiau nei dvigubai (200-230 proc.).

REKLAMA

Kartu kreipimesi klausiama, kokie fiziniai arba juridiniai asmenys galimai garantuoja G. Nausėdos mokumą paslaugų tiekėjams.

P. Lukauskas anksčiau paragino kitus kandidatus taip pat skaidriai deklaruoti savo patirtas išlaidas dar iki rinkimų kampanijos pabaigos.

Lietuvos Respublikos Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės įstatymo 8 straipsnis Prezidento rinkimų savarankiškiems politinės kampanijos dalyviams numato aiškų baigtinį finansavimo šaltinių sąrašą: fizinių asmenų aukos, nuosavos (asmeninės lėšos), politinių partijų aukos, palūkanos už politinės kampanijos sąskaitoje esančias lėšas. Minėtasis įstatymo straipsnis taip pat numato, kad finansuoti savarankiškų politinės kampanijos dalyvių politines kampanijas kitomis, šiame straipsnyje nenurodytomis, lėšomis draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų