REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
68
Naudojasi kompiuteriu (nuotr. Fotodiena.lt)

Su laiškais platinama kenkėjiška informacija ar įvairios išgalvotos istorijos nėra naujiena. Sukčiai lietuvius, regis, išmokė operatyviai reaguoti į laiškus, kritiškai vertinti gautą informaciją. Juolab, nutekintos ar pasisavintos informacijos atvejai mūsų šalyje, taip pat nereti.

68

Su laiškais platinama kenkėjiška informacija ar įvairios išgalvotos istorijos nėra naujiena. Sukčiai lietuvius, regis, išmokė operatyviai reaguoti į laiškus, kritiškai vertinti gautą informaciją. Juolab, nutekintos ar pasisavintos informacijos atvejai mūsų šalyje, taip pat nereti.

REKLAMA

Dar sausį beveik penki šimtai mobiliojo interneto „Mezon“ vartotojų sulaukė laiškų apie skolas už neapmokėtas sąskaitas. Apie tai portalui tv3.lt papasakojo skaitytoja Gerda (pavardė redakcijai žinoma), ją nustebino tiek laiško forma, tiek matomi keli šimtai adresatų. Pasak moters, ji iki šiol nesulaukė jokio paaiškinimo iš Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro), teikiančio „Mezon“ paslaugas.

Sukėlė įtarimų

Gerda pasakojo, kad jau kurį laiką nesinaudoja šiomis paslaugomis ir iki šiol net nežinojo esanti skolinga.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirmą kartą matau, kad pranešant apie skolą ir jau grasinant antstoliais, būtų prisegti kiti žmonės ir juridiniai asmenys. Iš vis tokius laiškus ištrinu, nes jie dažniausiai būna reklaminiai ar kokie nors su apgaule.

REKLAMA

Šiuo atveju, ištrynus vieną ar du, pastebėjau, kad žmonės atsakinėja laiško gavėjai, aiškindamiesi, kokia čia klaida. Iškart nemaža dalis jų suprato, kad buvo paviešinti duomenys – elektroniniai paštai, pagal kuriuos galima lengvai sužinoti, kas naudojasi šiomis paslaugomis“, - sakė Gerda.

Moteris pasakojo supratusi, kad taip neturėtų būti, bet daugiau jokių laiškų su paaiškinimais iš Lietuvos radijo ir televizijos centro ji negavo, todėl nusprendė paviešinti šią istoriją ir išsiaiškinti, kas įvyko. Kaip patvirtino Telecentro komunikacijos vadovas Valdas Kaminskas, minimas incidentas, iš tiesų, yra užfiksuotas.

REKLAMA
REKLAMA

Įvyko klaida

Telecentro atstovas portalui tv3.lt patvirtino, kad dirbant su grupe įmonės skolininkų (kurie, pasibaigus paslaugų teikimo sutarties terminui, liko skolingi įmonei), įvyko klaida. Dėl jos 296 adresatai iš 500, kuriems buvo laiškai siųsti, galėjo pamatyti vienas kito elektroninio pašto adresus. V. Kaminskas tvirtino, kad anksčiau panašių incidentų nėra buvę.

„Vidinis tyrimas šiuo metu vyksta. Ką jau galime tikrai konstatuoti, tai faktą, kad Atsiskaitymų administravimo skyriaus darbuotoja (minėta darbuotoja įmonėje dirba tik nuo 2017 m. lapkričio 29 d.), išsiųsdama laiškus iš savo darbinės elektroninio pašto dėžutės, pažeidė nustatytą darbo su klientais tvarką, pagal kurią laiškai turi būti siunčiami naudojantis specialia laiškų siuntimo programa.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paprastai kiekvienas skolininkas informuojamas individualiu, tik jam skirtu laišku, jame nurodant konkrečią skolos sumą. Šiuo metu analizuojami organizaciniai ir techniniai sprendimai, kurie sumažintų žmogiškos klaidos galimybę bendravimo su vartotojais procese. Todėl darbuotoja tebedirba įmonėje“, - nurodė V. Kaminskas.

Anaiptol, jis tikino, esą, visi laiškus gavę buvę klientai sulaukė klaidą padarius darbuotojos asmeninio laiško su atsiprašymu. O tiems, kurie kreipėsi į įmonės skambučių centrą su klausimu ar pretenzija dėl šio laiško, ji net pati paskambino.

Tik štai, kodėl portalo tv3.lt skaitytoja Gerda skambučio ir laiško nesulaukė, neaišku. Apie incidentą yra informuota ir Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija.

REKLAMA

Gresia bauda

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcijos Informacijos ir technologijų skyriaus vedėja Aušra Gučienė portalui tv3.lt nurodė, kad skundas dėl minėto incidento gautas iš vieno žmogaus. „Dėl Telecentro išplatintų laiškų inspekcija yra gavus vieną pranešimą iš privataus asmens, t.y. nukentėjusio ir šiuo metu šis pranešimas nagrinėjamas kaip skundas.

O Lietuvos radijo ir televizijos centras inspekcijai atsiuntė (pateikė per Inspekcijos portalą) pranešimą apie duomenų saugumo pažeidimą vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu ir Europos Komisijos reglamentu, pagal kurį elektroninių ryšių paslaugų teikėjai Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai turi pranešti apie visus asmens duomenų saugumo pažeidimus.

REKLAMA

Inspekcija įvykiui nagrinėti paprašė atsakyti į papildomus klausimus. Pranešime nurodyta, kad buvo paviešinti 293 elektroninio pašto adresai, nes kiti (iš viso 500) buvo arba negaliojantys, arba pavyko siuntimą atšaukti“, - informaciją pateikė A. Gučienė.

Jos teigimu, jeigu nagrinėjant skundą bus nustatytas pažeidimas, duomenų valdytojas bus nubaustas administracine tvarka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų