Elektromobiliai (nuotr. Fotodiena/Domantas Pipas)

Elektromobiliai (nuotr. Fotodiena/Domantas Pipas)

Priemonių, kaip kovoti su klimato kaita ir aplinkos tarša ieško daugybė šalių. Ne išimtis ir Lietuva. Štai Seime užgimė pasiūlymas, kuriuo būtų skatinama įsigyti ekologiškesnius automobilius, tačiau eksperto teigimu, naujasis siūlymas veikiau primena viešųjų ryšių akciją, o ne rimtus ketinimus.

Aplinkos apsaugos komitete dirbantys „valstiečiai“ Virginija Vingrienė ir Kęstutis Mažeika numatė, kad nuo 2019 metų sausio būtų galima taikyti lengvatinį pridėtinės vertės (PVM) mokestį hibridinių variklių, o taip pat elektra ar kita atsinaujinančia energija varomoms transporto priemonėms ir jų remontui.

Pataisos numato, kad hibridinių variklių transporto priemonėms būtų taikomas 9 proc. PVM tarifas, o 5 proc. – visiškai ekologiškoms ar naudojančioms atsinaujinančią energiją transporto priemonėms. Siūloma, kad tokios pataisos galiotų iki 2025 metų.

REKLAMA

K. Mažeika tv3.lt komentuoja, kad tikimasi, jog toks žingsnis vairuotojus paskatintų įsigyti aplinkai draugiškesnius automobilius.

„Tai galbūt nėra pakaitalas (visų automobilių apmokestinimui – tv3.lt), bet suprantame, kad reikia žmonėms paskatinimo. Juo labiau, kad elektromobiliams ir kitiems atsinaujinančia energija varomiems automobiliams nėra infrastruktūros. Manoma, kad iki 2025 metų būtų galima sukurti tą infrastruktūrą ir tada jau žmonės patys imtų pirkti tuos automobilius“, – sako K. Mažeika.

Automobilių verslo ekspertas: politikai sau bando užsidirbti balus

Nepriklausomas automobilių verslo ekspertas Rokas Knyva naujienų portalui tv3.lt komentuoja, kad ekonomiškai žiūrint PVM lengvata skirta būtiniems, plataus vartojimo produktams, o tokie automobiliai – toli gražu ne pirmo būtinumo prekė. Jo nuomone, ir realios naudos šis pakeitimas neatneštų, nes vairuotojai šių automobilių nesirenka ne dėl kainos.

„Hibridiniai ir elektra varomi automobiliai sudaro minimalią dalį tiek naujų automobilių rinkos dalyje, tiek bendrame Lietuvos lengvųjų automobilių parke. Natūralu, kad tie keli šimtai papildomai nupirktų automobilių dėl lengvatos, turbūt, nedarytų jokios įtakos taršai. Gal vienam kitam tai galėtų turėti įtakos renkantis automobilį, bet ne tai lemia transporto priemonės pasirinkimą. Kaina svarbus dalykas, bet jei net šiandien pasižiūrėtume į tų gamintojų, kurie siūlo hibridus, tai jie sava kaina neišsišoka aukščiau kitų. Vadina ne tai lemia apsisprendimą pirkti ar nepirkti hibridinių automobilių“, – sako R. Knyva.

REKLAMA

Jo teigimu, niekas pasaulyje netaiko PVM lengvatų transporto priemonėms, tad pasiūlymas iš prigimties – ydingas. R. Knyvos nuomone, tokio pasiūlymo naudą jaustų tik politikai, pasiūlę šią idėją.

„Viešąja prasme uždėtų balus pasiūlymo iniciatoriams. Šis pasiūlymas, kokia forma dabar pateiktas, atrodo tik, kaip viešųjų ryšių akciją, balams sau uždirbinėti. Jis realios padėties niekaip nepakeis.

Beje, neabejoju, kad siūlymas nebus priimtas“, – teigia ekspertas.

