Gruodžio 3-ią Londone įsikūrusioje "John McAslan" architektūros biuro parodinėje erdvėje atidaryta Lietuvos fotomenininko Rimaldo Vikšraičio paroda "Grimaces of the Weary Village" (“Pavargusio kaimo grimasos”) sulaukė žiniasklaidos, muziejininkų ir kolekcininkų susidomėjimo. Atidaryme dalyvavo ir pats fotomenininkas.
Parodos, kurią surengė "White Space Gallery", o kuravo žymus britų fotografas Martinas Parras, atidaryme dalyvavo kelių svarbiausių D. Britanijos dienraščių ir specializuotų leidinių žurnalistai, Victorijos ir Alberto bei Tate muziejų fotografijos padalinių kuratoriai.
Gruodžio 6-ą "The Observer" žurnalistas Seanas O'Haganas paskelbė savo įspūdžius. Autorius skaitytojams praneša, kad R. Vikšraitis yra svarbiausio Europoje fotografijos festivalio Arlyje Metų atradimo prizo laimėtojas. Festivalyje mūsų fotografą pristatė ir Londone jį globojantis M. Parras. Straipsnyje pažymima, kad R. Vikšraičio kūryba užima ribinę teritoriją tarp režisuotos fotografijos ir socialinio reportažo.
Režisavimo savo fotografijose svarbos neneigia ir pats autorius, į žurnalisto klausimą apie kūrybos inspiracijas atsakęs, kad tai buvo italų režisieriaus Frederico Fellinio kūryba. "Savo nuotraukomis jis kuria nuosavą didžio režisieriaus pusiauautobiografinio filmo "Amarcord" versiją", rašo „The Observer".
Leidinyje minimos ir analogijos. Be D. Britanijoje puikiai žinomo ir labai populiaraus ukrainiečio fotografo Boriso Michailovo, fiksavusio neparadinę "išvystyto socializmo" pusę, straipsnyje minima britų fotografo Richardo Billinghamo, pagarsėjusio savo šeimos dokumentinių nuotraukų serija "Ray's A Laugh".
Leidinyje "The British Journal of Photography" R. Vikšraičio kūryba taip pat lyginama su B. Michailovo nuotraukomis. M. Parras su šiuo teiginiu nesutinka: "pasaulyje yra tūkstančiai fotografų ir kai kurios idėjos sutampa". Kuratorius teigia, kad R. Vikšraitis tampa fotografuojamos scenos dalimi – kūrėjas dalyvauja šventėse, geria ir kalba su savo kuriamos istorijos dalyviais.
M. Parrui atrodo, kad lietuvio kūryba yra artimesnė Pietų Afrikos respublikos fotomenininko Rogerio Balleno ideologijai, nes jie abu savo nuotraukas režisuoja su neprofesionaliais modeliais jų natūralioje aplinkoje.
R. Vikšraičio paroda Londone tęsis iki sausio 16-os.