REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gyvename tokioje aplinkoje, kur visiems įprasta ir patrauklu skubėti. Žmonės skuba kasdien ir nuolat: pietaujant, bendraujant, dirbant ir netgi vairuojant. Skubėjimas „pats iš savęs“ nekelia jokio pavojaus, jei tai - ne skubėjimas sėdint už automobilio vairo. Tokio pobūdžio laiko taupymas ir rizikavimas savo bei kitų sveikata, ekspertų nuomone, toli gražu neatsiperka.

Gyvename tokioje aplinkoje, kur visiems įprasta ir patrauklu skubėti. Žmonės skuba kasdien ir nuolat: pietaujant, bendraujant, dirbant ir netgi vairuojant. Skubėjimas „pats iš savęs“ nekelia jokio pavojaus, jei tai - ne skubėjimas sėdint už automobilio vairo. Tokio pobūdžio laiko taupymas ir rizikavimas savo bei kitų sveikata, ekspertų nuomone, toli gražu neatsiperka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, greičio viršijimas vis dar išlieka pačiu dažniausiu Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimu, o tai reiškia, kad už kiekvieną kartą, kai tai fiksuoja kelių policijos pareigūnas ar greičio matuoklis, neatidiems vairuotojams tenka susimokėti atitinkamą baudą. Tačiau apie tai kiek vėliau.

REKLAMA

Vairavimo instruktoriaus, eksperto Viktoro Markovo teigimu, keliuose skubėti neverta ne tik dėl piniginių nuobaudų. Keliuose skubėti neverta dėl to, kad tai tiesiog kelia rimtą pavojų.

„Sakyčiau, pats svarbiausias dalykas, kurį privalu žinoti pasirinkus netinkamą greitį – didelė tikimybė nepastebėti, „pražiopsoti” ir pralėkti svarbiausius dalykus, tokius, kaip kelio ženklai, kiti eismo dalyviai ir į gatvę nenuspėjamai išbėgantys žmonės. Pastaruosius pastebėti tiesiog būtina”, - dėstė V. Markovas.

REKLAMA
REKLAMA

Didėjant vairuojamos transporto priemonės greičiui, atitinkamai didėja ir tikimybė sukelti arba pakliūti į eismo įvykį. Paklaustas, ar viršijant greitį galima neva įrodyti savo, kaip vairuotojo, profesionalumą, ekspertas ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas įžvelgė kitą, paprastesnę pusę.

„Šioje situacijoje demonstruojamas ne profesionalumas, o vairuotojo kvailumas", - sakė patyręs vairuotojas.

Su ekspertais belieka sutikti - pastarosiomis dienomis įprastu tampantis perdėtas skubėjimas negali būti perkeltas į automobilio valdymą. Vairavimas pervertinant savo galimybes ir viršijant leistinas normas dažnu atveju kelia rimtą pavojų sveikatai, todėl to daryti neverta. Neverta skubėti ir dėl aukščiau pateiktos priežasties - piniginių baudų:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal Administracinių nusižengimų kodeksą, vairuotojams, leistiną greitį viršijantiems iki 10 km/h, taikomas įspėjimas.

Greitį viršijantiems nuo 11 iki 20 km/h, taikoma 12-30 eurų siekianti bauda; Jei leistinas greitis viršijamas nuo 21 iki 30 km/h, vairuotojų laukia 30-90 eurų bauda; Pasirinkus nuo 31 iki 40 km/h didesnį nei leistina greitį, vairuotojui gresia 120-170 eurų bauda; Leistiną greitį viršijant nuo 41 iki 50 km/h, taikoma 170-230 eurų bauda; Greitį viršijant daugiau kaip 50 km/h, vairuotojams skiriama 450-550 eurų siekianti bauda su galimybe pusmečiui prarasti vairutojo pažymėjimą.

Primename - jei nėra būtina, keliuose neskubėkite. Gerbkite kitus eismo dalyvius ir patį save. Taip prisidėsite prie bendro eismo saugumo šalies keliuose.

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų