„Amerikoje visą vasarą viešėjome su programa Work&Travel USA“, – savo pasakojimą kelionių tinklalapiui Makalius.lt pradeda Agnė Vaitekėnaitė ir Aida Markevičiūtė, kuri įamžino šiuos straipsnyje esančius nuostabius kadrus. Tris mėnesius gyvenusios gražiame kalnų ir ežerų kurorte Lakonijos mieste, esančiame truputį šiauriau, nei Bostonas, jos  tris savaites keliavo po šalį skersai ir išilgai. “Per tris savaites įveikėme daugiau negu 16 000 kilometrų. Tačiau kilometrai tik skaičiai, kur kas svarbiau akimirkos, kurios atmintyje išliks dar ilgai."

Visas tris savaites, kurios neabejotinai buvo vienos įspūdingiausių gyvenime, keliavome visiškai savarankiškai – jokių turistinių grupių, jokių gidų – tik mudvi, žemėlapiai, navigacijos ir gera nuotaika.

Kur ieškojom pigios nakvynės Amerikoje?

Visas tris kelionės savaites naudojomės CouchSurfing „paslaugomis“. Nakvynes rasti buvo tikrai nesunku. Pavyzdžiui, likus dienai iki skrydžio į Niujorką pradėjom ieškoti, kur apsistoti. Ir mums pavyko – savaitę  gyvenome name, esančiame 20 minučių kelio autobusu nuo Times Square'o, o pro savo kambario langą matėme visą Manheteną – vaizdas priminė filmus. Apskritai, visuose miestuose gyvenome nuostabiose vietose. Vašingtone – puikiame žaliuojančiame nuosavų namų kvartale, Los Andžele – pačiame Holivudo centre, San Franciske irgi miesto centre.

Niagaros kriokliai

Prie Niagaros krioklių praleidome visą dieną. Pamatėme krioklius ir dieną ir vakare, kai įjungiami galingi prožektoriai, o Niagara nusidažo įvairiomis spalvomis. Laikas tikrai neprailgo, nes pasiėmėm dvi ekskursijas. Viena iš jų – pėsčiomis gali vaikščioti visai arti Niagaros krioklio ir jaustis lyg būtum po galingu dušu, o kita ekskursija – plaukimas laivu, kuris priplaukia visai arti didžiausiojo krioklio.

Europietiškasis Bostonas

Bostonas – labai europietiškas miestas. Šis įvaizdis yra „puoselėjamas“ tiek pačių amerikiečių, tiek europiečių keliautojų atsiliepimais. Tuo įsitikinome ir pačios. Miestas taip pat labai „jaunas“ – jame daug jaunų žmonių, daug universitetų. Aplankėme ir Harvardą. Stebėjome vieną paskaitą. Kai kurios paskaitos jame – atviros, t.y., žmonės, jauni studentai, norintys studijuoti Harvarde, ar šiaip besidomintys, gali stebėti kai kurias jame vykstančias paskaitas. Miestas nudžiugino savo tvarkingumu, žaluma, gaivumu. Bostonas ne atsitiktinai vadinamas New England, jame gausu raudonų plytų architektūros, kaip ir pačioje Anglijoje.

Kelionės po JAV akimirkos (nuotr. Makalius.lt skaitytojų) (nuotr. Balsas.lt)Kelionės po JAV akimirkos (nuotr. Makalius.lt skaitytojų) (nuotr. Balsas.lt)

Sužavėjęs Vašingtonas

Vašingtone lankėmės rugsėjo pradžioje. „Kepėme“ 35 laipsnių karštyje. Ten – tikri Pietūs. Žmonės labai skiriasi nuo žmonių Bostone. Čia jie temperamentingesni, karštesnio būdo. Vašingtonas – architektūriškai pats gražiausias Amerikos miestas. Miestas įsikūręs ne valstijoje, bet specialų statusą turinčiame administraciniame vienete – District of Columbia. Gražiausia vieta mieste – tai parkas, jungiantis Baltuosis rūmus, Vašingtono, Linkolno ir kitų buvusių JAV prezidentų memorialus. Tai – didelė teritorija, kurioje gausu ir pasaulinio garso muziejų. Tarp jų ir National Geographic, National Hystory, American Hystory ir t.t. Tiesa, visi muziejai Vašingtone nemokami.

Buvome ir Nacionaliniuose Jungtinių Amerikos valstijų archyvuose, kur savo akimis matėme originalią pirmąją JAV konstituciją, Tiesių Bilį bei Nepriklausomybės deklaraciją. Taip pat aplankėme Nacionalines Arlingtono kapines, kuriose palaidotas ir pats  Džonas Kenedis.

Vašintonas sužavintis, erdvus miestas. Pastatai nėra aukšti ir gana toli vienas nuo kito, todėl daug erdvės. Dar vienas išskirtinių Vašingtono bruožų – labai gražus ir tvarkingas metro.

Vašingtonas stebina savo erdvumu, dideliais atstumais tarp pastatų, dideliais žalumos plotais. Tad miestas buvo vienas labiausiai varginančių, nes jame nuėjome tikrai daug kilometrų. Beje, didingi istoriniai pastatai  pastatų bei paminklų lengva suprasti, kad tai sostinė.

Viena mūsų keliavimo taisyklių buvo – nesinaudoti viešuoju transportu ir keliauti pėsčiomis, jei tik tai įmanoma, nebijant kartais nuklysti į ne pačias pagrindines gatves, tad pamatėme ne tik turistų numintas vietas, bet ir gyvenamuosius rajonus.