Mažinant taršą siūlo mokesčius

Automobilių eksperto įžvalgomis, norint mažinti taršą reikėtų vadovautis kitų šalių naudojamais mechanizmais apmokestinant transportą.

„Dažniausiai transportas, kaip tarši priemonė, yra reguliuojamas tam tikrais taršos mokesčiais vienokia ar kitokia forma. Gali būti tiesiogiai, priklausant nuo darbo tūrio ar CO2 parametrų – šie dalykai tarpusavyje koreliuoja. Gali būti registracijos metu vienkartinis naudojimo mokestis, gali būti kasmėnesiniai, kasmetiniai, patys įvairiausi mokesčių mechanizmai. Bet tai yra tam tikri mokesčiai, kurie skirti konkrečiai transporto priemonei ir tada tokiu būdu valstybės pradeda reguliuoti, kokios transporto rūšys joms yra prioritetinės.

Tuomet jau lengvatos atsiranda būtent tokiems mokesčiams“, – pataria R. Knyva.

Pasak jo, net ir tinkamos infrastruktūros elektromobiliams išplėtimas tik laikinai padidintų susidomėjimą šiais automobiliais. Visgi geriausia priemonė – tam tikri mokesčiai.

REKLAMA

Tuo tarpu dabartinio pasiūlymo iniciatorius K. Mažeika tvirtina, kad įvedus visuotinį senų automobilių apmokestinimą, būtų paliestas jautriausias gyventojų sluoksnis.

„Jiems automobilis nėra prabangos dalykas, jie važiuoja nepramogauti kur nors, bet jiems tai darbo priemonė. Manau, nuskriaustume tą dalį žmonių ir tikrai neišspręstume tos problemos. Tik pagilintume. O ši priemonė paskatintų dalį viduriniojo sluoksnio gyventojų įsigyti elektromobilius ir taip prisidėti prie klimato kaitos mažinimo“, – sako parlamentaras.

Bet koks skatinimas turėtų naudos

Priešingą nuomonę turi dabartinis Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Vitaldas Milius. Jis tv3.lt portalui komentuoja, kad šiuo metu Lietuvos automobilių parką iš esmės sudaro 15 metų ar senesni automobiliai, tad bet koks apmokestinimas skatintų rinktis gal ir paprastesnius, bet naujesnius automobilius.

Jis neabejoja ir tuo, kad tokia lengvata turėtų naudos. Tiesa, labiau paskatintų elektromobilių, o ne hibridų įsigijimą.

„Hibridus ir taip perka neblogai, ypač jei pažiūrėtume į Vilnių. Elektromobiliai kadangi brangūs, dauguma valstybių naudoja kažkokias priemones skatindami ir lengvindami jų įsigijimą. Lietuvoje jau yra nemokamos stovėjimo aikštelės elektromobiliams, pakrovimai, galimybė važiuoti autobusų linijomis. Bet to nepakanka, nes kaina Lietuvoje dar per didelė. Tai bet kokia lengvata, valstybės parama žmogui ar įmonei, padedant įsigyti naują elektrinį automobilį būtų gera.

REKLAMA

Ar tai geriausias kelias, kad būtent taikyti PVM lengvatą, negaliu apsakyti. Yra buvę pasaulyje taikytų ir atšauktų PVM lengvatų, buvo taikoma ir tiesioginių kompensacijų sistema. Pavyzdžiui, Estijoje berods net pusę kainos kompensavo valstybė. Manyčiau bendrąja prasme, viskas, kas skatintų žmones važiuoti naujais ir ekologiškais automobiliais, yra sveikintina“, – komentuoja V. Milius.

Tačiau vien skatinant įsigyti tokius automobilius nereikėtų pamiršti apie infrastruktūrą. Pasak V. Miliaus, važinėjant elektromobiliu Vilniuje šiuo metu nekyla visiškai jokių problemų, tačiau tolėliau važiuojant susiduriama su iššūkiais, mat įkrovimo stotelių Lietuvoje nėra tiek daug. Skaičiuojama, kad jų šiuo metu visoje Lietuvoje yra 46.

Petras
2018-02-20 08:00:44
Prichvatizatoriaus švogeris valdžioj jau lenkia įstatymus savo giminių pusėn. Kolkas jie brangūs ir neparuošta įkrovimo stotelių,o Lietuvos dažnam mužikėliui nepasiekiami. Tai kodėl prisidengiant ekologija tokiais automobiliais nevažinėja LR valdininkai ir policininkai?
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Top Video

Kauniečių pamėgtame miške – įtartini sprogdinimai
DABAR RODOMA
Kauniečių pamėgtame miške – įtartini sprogdinimai
DABAR RODOMA
Perspėja lietuvius: buitinė chemija suluošina sveikatą amžiams
DABAR RODOMA
Atgijo Romos eglė: iš bjauriojo ančiuko virto gulbe
DABAR RODOMA
Kristina Ivanova apie skandalingą „Playboy“ fotosesiją: „Tuo metu toks buvo protelis“
DABAR RODOMA
Avarija Kauno rajone: per susidūrimą su kariškiais nukentėjo 3 žmonės
DABAR RODOMA
Treneris Aivaras Pekorius pasidalino receptu: taip iškepta mėsa yra sultingesnė
DABAR RODOMA
Biržuose – mįslinga paauglio mirtis: tėvai kaltina pastatą vaiduoklį
DABAR RODOMA
Girto prokuroro elgesys areštinėje pribloškia: jau suko butelį
DABAR RODOMA
Alaus išgėręs devynmetis atsidūrė vaikų namuose: užteko vienintelio skambučio
DABAR RODOMA
Alytiškio išvaizda pašiurpino visą bendrabutį – žmogus pūva gyvas
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
hibrid 2018-11-20 20:32:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
kur cia mahinacijos kad zmonem automobilams pvm sumazinti ydomu.   ATSAKYTI
hibrid 2018-11-20 19:31:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
geriau didinkim mokescius branginkim viska vazinekim su senais trantais ir jokiu lengvatu neduokim. taip supratau is straipsnio eksperto nuomones.. o del ekologojos kazkas cia rase kad salia konteinerio gyvenat siuksles nesmirda..:) as manau kad hibridiniams ir ev automobiliams lengvata butu labai naudinga. bet musu valdzia neturi galios ivesti protingus pasiulymus.ir aisku zmoniu visokiu ira geriau pilkas tautos dyzelinis pasatas nei prius. bet seimui juk tauta rupi.   ATSAKYTI
Antikorupcas 2018-02-24 16:44:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Čia verslininkų (auto salonų) Juodos machinacijos per seimųnų tinklus. Senas automobilis ar naujas - jokio skirtumo, juk techniniai reikalavimai visiems vienodi, ir kalbėti apie senų automobilių taršą yra didžiausia nesąmonė. Ir kokiu pagrindu galima apmokestinti senesnius automobilius? Tik todėl, kad jie senesni? Bet čia groja korupciniai smuikai, reikia, kad pirktų daugiau naujus automobilius. Kaip sakant, ranka ranką plauna. O visos tos kalbos, tik noras mulkinti liaudį. Atseit ekologija, klimato kaita - absurdas. Tas pats ir su elektromobiliais. Užveža, bet mažai perka, nes nėra infrastruktūros, o ir kaina nerealiai didelė. Bandoma iškišti juos per Teleloto ir pan.   ATSAKYTI
Marke 2018-02-20 08:23:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Tie hibridai visai neekonomiski. Nes jau nudeveti grista,jie gerai tik kamsciuose..    ATSAKYTI
Petras 2018-02-20 08:00:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Prichvatizatoriaus švogeris valdžioj jau lenkia įstatymus savo giminių pusėn. Kolkas jie brangūs ir neparuošta įkrovimo stotelių,o Lietuvos dažnam mužikėliui nepasiekiami. Tai kodėl prisidengiant ekologija tokiais automobiliais nevažinėja LR valdininkai ir policininkai?   ATSAKYTI
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila)  (nuotr. Fotodiena.lt)
Metų pabaiga yra sėkmingiausias prekybininkams laikotarpis. Tą rodo ne tik Statistikos departamento stebimi mažmeninės prekybos apyvartos, bet ir atsiskaitymų banko kortelėmis ...
Geležinkelis (nuotr. Fotodiena.lt)
Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iš Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ valdomos įmonės „Skinest Baltija“ pirks detalių už 18 tūkst. eurų, nors dar ...
Vilnius (Irmantas Gelūnas/Fotobankas)
Šiemet Vilnius pirmą kartą istorijoje pateko į globalius „Financial Times“ investicijų ekspertų padalinio „fDi Intelligence“ rinkimus dėl patraukliausių užsienio investicijoms ...
Audros debesys (nuotr. SCANPIX)
Išorinės aplinkos nelepinamai Lietuvos ekonomikai „Luminor“ ekonomistai 2019 m. prognozuoja 2,7 proc. augimą. Nuo spartesnio tempo augimo Lietuvos BVP sulaikys pasaulinėje ...
Revolut (nuotr. bendrovės)
Jungtinės Karalystės finansų startuoliui „Revolut“ suteikta specializuoto banko licencija, kuri leis teikti paskolas bei priimti indėlius. Šias paslaugas Lietuvoje įmonė ...
REKLAMA

Top Video

Kauniečių pamėgtame miške – įtartini sprogdinimai
DABAR RODOMA
Kauniečių pamėgtame miške – įtartini sprogdinimai
DABAR RODOMA
Perspėja lietuvius: buitinė chemija suluošina sveikatą amžiams
DABAR RODOMA
Atgijo Romos eglė: iš bjauriojo ančiuko virto gulbe
DABAR RODOMA
Kristina Ivanova apie skandalingą „Playboy“ fotosesiją: „Tuo metu toks buvo protelis“
DABAR RODOMA
Avarija Kauno rajone: per susidūrimą su kariškiais nukentėjo 3 žmonės
DABAR RODOMA
Treneris Aivaras Pekorius pasidalino receptu: taip iškepta mėsa yra sultingesnė
DABAR RODOMA
Biržuose – mįslinga paauglio mirtis: tėvai kaltina pastatą vaiduoklį
DABAR RODOMA
Girto prokuroro elgesys areštinėje pribloškia: jau suko butelį
DABAR RODOMA
Alaus išgėręs devynmetis atsidūrė vaikų namuose: užteko vienintelio skambučio
DABAR RODOMA
Alytiškio išvaizda pašiurpino visą bendrabutį – žmogus pūva gyvas
X Faktorius. Gruodžio 16 d. anonsas
DABAR RODOMA
X Faktorius. Gruodžio 16 d. anonsas
DABAR RODOMA
X Faktorius (1)
DABAR RODOMA
Elzė Borsteikaitė
DABAR RODOMA
Elzė Borsteikaitė
DABAR RODOMA
Aivo VS Kristina VS Liana VS Rūta
DABAR RODOMA
Monika Bleikša
DABAR RODOMA
Liana Pušnova
DABAR RODOMA
Rūta Barkauskienė
DABAR RODOMA
Gintarė Razulevičiūtė
DABAR RODOMA
Kristina Jurevičiūtė


INOVOX 1 minutės iššūkis. Aurimas, Kotryna, Modestas, Ema
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Aurimas, Kotryna, Modestas, Ema
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Lėja, Urtė, Eva, Aistė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Ieva, Rusnė, Justė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Rūta Šlikaitė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Osvaldas ir Tačiona
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Viktorija ir Gabrielė
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Juozas
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. 740-037
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. 739-036
DABAR RODOMA
INOVOX 1 minutės iššūkis. Justas, Dominykas, Klaidas, Kornelijus

TELEVIZIJA


×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų