REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Duonos kaina kyla kaip ant mielių. Vien per metus šis kasdienis mūsų maisto produktas pabrango net 12 procentų. Keičiasi ir mūsų duonos pirkimo įpročiai. Naujausi tyrimai atskleidžia, kad lietuviai vis labiau domisi kepinių sudėtimi, vengia nereikalingo cukraus, druskos ir duoną perka mažesnėse pakuotėse. 

Duonos kaina kyla kaip ant mielių. Vien per metus šis kasdienis mūsų maisto produktas pabrango net 12 procentų. Keičiasi ir mūsų duonos pirkimo įpročiai. Naujausi tyrimai atskleidžia, kad lietuviai vis labiau domisi kepinių sudėtimi, vengia nereikalingo cukraus, druskos ir duoną perka mažesnėse pakuotėse. 

REKLAMA

Lietuviai perką įvairiausią duoną. Kol vieni parduotuvių lentynose ieško tradicinės juodos ar baltos duonos kepalų, kiti dairosi naujovių. Kepyklų atstovai ir prekybininkai pasakoja, kad vis daugiau gyventojų duoną perka mažesnėse pakuotėse. Esą taip pat keičiasi populiariausios rūšys. Lietuviai mažiau perka kvietinės, šviesios, saldžiarūgštės duonos ir dažniau renkasi ruginę juodą su netradiciniais priedais.  

„Mes tokie unikalūs tuo savo rugio vartojimu ir ruginių gaminių vartojimu. Tai ruginė duona išlieka ir ateinant jaunai kartai. Ji išlieka ir toliau populiari ir populiarėja. Ir tai, ką jūs minėjot, mažesnės porcijos sveikatai palankūs priedai, skaidulų kiekis padidintas, daržovės duonoje, kas buvo praėjusių metų naujovė“, - sako „Fazer Lietuva“ atstovas Mindaugas Snarskis.

REKLAMA
REKLAMA

„Lietuviai išlieka pakankamai tradiciški, rodo meilę juodai duonai. Labai populiarėja juoda duona būtent su priedais, su sėklomis, su rugiais ir panašiai“, - tvirtina „Maxima“ atstovas Paulius Stonis.

REKLAMA

Nors pirkėjų akis vis labiau vilioja neįprasta, papildomais ingredientais pagardinta duona, ne visi priedai vertinami vienodai. Apklausų duomenys atskleidžia, kad vis daugiau lietuvių pradeda skaityti kepinių etiketes ir vengia pridėtinio cukraus ar druskos. Visada priedus tikrina vienas iš 25-ių pirkėjų, dažnai į etiketes pasižiūri kas aštuntas, o kas ketvirtas tai daro retkarčiais.  

„43 procentai gyventojų vis tik pasižiūri, ar ten yra pridėtinio cukraus, ar nėra. Vieni dažniau kiti rečiau, bet vis tik 43 procentai – tai jau yra gana daug. Vadinasi, gyventojų sąmoningumas ir tas gyventojų raštingumas didėja“, - vertina mitybos specialistas Rimantas Stukas.

REKLAMA
REKLAMA

Tendencijos rodo, kad mažėjant gyventojų skaičiui, kasmet mažėja ir nuperkamos  duonos. Ir nors konkurencija didėja, duonos kainos kyla. Pavyzdžiui, per pastaruosius metus vienas juodos duonos kilogramas brango 21-u euro centu.  

„Praeitais metais duonos gamintojai pradėjo kelti kainas po truputėlį, tai nebuvo drastiškas pakilimas. Tam tikros duonos pabrango iki 10-ies procentų“, - sako „IKI“ atstovė Berta Čaikauskaitė.

Tiesa, kepyklų atstovai pasakoja, kad dalies produktų kainas kelti verčia augantys darbuotojų atlyginimai.

Nors lietuviai pradėjo labiau domėtis duonos sudėtimi dėl pridėtinio cukraus ir druskos, mitybos specialistai pataria daugiau dėmesio skirti, iš kokių miltų ji kepama.

Kepėjai prognozuoja, kad duonos tendencijos artimiausiu metu nesikeis. Esą  dėl emigracijos ir prastų gimstamumo prognozių lietuviai duonos pirks vis mažiau, bet bus dar išrankesni.

Plačiau apie tai – TV3 reportaže.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų