„Europos šalys šiuo metu jaučia nedidelį turizmo srauto mažėjimą. Tai yra struktūrinė krizė, kuri tęsis apie 3 metus, tačiau turizmas atsigaus, nes ši ekonomikos šaka turi specifinę savybę atsitiesti iš bet kokios krizės – juk žmonija niekada nepraras noro keliauti, pažinti, atrasti ką nors naujo“, - prie tokios išvados prieita Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijos (PTO) posėdyje „Europos turizmo politika ir valdymas nestabiliu metu“, vykusiame Madride (Ispanija).
Sutariama, jog tam reikia labai aktyvios turizmo politikos ir gero krizių valdymo. Valstybės turi dėti visas įmanomas pastangas, siekdamos išsaugoti darbo vietas, neleisti situacijai turizmo sektoriuje dar labiau blogėti.
PTO posėdyje, skirtame pasikeitimams pasaulinėje turizmo rinkoje, dalyvavo turizmo vadybos atstovai iš 75 pasaulio šalių. Jo metu buvo skaitomi pranešimai „Krizė - panoraminis vaizdas“, „Krizės poveikis turizmui“ ir kt.
PTO duomenimis, pasaulio rinkoje 2008 m. I pusmetį turizmo augimas siekė 5 proc., II pusmetį jau pastebėtas bendras 1 proc. smukimas. Vis dėlto kai kurie regionai 2008 m. pasiekė neblogų rezultatų: Viduriniai Rytai (+11 proc.), Afrika (+5 proc.), Amerika (+4 proc.).
Susitikimo Madride metu buvo pabrėžta, kad turizmo sektoriuje stebimas vartojimo apimties mažėjimas: mažiau ir trumpiau keliaujama, mažiau išleidžiama ir rezervuojama.
PTO posėdžių metu suformuluotos rekomendacijos Europos šalims: kaip įmanoma mažinti mokesčius apgyvendinimo paslaugas teikiančioms įmonėms; visomis išgalėmis stiprinti viešojo ir privataus turizmo sektoriaus bendradarbiavimą; rasti būdų kredituoti smulkiojo ir vidutinio verslo turizmo sektorių, siekiant išvengti darbuotojų atleidimo iš darbo ir kitų neigiamų, ekonomiką smukdančių pasekmių. Atsižvelgiant į keliautojų pajamų sumažėjimą, siūloma labiau orientuotis į kaimynines bei artimesnes šalis vykdant rinkodarą bei stiprinant bendradarbiavimą turizmo srityje.
Posėdyje dalyvavusios šalys informavo apie veiksmus turistų srautams išlaikyti ir kelionių formalumams lengvinti: Kenijos atstovai teigė panaikinę vizas vaikams, Argentina įgyvendina naują reklamos kampaniją, Vengrija parengė rinkodaros planą vietiniam turizmui populiarinti, Egiptas paskelbė apie ketinimus mažinti oro uosto mokesčius bei mokėti net už tuščias vietas lėktuvuose, kad turistų srautai nemažėtų.