Europos Sąjungos (ES) aukščiausi transporto pareigūnai paragino oro bendroves ir nacionalines transporto organizacijas imtis veiksmų, kovojant su pamestu bagažu, kurį ji įvardijo kaip „labai rimtą problemą“.
Europos Komisijos atliktas pirminis tyrimas parodė, kad ES reikia naujų vieningų pamesto bagažą taisyklių tam, kad išspręstų įsivešėjusį nusivylimą tarp bagažą pametusių oro keleivių.
„Tai labai rimta ir svarbi problema. Dabartinė situacija mūsų toli gražu netenkina“, - pastebėjo ES transporto komisaras Antonijas Tadžanis (Antonio Tajani).
Bagažas pametamas dėl įvairių priežasčių. Dažniausiai tam įtakos turi sugedę brūkšninio kodo skaitytuvai, neatidūs oro uosto darbuotojai, vagystės ir neįskaitomos bagažo kortelės.
A.Tadžani teigimu ES galėtų pasiūlyti įkurti specialias pamesto bagažo agentūras valstybėse narėse, kurios būtų atsakingos už nepatenkintų keleivių skundų nagrinėjimą.
„Tam, kad deramai užtikrintume oro keleivių teises, turime apsaugos mechanizmus padaryti prieinamus“, - teigė komisaras. Pasak jo, šiuo metu tokie mechanizmai keleiviams nėra prieinami.
Remiantis tyrimą atlikusia SITA agentūra, 2008 m. visame pasaulyje buvo pamesta 32.8 mln. lagaminų. Šis skaičius nusileidžia pamestų lagaminų kiekiui 2007 m. (42.4 mln.), nors keleivių srautas abu metus nekito.
Kasdien yra pametama arba vėluojama grąžinti per 90 000 lagaminų, iš jų – 10 000 Europos oro uostuose. Statistiškai, vienas iš 3000 oro keleivių negrįžtamai praranda savo lagaminą.
Prarastas bagažas sukelia finansinę naštą tiek keleiviams, tiek oro linijoms. Pavyzdžiui, 20% pamesto bagažo kiekio sumažėjimas 2007-2008 m. oro kompanijoms sutaupė per 800 mln. JAV dolerių.
Labiausiai dėl pametamo bagažo būgštaujantiems keleiviams A.Tadžani patarė imti pavyzdį iš jo. Pasak komisaro, jis skraido tik su rankiniu bagažu.