Rinkitės šiuos prieskonius – jie padeda lieknėti

Prieskoniai daro stebuklus! Tam tikrais prieskoniais pagardintas maistas ne tik padeda greičiau pajausti sotumo jausmą, bet taip pat yra puikūs pagalbininkai norintiems sulieknėti. Ar žinote, kad pusė šaukštelio raudonojo pipiro ar arbatinis šaukštelis krienų net 25% pagreitina medžiagų apykaitą? Tačiau prieskoniai duoda ir daugiau naudos, todėl verta apie juos pakalbėti.

Prieskoniai (Nuotr. shutterstock.com)

CINAMONAS – šį prieskonį galima laikyti lieknėti padedančių prieskonių lyderiu. Cinamonas kontroliuoja cukraus kiekį kraujyje ir sustabdo jo perdirbimą į riebalus. Suvartojus vos 0,25 šaukštelio cinamono per dieną net 20 kartų pagerinama angliavandenių apykaita. Cinamono kvapas taip pat gali apgauti apetitą ir sukurti sotumo jausmą. Šio prieskonio galima įberti į arbatą ar kavą, avižinę košę bei juo apibarstyti keptus vaisius ar paukštieną.

IMBIERAS – puikiai žinomas kaip puikus pagalbininkas peršalus, tačiau jis taip pat puikiai pagreitina medžiagų apykaitą ir mažina blogojo cholesterolio lygį. Imbieras šiek tiek pakelia kūno temperatūrą, todėl suaktyvėja metabolizmo procesai. Australijos Springfieldo medicinos instituto atliktų tyrimų duomenimis, imbieras pagreitina medžiagų apykaitą maždaug 20%.

KRIENAI – turi savybę ardyti riebalines ląsteles. Krienai valo organizmą ir gerina virškinimą, ypač jeigu jie yra valgomi kartu su mėsos ar riebiais patiekalais. Šiuos prieskonius taip pat galima drąsiai valgyti su kiaušiniais ir salotomis.

REKLAMA

JUODIEJI PIPIRAI – šie prieskoniai turi savybių, kurios padeda suardyti riebalines ląsteles ir pagreitina medžiagų apykaitą. Prieskoniuose yra veiklioji medžiaga piperinas, kuris veikdamas smegenų ir nervinės sistemos darbą, priverčia organizmą sudeginti daugiau kalorijų. Juodieji pipirai taip pat padeda įveikti nevirškinimą, pilvo pūtimą ir rėmenį.

KAJENO PIPIRAI – šie prieskoniai greitina medžiagų apykaitą, mažina cukraus kiekį kraujyje ir neleidžia jam pavirsti riebalais. Kajeno pipiruose yra kapsaicino, kuris šiek tiek pakelia kūno temperatūrą ir padidina organizmo gebėjimą panaudoti angliavandenius ir riebaluose nergetinėms reikmėms. Šie pipirai taip pat stimuliuoja epinefrino (adrenalino) ir norepinefrino gamybą, o jie veikdami kartu padeda slopinti apetitą.

ANYŽIAI – dar Senovės Graikijos atletai prieš varžybas kramtydavo anyžius, kad išvengtų alkio jausmo ir pakeltų sau nuotaiką. Anyžiai puikiai malšina apetitą, tad praalkus, pakramtykite šio prieskonio ir alkis greitai pranyks. Be to, anyžiai yra malonaus skonio ir suteiks malonų burnos kvapą.

CIBERŽOLĖ – šis indiškas prieskonis yra labai populiarus tiek kulinarijoje, tiek medicinoje. Ciberžolė pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis ir yra laikoma antioksidantu, kovojančiu su laisvaisiais radikalais. Šis prieskonis taip pat aktyvina medžiagų apykaitą, kadangi ciberžolėje yra veiklioji medžiaga kurkuminas, kuris trukdo riebalinėms ląstelėms kaupti riebalus. Ciberžolė taip pat pagreitina virškinimą, net kai valgote sunkiai virškinimus mėsos ar itin daug riebalų turinčius patiekalus. Žiupsnelį šio prieskonio galima įberti į aliejaus ir acto salotų padažą, troškintas daržoves ar užkepėles.

KARDAMONAS – iš Indijos kilęs prieskonis pasižymi riebalų deginimo savybėmis. Kardamono sėklas galima įberti į arbatą ir kavą arba į paukštienos marinatą.

Šaltinis: tinklaraštis Kuras kūnui


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų