Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio
2019.09.24 14:37

Rugsėjo 20-ąją vilniečiams pristatytos unikalios transporto priemonės – pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai „Karsan Jest Electric“. Penkias naujas, tik ką nuo gamyklos Turkijoje konvejerių nuvažiavusias transporto priemones buvo galima apžiūrėti sostinės širdyje, Katedros aikštėje. Vis dėlto autobusus įvertinęs asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas pastebėjo ir jų trūkumų. 

Asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas bendrauja su gamintojų atstovais. Linos Jakubauskienės nuotr.

Asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas bendrauja su gamintojų atstovais. Linos Jakubauskienės nuotr.

Trukdys nepritaikyta infrastruktūra

Asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ atstovai deda visas pastangas, kad Lietuvoje visose srityse pradėtų veikti universalaus dizaino principai. Jie dalyvauja renginiuose, kur pristatomos įvairios naujovės, taip pat – ir į miestus pastaruoju metu vis dažniau atvykstančios naujos transporto priemonės. 

REKLAMA

„Sužinojęs, kad po senamiestį važinės nauji, modernūs elektriniai autobusai, labai apsidžiaugiau. Kaip žinia, senamiestis nepritaikytas judėti neįgaliojo vežimėliais, todėl galimybė patekti į jį autobusu mums labai svarbi“, – sako R. Dubickas. 

Deja, apžiūrėjus naujus autobusus Ričardui teko nusivilti. Katedros aikštėje jie pristatyti lygioje vietoje, tad nuolydis patekti į transporto priemonės saloną buvo pernelyg didelis ir neįgaliojo vežimėliu neįveikiamas. Vis dėlto, pasak R. Dubicko, vargu ar tai pavyktų padaryti ir tada, jei nuovaža būtų nuleista ant šaligatvio bortelio. „Šiuose autobusuose nėra vadinamosios „kneeling“ sistemos, jie nepasvyra šaligatvio link. Puiku, jei šaligatvio bortelis – tinkamo aukščio. Vis dėlto senamiesčio infrastruktūra nesutvarkyta, todėl vargu ar neįgaliajam vežimėlyje pavyks patekti į saloną. Dar prasčiau, jei bandys įvažiuoti žmogus elektriniu vežimėliu, kuris yra dar žemesnis“, – kritiškai kalba R. Dubickas. 

Jo teigimu, tokiu būdu žlugdomas negalią turinčių žmonių savarankiškumas, jie negali vieni saugiai judėti mieste. „Vargu ar visi vairuotojai mokės saugiai įvežti žmogų į autobuso saloną. Jei bandys vežimėlį versti, ištrūks rankenos, kaip man jau yra buvę bene dešimtį kartų. Vairuotojai atsiprašo, teisinasi nežinoję. Tokio kaip mano, dar vadinamo aktyvaus tipo, vežimėlio rankenos skirtos stumti vežimėlį, o ne jį kelti, versti. Be to, vargu ar moteris vairuotoja galėtų pastumti, pakelti ir išlaikyti maždaug šimto kilogramų svorį“, – sako R. Dubickas. 

REKLAMA

Žada tvarkyti 

Pasak asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidento, borteliai senamiestyje daug kur aptrupėję, nesutvarkyti, todėl nuovažos veikiausiai nebus galima nuleisti taip, kad tarp jos ir šaligatvio nesusidarytų tarpas. 

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius sutinka, kad tokių problemų gali pasitaikyti. Jo teigimu, sostinės senamiestis netrukus bus pradėtas tvarkyti iš esmės. „Labai norėčiau, kad negalią turintys žmonės praneštų apie problemas, su kuriomis susiduria. Visada galime pradėti tvarkyti tas vietas, kurios neįgaliesiems kelia daugiausia problemų ten, kur jie mokosi, dirba, gyvena. Nesvarbu, ar gyvena vienas žmogus, – jei jam reikia, galime pradėti remonto darbus nuo ten“, – sako R. Šimašius. 

Pasak R. Dubicko, toks miesto vadovų požiūris teikia vilčių, negalią turintys žmonės mielai identifikuos pasitaikančias problemas ir dalinsis jomis su atsakingais darbuotojais. 

Kas nustato asmeninio asistento pagalbos poreikį?
Prašome pasirinkti atsakymą!
„Sodra“
Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba
Savivaldybė
BALSUOTI
REZULTATAI
Kas nustato asmeninio asistento pagalbos poreikį?
„Sodra“
4,4%
Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba
65,6%
Savivaldybė
30%

REKLAMA

Vėl – neapšviesti mygtukai ir kitos bėdos

Šiaip ne taip, padedamas keleto žmonių, patekęs į autobuso saloną Ričardas ir čia pastebi keletą problemų. Viena jų – jau daugybę kartų minėtas vairuotojo iškvietimo mygtukas, kuris neįsižiebia, todėl žmogus nežino, ar jo siųstą signalą pamatė ir išgirdo autobuso vairuotojas. „Šią problemą pabrėžėme jau daugybę kartų nuo tada, kai sostinėje buvo pristatyti naujieji „Solaris Urbino“ autobusai. Vis dėlto ji pasikartojo ir naujuosiuose miesto vežėjų įsigytuose „Solaris Trollino“ troleibusuose. Jau net nusibodo apie tai kalbėti, bet situacija nesikeičia“, – apmaudžiai kalba R. Dubickas. 

Pasak jo, kur kas seniau sostinės vežėjų įsigytuose „Volvo“ autobusuose mygtukai puikiai veikia, nuspaudus juos įsižiebia šviesa ir pasigirsta garsinis signalas. Žmogus, turintis negalią, gali būti tikras, kad vairuotojas jį išgirdo ir pamatė. „Šis mygtukas mums tikrai labai reikalingas. Turime daug žmonių, prašančių tokių mygtukų autobusuose. Jie reikalingi ir negirdintiems, ir silpnaregiams, didelei grupei žmonių“, – pabrėžia Ričardas. 

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas žada, jog problema bus sprendžiama. Kol kas neaišku, ar tai bus galima padaryti jau įsigytuose autobusuose. 

R. Dubickas pasidžiaugia, kad neįgaliajam skirtoje vietoje yra paminkštinta sienelė, diržo tvirtinimo vieta – patogioje vietoje, jį prisisegti gali pats žmogus, kitaip nei neseniai į sostinę atvykusiuose naujuose troleibusuose, kur diržo tvirtinimo vieta – ant grindų, jos žmogus neįgaliojo vežimėlyje tiesiog negali pasiekti. Netgi negalios neturintys žmonės, paprašyti pagalbos, privalo atsiklaupti, kad troleibuso salone padėtų neįgaliajam prisisegti. 

REKLAMA

„Naujuosiuose „Karsan Jest Electric“ diržą prisitvirtinti paprasta, jau matyti, kad važiuodamas jausiesi tvirtai. Deja, vietos neįgaliojo vežimėliui palikta minimaliai. Mums nereikalingi ranktūriai, įrėminantys neįgaliojo stovėjimo vietą, nereikia geležinio rėmo, užtenka diržo. Dabar ne kiekvienas žmogus vežimėlyje įtilps į paliktą vietą“, – sako R. Dubickas. 

Stengėsi įgyvendinti reikalavimus

„Karsan“ gamintojų atstovas Baltijos šalims Ervinas Vaišnoras sako, kad gamintojai stengėsi miestui pagaminti autobusus, kurie būtų patogūs visiems. „Autobusai atitinka europinius reikalavimus. Be to, papildomai konsultavomės su visais, kas tik turėjo nuomonę apie transporto priemonių pritaikymą neįgaliesiems, stengėmės įvykdyti visus jų ir vežėjų mums keltus reikalavimus. Tikimės, kad miesto infrastruktūra bus sutvarkyta, ir negalią turintys žmonės galės kartu su visais miestiečiais džiaugtis naujomis, moderniomis, ekologiškomis transporto priemonėmis“, – viliasi E. Vaišnoras. 

Autobusuose yra vaizdo ir garso sistemos, laipteliai pažymėti ryškiai geltonomis juostomis, kad būtų matomi žmonėms, turintiems regos negalią. Gerą matomumą garantuoja ir autobusuose sumontuotas LED apšvietimas. Dar vienas patogumas – USB lizdai, tad keleiviai turės galimybę įkrauti išmaniuosius įrenginius. 

Vienu metu „Karsan Jest Electric“ galės važiuoti 23 keleiviai: yra 10 sėdimų, 12 stovimų vietų ir viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti. 

Naujieji autobusai jau veža keleivius 89-uoju maršrutu, kuris driekiasi sostinės senamiesčiu.

Straipsnio autorė: Lina Jakubauskienė.  

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
Užfiksuotas šokiruojantis tėvų poelgis su kūdikiu: istorija kelia pyktį
DABAR RODOMA
Berniukas įsiuto dėl mamos poelgio – jo moralas nepaliks abejingų
DABAR RODOMA
Pikantiškas moters elgesys ant automobilio: netrukus buvo sulaikyta
DABAR RODOMA
Užfiksavo šlykšų pabėgioti išėjusios moters poelgį: paviešino, kad sugėdintų
DABAR RODOMA
Po paviešinto įrašo iš darbo mergina buvo atleista – klientai pašėlo
DABAR RODOMA
Laidotuves pertraukė netikėtumas: vyrui teko šokti į iškastą duobę
DABAR RODOMA
Išgyveno nemaloniausią incidentą lėktuve: keleivei prireikė palydovų pagalbos
DABAR RODOMA
Paviešintas įrašas, kaip siuntų darbuotojais apsimetę vyrai surišo šeimą ir ją apvogė
DABAR RODOMA
Moteris patyrė gyvenimo sukrėtimą: su taksi nevažiuos dar ilgai
REKLAMA
Sanna Karosas sako, kad Iva į jos gyvenimą atnešė dar daugiau džiaugsmo. Sannos Karosas asmeninio archyvo nuotr.
Sanna Karosas – laiminga keturių vaikų mama, LCC tarptautinio universiteto Klaipėdoje dėstytoja ir, kaip ji mėgsta prisistatyti, meilės imigrantė – būdama 20-ies sutiko savo ...
 Irenai Žemaitienei gyvenimo džiaugsmo niekada netrūksta. Nijolės Zenkevičiūtės nuotr.
Kai pakilau atsisveikinti, Irena Žemaitienė dar sykį priminė, kad labai nori lankyti šokių studiją, kurioje šokti mokytųsi judantys neįgaliojo vežimėliu.  Tą akimirką ...
11-ojo negalią turinčių žmonių šokių maratono „Mes kartu – mes tvirti“ akimirkos.  Aurelijos Babinskienės nuotr.
Mažeikių kultūros centro Pramogų salėje vyko 11-asis negalią turinčių žmonių šokių maratonas „Mes kartu – mes tvirti“. Šį renginį Mažeikių ir aplinkinių rajonų neįgalieji jau ...
Kurčneregių mokytoja Dalia Taurienė pristatė Liv Holmen knygą. Linos Jakubauskienės nuotr.
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centre (LASUC) pristatyta iš norvegų į lietuvių kalbą išversta pedagogės Liv Holmen parengta knyga „Valia ir šviesa“. Jos pristatyme ...
Baltosios lazdelės dienos proga Ukmergės LIONS klubas atidarė meninę instaliaciją „Daina Brailio raštu“. Pauliaus Šemėtos nuotr.
Spalio 15-ąją minint Baltosios lazdelės dieną Ukmergėje Brailio raštu „suskambėjo“ populiariosios „Anties“ dainos žodžiai: „Balandžių daug Ukmergėj...“ Populiarioje Ukmergės ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų