REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Retas keliaudamas lėktuvu pagalvoja, kad atsidūręs svečioje šalyje netikėtai gali likti be būtiniausių kasdienių daiktų. Draudimo bendrovės „Compensa“ specialistai tvirtina, kad šalia kelionių draudimo papildomai apsidrausti dar ir bagažą pageidauja vos 20 proc. klientų. O juk gana dažnai nutinka, kad bagažas vėluoja, grįžta sugadintas ar dar blogiau – dingsta. Svarbiausia – nesutrikti ir žinoti, ką tokiu atveju daryti.

REKLAMA
REKLAMA

Žinokite savo teises

Jei oro uoste paaiškėjo, kad jūsų lagaminas pasimetė – nepanikuokite. Vėluojant arba dingus bagažui svarbu apsišarvuoti kantrybe ir būtina žinoti savo teises bei ko galite reikalauti iš prastai pareigas atlikusios oro bendrovės. Visų pirma, tokiais atvejais neužteks informuoti žodžiu, tad nepamirškite, kad pretenziją būtina pareikšti raštu. Antra – praverstų žinoti įstatymų numatytus terminus, per kuriuos galite informuoti. Pavyzdžiui, dėl vėluojant bagažui patirtų nuostolių, raštišką pretenziją turėtumėte pateikti per 21 dieną po bagažo atgavimo, toks pats terminas skirtas ir apskritai neatgavus lagamino, o jei jums pasisekė ir daiktus susigražinote, bet bagažas pasirodė sugadintas (deformuotas ar suplyšęs), numatytas trumpesnis galimas informavimo laikotarpis – 7 dienos. Žinoma, pasitaiko ir tokių atvejų, kai oro bendrovės atsisako patenkinti reikalavimus ir atlyginti žalą, tuomet tenka reikalų turėti su teisėsauga, o tai daugeliui – kraštutinis variantas. Kas nori prasidėti su teismais ir advokatais vien dėl kelionės metu prarasto bagažo? Tokiu atveju labai nudžiugtumėte, jei rinkdamiesi kelionių draudimą būtumėte apsidraudę dar ir bagažą. Netektų nei liežuvio laužyti svetimoje šalyje mėginant išaiškinti, kas jums neduoda ramybės, nei su oro bendrovėmis kariauti dėl teisybės, jau nekalbant apie teismų durų varstymą.

REKLAMA

„Bagažo draudimas labiausiai aktualus tiems, kurie renkasi pažintines keliones ir neapsistoja viename viešbutyje, taip pat tiems, kurių kelionėje numatytos jungtys. Būtent šiais atvejais atsiranda didžiausia tikimybė prarasti bagažą“, – perspėja „Compensa“ Asmens draudimo skyriaus vadovė Zofija Andžejevska.

Atsarga gėdos nedaro

„Compensa“ specialistė tikina, kad bagažo draudimas galioja ne tik skrydžio metu, bet ir visos apdraustos kelionės laikotarpiu. Bagažui vėluojant, kompensuojamos iki 1 000 litų išlaidos, kurias keliautojas patyrė dėl būtinųjų naudoti daiktų įsigijimo. Kompensuojama ir tais atvejais, jei bagažas bei asmens dokumentai dingo vagišiams įsibrovus į automobilį, kuriuo keliavo apdraustieji.

REKLAMA
REKLAMA

Taigi draudžiantis kelionių draudimu iš tiesų verta pasidomėti ir bagažo draudimo kaina, kuri sudaro vos kelis procentus visos kelionės kainos. „Įmoka priklauso nuo bagažo vertės ir draudimo trukmės. Pavyzdžiui, keliaujantiems po Europą iki 10 dienų „Compensa“ bagažo draudimo kaina – nuo 25 litų. Taip pat mūsų klientas gali pasirinkti vieną iš draudimo sumų – 2 500 arba 5 000 litų“, – aiškina Z. Andžejevska.

„Compensa“ specialistė visiems keliaujantiems pataria ne tik tiksliai žinoti, kas yra jų lagaminuose, bet dar ir turėti įrodymų, pavyzdžiui, jame buvusių daiktų pirkimo čekius. „Draudimo išmokos dydis nustatomas atsižvelgiant į tos pačios ar panašios rūšies ir kokybės daiktų, kurie gali būti toliau naudojami arba parduoti, mažmenines kainas, galiojančias draudimo išmokos nustatymo dieną, sumažinant sugadintų daiktų nusidėvėjimo ir likutinės vertės dydžiu. Taigi išmokos paskaičiavimo procesas labai sutrumpėtų, jei keliautojai turėtų daiktų pirkimo čekius, įrodančius, kad daiktai priklauso bagažą praradusiam savininkui“, – sako Z. Andžejevska.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų