Profesinės savanorystės projekto „Kam to reikia?!" pirmieji rezultatai rodo, kad moksleivius labiausiai domina ekonominės praktikų žinios. Įmonės teigia, jog savanoriauti į mokyklas eina ir dėl asmeninių tikslų.
Populiariausi – socialiniai mokslai
Nuo iniciatyvos pradžios mokytojai ir verslo atstovai dažniausiai inicijavo pamokas ekonominėmis temomis. Mokiniams suteikti praktinių žinių pirmieji panoro ir aktyviai į projektą įsitraukė matematikos ir ekonomikos mokytojai.
„Populiariausios projekte yra ekonominės pamokų temos, kadangi verslo savanoriai jose gali geriausiai pritaikyti savo žinias, pateikti pavyzdžių iš darbo patirties. Tačiau kiekvienoje disciplinoje galima atrasti įdomių temų. Pavyzdžiui, anglų kalbos pamokoje galima mokytis derybų meno, o lietuvių kalbos pamokoje – ruošti gyvenimo būdo aprašymą“, - pasakojo Mokyklų tobulinimo centro (MTC) direktorė Eglė Pranckūnienė.
Iš verslo pusės į projektą aktyviausiai įsitraukė finansų, ekonomikos, vadybos ir pardavimų specialistai – jie ne tik noriai ėjo į kviečiamas pamokas, bet ir patys siūlė temas.
Savo aktyvumu nedaug nuo jų atsiliko komunikacijos specialistai, kurie dažniausiai vyko į lietuvių ir anglų kalbos pamokas. Moksleivius jie supažindino su tekstų analize, pranešimo spaudai rengimo ir viešo kalbėjimo pagrindais.
Projekto organizatoriai teigė pasigendantys kitų disciplinų mokytojų aktyvumo, kadangi šios pamokos – gera galimybė moksleivius sudominti mažiau populiariomis specialybėmis. Iš kitų mokomųjų dalykų kol kas yra įsitraukę keletas chemijos, biologijos ir kūno kultūros mokytojų.
Savanoriai nespėja vykti į regionus
Šiuo metu projekte yra 130 verslo savanorių, atstovaujančių 34 įmones: 29 iš Vilniaus, po dvi iš Kauno bei Klaipėdos ir vieną iš Šakių rajono. Daugiausiai tai informacinių technologijų, dizaino, bankininkystės, telekomunikacijų, draudimo, prekybos ir gamybos sričių kompanijos.
Užsiregistravusių mokyklų skaičius siekia 180. Didžioji dalis, apie 70 proc., yra iš mažesnių Lietuvos miestų, kur mokyklos ypač aktyviai įsitraukusios į projektą.
„Regionų mokyklos entuziastingai palaiko projekto idėją ir prašo tokių pamokų kuo daugiau, tačiau dauguma savanorių yra iš Vilniaus, kurie neturi galimybės aplankyti visų miestų. Labai svarbu, kad įsitrauktų vietinės įmonės, nes nuo jų priklausys tolimesnė projekto sėkmė kiekviename mieste“, - teigė projekto „Kam to reikia?!" vadovas Arūnas Matačius.
Iš viso yra apie 260 pedagogų, šiuo metu ieškančių virš 110 praktikų savo pamokoms. Aktyviausiai projekte dalyvauja mokytojai iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio ir Jonavos mokyklų.
Į mokyklą – ugdyti būsimus specialistus
Į mokyklas darbuotojai eina ne tik dėl altruistiškų ketinimų. Verslo atstovai profesinėje savanorystėje įžvelgia vertės tiek sau, tiek įmonei. Pavyzdžiui, informacinių sistemų ir aukštųjų technologijų kompanijos mato galimybę ugdyti būsimus specialistus.
„Savo darbo srityje matome akivaizdų tokios iniciatyvos poreikį. Darbo pokalbiuose norėtųsi sutikti daugiau jaunų žmonių, kurių akys degtų noru, būtų jau atradę savo kelią bent jau šiame gyvenimo etape ir norėtų dirbti bei nuolatos tobulėti. Susidaro įspūdis, kad pabaigę mokyklą, jauni žmonės tiesiog įstojo į pasirinktą specialybę, inertiškai pasimokė, tačiau klausimo, ar jiems to reikia ir kokių tikslų siekia, niekada sau ir neuždavė, - sakė „Metasite Business Solutions“ valdybos narė Mantė Januškevičienė. – Tikiuosi, kad š iniciatyva padės po keleto metų darbo pokalbiuose matyti daugiau degančių akių.“
Nors profesinė savanorystė Lietuvoje žengia pirmuosius žingsnius, turimi rezultatai nuteikia optimistiškai – prie „Kam to reikia?!“ projekto prisijungiančių įmonių skaičius auga progresyviai. Norą su moksleiviais dalintis žiniomis rodo ir valstybinės svarbos institucijos – prieš kelias dienas oficialiai prisijungė „Kauno energija“, su kita svarbia institucija šiuo metu derinama partnerystės forma.