REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
42
Automobiliai prieš ir po remonto (nuotr. facebook.com)

Naudoto automobilio pirkimas Lietuvoje tampa vis rimtesniu iššūkiu. Toli gražu ne visi pirkėjai turi laiko ir pinigų nuodugniam perkamos transporto priemonės patikrinimui profesionaliame automobilių servise. O ką jau kalbėti apie dažnai suveikiančias emocijas, kai transporto priemonė „įsimylima“ iš pirmo žvilgsnio.

42

Naudoto automobilio pirkimas Lietuvoje tampa vis rimtesniu iššūkiu. Toli gražu ne visi pirkėjai turi laiko ir pinigų nuodugniam perkamos transporto priemonės patikrinimui profesionaliame automobilių servise. O ką jau kalbėti apie dažnai suveikiančias emocijas, kai transporto priemonė „įsimylima“ iš pirmo žvilgsnio.

REKLAMA

Pagrindo tam yra, nes iš išorės transporto priemonė atrodo nepriekaištingai – tarsi tiesiai atvaryta iš salono. Bet blizganti išvaizda dažnai būna apgaulinga, nes niekada negali žinoti kaip ši transporto priemonė atrodė prieš patekdama į ją sutvarkiusių meistrų rankas.

Sutaupė 2-4 tūkst. eurų

Socialiniame tinkle „Facebook“ internautas Tadas pasidalijo savo įsigyto automobilio BMW 535i nuotraukomis. Pirmoje nuotraukoje matyti daužtas modelis, o antroje – jau po remonto.

REKLAMA
REKLAMA

Jaunas vyras trumpai pakomentavo visą situaciją: „Pirkau daužtą automobilį. Norėjau būtent tokio modelio. Daužta transporto priemonė man kainavo 4 tūkst. eurų. Dar pridėjau 1,6 tūkst. eurų už dalis ir apie 400 eurų už remontą. Iš viso BMW man kainavo apie 6 tūkst. eurų.“

REKLAMA

Nors bendra išleista suma atrodo įspūdingai, bet toli gražu ne visi internautai suskubo smerkti šio BMW savininko. Mat rinkoje šis 2008 metų modelis Lietuvoje kainuoja nuo 8 iki 10 tūkst. eurų. Tad Tadui pavyko sutaupyti apie 2-4 tūkst. eurų.

Į kai kurių internautų priekaištus, kad už tokią sumą verčiau būtų nusipirkęs nedaužtą automobilį, atsakyta, kad už tiek tokio modelio neįsigysi. „Man tikrai vertėjo ją susitvarkyti“, - apibendrino Tadas ir pasiūlė kitiems „Facebook“ vartotojams pasidalinti savo automobilių nuotraukomis „prieš“ ir „po“ remonto. Šis prašymas netrukus buvo išpildytas. Surinkome visas nuotraukas ir siūlome pamatyti automobilių pokyčius – galerijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Kainų intervalas – platus

Vilniuje veikiančio nedidelio automobilių serviso vadovas Jurijus paklaustas, kiek šiais laikais kainuoja sutvarkyti daužtą automobilį negalėjo pateikti konkretaus atsakymo, bet užtikrino, kad suma gali svyruoti nuo kelių 100 iki kelių tūkstančių eurų.

„Labai daug priklauso nuo to, kaip stipriai sudaužytas automobilis. Vienas dalykas yra pakeisti apgadintą priekinį bamperį, bet visai kas kita – perrinkti iš pagrindų sumaitotą automobilį. Jei reikalingas tik kosmetinis remontas, tai žmogus išleis kelis šimtus eurų, bet yra pasitaikę atvejų, kai remontas kainavo ir 5-6 tūkst. eurų. Supraskite, kad kainos priklauso ir nuo modelio. Ta pati dalis vienam modeliui gali kainuoti keliasdešimt eurų, o kitam – kelis šimtus“, - pabrėžė Jurijus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujienų portalo tv3.lt pašnekovas teigė, kad anksčiau ir pačiam yra tekę dirbti su automobilių prikėlimu naujam gyvenimui: „Galiu pasakyti, kad automobilių turguose tik retas automobilis būna nedaužtas. Pats anksčiau tuo užsiimu ir žinau, kaip veikia sistema. Transporto priemonė nuperkama itin pigiai, o ją sutvarkius uždedamas toks antkainis, kad gali pasirodyti, jog parduodamas praktiškai naujas automobilis.“

Anot jo, paprastam pirkėjui sunku įvertinti automobilį, o patyrusiam specialistui pakanka tik pažiūrėti ir jis jau gali pasakyti, kur transporto priemonė buvo daužta. Todėl Jurijus paragino žmones perkant automobilį nesivadovauti emocijomis, o patikrinti transporto priemonę patikimame automobilių servise.

REKLAMA

Daužtų automobilių neregistruoja

Vien per pirmuosius tris šių metų mėnesių į Lietuvą buvo įvežti 35689 naudoti automobilis (atitinkamai 6441 nauji automobiliai). Kiek iš daugiau kaip 35 tūkst. automobilių buvo daužti – neaišku.

Valstybės įmonės „Regitra“ Komunikacijos skyriaus vadovė Ingrida Kuorytė patvirtino, kad daužtų automobilių įvežimas nėra registruojamas atskirai. „Čia civiliniai santykiai, kurie fiksuojami transporto priemonės pirkimo-pardavimo sutartyje. Registruojame tik įvežtus automobilius, o jų būklė nėra fiksuojama. Čia jau pardavėjo ir pirkėjo santykiai, kurie įforminami minėta sutartimi“, - sakė I. Kuorytė.

Specialistė atkreipė dėmesį, kad pagal galiojančius įstatymus pardavėjas privalo nurodyti visus parduodamos transporto priemonės trūkumus: „Noriu tik atkreipti dėmesį, kad pirkimo-pardavimo sutartyje būtų nurodyta teisinga suma, ne mažesnė, kaip kartais pageidauja pardavėjas (vengiant mokesčių – aut. past.). Nes jei kils nesklandumų, galima bus susigrąžinti tik tą sumą, kuri nurodyta sutartyje.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų