REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nakties metu rizika patekti į eismo įvykį ženkliai padidėja . Ko gero, vienintelis tokio pobūdžio kelionių „pliusas" - nedidelis eismo užimtumas, tačiau kartais net ir tai gali tapti skaudžių įvykių kaltininku. Primename jums, skaitytojai, svarbiausius vairavimo naktį aspektus ir „taisykles", kurių kiekvienos kelionės nevalia pamiršti.

Nakties metu rizika patekti į eismo įvykį ženkliai padidėja . Ko gero, vienintelis tokio pobūdžio kelionių „pliusas" - nedidelis eismo užimtumas, tačiau kartais net ir tai gali tapti skaudžių įvykių kaltininku. Primename jums, skaitytojai, svarbiausius vairavimo naktį aspektus ir „taisykles", kurių kiekvienos kelionės nevalia pamiršti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išsekęs organizmas, kur kas sunkesnės matomumo sąlygos, sumažėjęs budrumas ir išsiblaškymas apsunkina kone kiekvieno vairuotojo kelionę. Visus šiuos fizinius rodiklius apjungia, ekspertų nuomone, pati svarbiausia vairavimo tamsiuoju paros metu žmogaus užduotis - tiknama koncentracija ir jos išlaikymas.

REKLAMA

Statistika rodo, kad naktį avarijų vyksta dvigubai daugiau. Vairavimo instruktoriaus Arvydo Kilinsko teigimu, tamsiuoju paros metu išlaikant koncentraciją ne ką mažiau svarbu atitinkamai stebėti aplinką ir laiku pastebėti pėsčiuosius.

„Vairuojant naktį svarbiausia neprarasti koncentracijos ir pastoviai stebėti aplinką, neatsipalaiduoti. Vairuotojams svarbu pastebėti pėsčiuosius, pėstiesiems – vairuotojus. Taip pat įvertinti galimai į kelią išbėgančius gyvūnūs”, - sakė A. Kilinskas.

REKLAMA
REKLAMA

Viena pagrindinių klaidų esant prie automobilio vairo, nesvarbu kuriuo paros metu, eksperto teigimu - jėgų pervertinimas ir netinkamo greičio pasirinkimas.

„Svarbu neviršyti greičio. Kai blogas matomumas ir blogos eismo sąlygos, tai ypatingai svarbu, nes galime nespėti pastebėti pavojaus”, - komentavo A. Kilinskas.

Tamsiuoju paros metu vienintelis būdas pastebėti kitus automobilius – pilnai veikiantys žibintai ir posūkio signalai. Itin didelį pavojų kelia neteisingai nureguliuota automobilio šviesa, tad šiomis savisaugos priemonėmis privalu pasirūpinti dar prieš pradedant naktinę kelionę. Ilgąsias automobilio šviesas ekspertai pataria naudoti tik tuomet, kai esate įsitikine, kad artimiausiu metu iš priešais neatvažiuos joks kitas automobilis, kurio vairuotoją galite trumpam apakinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei iš priešingos pusės artėjantis automobilis neketina ilgųjų šviesų pakeisti trumposiomis – įspėkite jį apie galimą pavojų ir keliskart mirksniais pakeiskite savojo automobilio žibintų šviesos intensyvumą.

Tamsiuoju paros metu neišvengiama ir lenkimo manevrų. Juos vertėtų daryti ypač atsakingai, nes matymo laukas didėjant greičiui atitinkamai mažėja, o tamsoje lengva nepastebėti pašalinių eismo trikdžių – nukritusių medžio šakų, į kelią iššokančių gyvūnų ir kt.

Ekspertai šalies vairuotojams naktinio eismo metu pataria nesivaržyti, „nelenktyniauti”, o, jų nuomone, saugiausia – važiuoti vienas paskui kitą tinkamu greičiu ir vengti staigių manevrų, kurie gali turėti įtakos ne tik pačiam vairuotojui, bet ir kitiems eismo dalyviams.

REKLAMA

Naktinio vairavimo metu svarbiausia išlaikyti kantrybę, neprarasti stabilumo ir vadovautis Kelių eismo taisyklėmis. Ekspertai tiki, kad šalies vairuotojai supranta galimus pavojus ir tinkamai įvertina kiekvieną kelionę automobiliu, o eismas šalyje kismet linksta į gerąją pusę.

Gerbkite vieni kitus, mylekite save ir artimus – vairuojant tiek dienos metu tiek naktį nepraraskite budrumo ir savisaugos jausmo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų