REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
9
Naujieji „MAN Lion’s City G“ – universalaus dizaino pavyzdys. Linos Jakubauskienės nuotr.
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Pastaruoju metu sostinės viešasis transportas gerokai atsinaujino – bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ įsigijo naujų autobusų ir troleibusų. Vis dėlto negalią turintys žmonės naujose transporto priemonėse rasdavo nemažai trūkumų. Maloni išimtis – neseniai į sostinę atvažiavę suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomi sudvejinti „MAN Lion’s City G“. 

9
Skaityk lengvai

Pastaruoju metu sostinės viešasis transportas gerokai atsinaujino – bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ įsigijo naujų autobusų ir troleibusų. Vis dėlto negalią turintys žmonės naujose transporto priemonėse rasdavo nemažai trūkumų. Maloni išimtis – neseniai į sostinę atvažiavę suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomi sudvejinti „MAN Lion’s City G“. 

REKLAMA
Skaityk lengvai
REKLAMA
REKLAMA

Naujieji autobusai – ne tik ekonomiški, bet ir ekologiški, išmetantys į aplinką gerokai mažiau teršalų. Be to, jie – šiuolaikiško dizaino, salone veikia efektyvi kondicionavimo ir šildymo sistema, nemokamas WiFi ryšys, yra galimybė krauti išmaniuosius įrenginius. Negalią turintiems žmonėms, tėvams su mažais vaikais ar dviratininkams autobuse įrengtos dvi specialios vietos. 

REKLAMA

Neįgalieji vertina gerai 

Autobuso saloną apžiūrėjęs asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas kelia į viršų nykštį – naujieji MAN turintiems negalią pritaikyti puikiai: „Autobuse radau Vilniuje iki šiol nematytų naujovių. Vairuotojo iškvietimo mygtukai transporto priemonės išorėje ir viduje padidinti, ant jų – užrašas Brailio raštu. Be to, paspaudus mygtuką ne tik pasigirsta garsinis signalas, bet ir pasirodo ratu bėgančios švieselės. Tai labai veiksminga prasčiau matantiems ar girdintiems žmonėms.“ R. Dubicko teigimu, dabar vairuotojai negalės sakyti, kad nepamatė neįgalaus žmogaus pasiųsto ženklo – paspausto mygtuko. Signalas vairuotojo kabinoje veiks tol, kol autobusas sustos ir bus atlikta reikiama funkcija – nuleistas tiltelis, suteikta pagalba negalią turinčiam žmogui. 

REKLAMA
REKLAMA

Be to, silpnaregiams autobuso salone nubrėžtos ryškios geltonos vedimo linijos, įrengti informaciniai ekranai žmonėms, turintiems klausos negalią, penkiolika sėdimų vietų pasiekiamos nuo žemų grindų, nepasilypėjus laipteliais. 

Naujuosiuose „MAN Lion’s City G“ autobusuose sumontuota vadinamoji „kneeling“ sistema, kai transporto priemonė pasvyra šaligatvio link, kad sunkiau vaikštantiems žmonėms būtų patogu įlipti į saloną. Tiltelis – patogiai nuleidžiamas, su patikimai sumontuotais jutikliais. „Vairuotojui pakėlus tiltelį, automatiškai atsiranda įrašas kelionės lape. Įmonės dispečeriai išsyk mato, kad vairuotojas turėjo šiek tiek sugaišti, įleisti į saloną žmogų, judantį neįgaliojo vežimėliu, ar mamą su vaiku. Tokiu atveju vairuotojui nereikia teisintis dėl vėlavimo – akivaizdu, kad jis teikė reikiamą pagalbą keleiviams“, – aiškina R. Dubickas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar norėtumėte mokytis gestų kalbos, jei jūsų darbovietėje įsidarbintų kurčiasis?
Prašome pasirinkti atsakymą!
Taip
Ne
Man tai neaktualu
BALSUOTI
REZULTATAI
Ar norėtumėte mokytis gestų kalbos, jei jūsų darbovietėje įsidarbintų kurčiasis?
Taip
88.3%
Ne
5.4%
Man tai neaktualu
6.3%
Balsavo: 558

REKLAMA

Atsižvelgta į pastabas 

Asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas atkreipia dėmesį ir į tai, kad salone labai patogiai įrengti laikikliai ir rankenos, neįgaliojo vežimėliu judančiam žmogui patogu patekti iki jam skirtos vietos, nereikia sukinėtis po transporto priemonės saloną. 

Puikiai įrengta ir vieta, skirta neįgaliojo vežimėliui pritvirtinti. „Saugos diržas yra tinkamame aukštyje. Sienelė – gana aukšta, į ją galima atsiremti ir galva, todėl vežimėlyje sėdintis žmogus jaučiasi saugiau ir drąsiau, net jei transporto priemonė staigiai stabdoma. Be to, saugos diržas – su fiksavimo funkcija, – komentuoja R. Dubickas. – Neseniai įsigytuose troleibusuose prisisegęs žmogus vežimėlyje sūpuojasi tarsi sūpynėse, o naujuosiuose autobusuose diržai vežimėlį patikimai pritvirtina. Išbandžiau šią funkciją – vos tik pradedi riedėti į priekį, diržas išsyk sustabdo. Tai – dar viena naujovė, padedanti keliauti patogiau.“ 

REKLAMA

Vienintelis R. Dubicko pastebėtas trūkumas – šiek tiek per trumpas sagties, skirtos prisisegti saugos diržą, laikiklis. „Žmogui, turinčiam stuburo problemų ir negalinčiam pasisukti, trūksta vos keleto centimetrų. Džiugu, kad į šią problemą dėmesį atkreipė ir MAN gamintojų atstovai, jie pamatė, kad tai trukdo žmogui judėti savarankiškai, siūlė variantus, ką būtų galima pakeisti. Tikiuosi, kad ir ši nedidelė problema bus išspręsta.“ 

Asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas pasidžiaugia, kad į tai dėmesį atkreipė ir miesto meras. „Smagu iš neįgaliųjų išgirsti, kad priekaištų transporto priemonėms beveik nebeliko, išskyrus vieną diržiuką. Tai reiškia, jog tobulėjame, viešasis transportas tampa vis geresnis“, – sakydamas sveikinimo kalbą pabrėžė meras Remigijus Šimašius. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus Rimanto Markausko teigimu, jau rengiant techninę specifikaciją naujiems autobusams įsigyti, atkreiptas dėmesys į ankstesnes negalią turinčių žmonių pastabas: „Negalią turintys žmonės anksčiau įsigytuose „Solaris“ autobusuose ir troleibusuose pastebėjo daugiau ar mažiau trūkumų. Šįkart labai stengiamės, kad autobusai būtų universalūs, pritaikyti žmonėms, turintiems skirtingų negalių. Malonu, kad šįkart žmonės liko patenkinti, teigiamas jų įvertinimas mums labai svarbus.“ 

REKLAMA

Keliauti viešuoju transportu – vis patogiau 

R. Dubickas taip pat patenkintas, kad ilgametės pastangos, bendravimas su viešojo transporto įmonių vadovais nenuėjo veltui, transporto priemonės tobulėja. Be to, keičiasi ir vairuotojų mentalitetas: „Daug metų bandėme išaiškinti, kad nesame viešojo transporto vairuotojų priešai, mūsų tikslas nėra skųstis, mes tik norime gauti reikalingą pagalbą.“ 

Pasak jo, dabar problemų keliaujant sostinės viešuoju transportu beveik nekyla, nors prieš keletą metų nė viena kelionė nesibaigdavo be keleto incidentų per dieną. „Sulaukdavau ne tik vairuotojų pykčio, bet ir grasinimų. Dabar dauguma geranoriškai atlieka savo pareigą. Mums nereikia, kad vairuotojai dar ir šypsotųsi – svarbu, kad galėtume keliauti po miestą savarankiškai“, – sakė asociacijos prezidentas. Jo teigimu, tinkamas vairuotojų elgesys maloniai nuteikia ir kitus viešojo transporto keleivius, jie pasidžiaugia pasikeitusia darbuotojų kultūra. 

REKLAMA

Asociacija „Savarankiškas gyvenimas“ deda visas pastangas, kad vairuotojai ne tik norėtų, bet ir mokėtų padėti žmonėms, todėl keleivinio transporto įmonėse rengia mokymus. Mokymai jau vyko Šiaulių įmonėje „Busturas“, Vilniaus „Transrevis“, bendrovėje „Jonavos autobusai“. Netrukus mokymai laukia Utenos, Klaipėdos autobusų vairuotojų. „Neįgaliųjų teisių konvencijoje aiškiai apibrėžta, kad mokymai – svarbi visuomenės švietimo dalis, siekiant supažindinti su negalia, jos tipais. Matome, kad panašūs mokymai atneša naudos tiek vairuotojams, tiek ir negalią turintiems žmonėms“, – tvirtina R. Dubickas.

Straipsnio autorė: Lina Jakubauskienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų