REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ieškoma į Nidą iš Vilniaus skridusio ir dingusio parasparnio piloto, penktadienio rytą pranešė valstybės įmonė „Oro navigacija“.

Ieškoma į Nidą iš Vilniaus skridusio ir dingusio parasparnio piloto, penktadienio rytą pranešė valstybės įmonė „Oro navigacija“.

REKLAMA

Piloto ieškoma nuo ketvirtadienio vakaro, paieškos vyko visą naktį ir penktadienį tęsiamos toliau.

Kaip BNS sakė „Oro navigacijos“ komunikacijos vadovas Vytautas Beniušis, pranešimas apie dingusį pilotą iš Bendrojo pagalbos centro gautas apie 21 valandą ketvirtadienį. Pirminiais duomenimis, vyras Nidoje turėjo nusileisti apie 18 valandą.

Paieškos ir gelbėjimo darbai atliekami kartu su Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centru, Valstybės sienos apsaugos tarnyba ir Lietuvos policija.

Paieškoje dalyvauja Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis, karinių jūrų pajėgų laivai.

Karininkas: parasparnininkas dingo Nidos apylinkėse

Iš Vilniaus į Nidą ketvirtadienį skridęs parasparnininkas dingo šios gyvenvietės apylinkėse, sako jo paiešką vykdančių Karinių jūrų pajėgų atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

„Paieškos rajonas buvo nustatytas pagal gautą informaciją iš ryšio operatorių apie paskutinę to dingusio asmens telefono buvimo vietą“, – BNS penktadienį sakė komandoras leitenantas Ramūnas Kažerskas.

REKLAMA

Pasak jo, šiuo metu paieškos rajonas nusidriekęs apie 10 kilometrų aplink Nidą ir yra nuolat plečiamas. Karininkas teigė, jog pareigūnai dirbo visą naktį, du kartus buvo pakelti kariuomenės sraigtasparniai, paieškai pasitelkti ir kariniai laivai.

Pasak R. Kažersko, neatmetama galimybė, jog parasparnininkas galėjo nukristi ir sausumoje, ir į jūrą.

Penktadienio rytą jo paieška tęsiama.

„Dabar tikimės geresnių rezultatų, nes švinta. Šviesiuoju paros metu stebėjimo laukas yra didesnis“, – sakė komandoras.

Pranešimas apie dingusį pilotą iš Bendrojo pagalbos centro gautas apie 21 valandą ketvirtadienį. Pirminiais duomenimis, vyras Nidoje turėjo nusileisti apie 18 valandą.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip BNS sakė Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė, į BPC kreipės dingusio 1977 metais gimusio vilniečio draugas, kuris turėjo jį nusileidusį pasiimti.

„Jis turėjo nusileisti Nidoje, (pranešėjas) važiavo jo pasiimti, bet nutrūko ryšys. Paskutinis kontaktas buvo 17 valandą, parašė žinutę, kad leisis Nidoje, po to dar buvo gyva transliacija feisbuke, kur jis pranešė, kad yra 2 kilometrų aukštyje ir iki Nidos likę 5 kilometrai. Paskui, kai jo draugas nuvyko į Nidą, buvo dingęs ryšys, telefonas išjungtas, racija nesusijungia“, – sakė BPC atstovė.

Paieškos ir gelbėjimo darbus be Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro vykdo pasieniečiai, policijos pareigūnai, Oro navigacijos atstovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ilga kelionė

Kaip BNS sakė Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos prezidentas Povilas Kalinauskas, prie paieškų prisijungė ir dingusiojo kolegos federacijos atstovai. Pasak jo, ieškomas asmuo buvo didelę patirtį turintis federacijos narys, jis yra vienas pirmųjų tokios priemonės pilotų Lietuvoje. Anot P. Kalinausko, kelionė nuo Vilniaus iki Nidos parasparniu trunka apie 5 valandas.

„Metų laikas nėra labai svarbus, jei meteorologinės sąlygos leidžia, skrendama. O dėl atstumo – jie labai ekonomiški, užtenka 3-4 litrų kuro valandai. Nėra absoliučiai jokių variantų, kas atsitiko, man tik iš Civilinės aviacijos administracijos paskambino, pasakė, kad ieško“, – pasakojo federacijos vadovas.

REKLAMA

Jis sako, kad smulkių incidentų yra buvę ir anksčiau, tačiau tokios ilgos kelionės metu nėra nutikusių rimtesnių nelaimių.

Be motorų skraidančius pilotus vienijančios Lietuvos skraidyklių ir parasparnių sporto federacijos Elektrėnų aeroklubo prezidentas Algirdas Sirvydas neatmeta, kad dingęs pilotas dėl klaidos ar technikos gedimo galėjo nukristi į jūrą arba susižeisti per nusileidimą miškingoje vietoje. Jis pabrėžia, kad ilgesnių atstumų kelionės parasparniais su motoru yra įprastos ir pakankamai saugios, taip skraidoma ir Himalajų kalnuose, tūkstančius kilometrų.

„Jei motoras užges, tu sklęsi kaip su paprastu sklandytuvu, svarbu turėti vietos nusileisti. O jei virš jūros – tada jis tave kaip inkaras gali nutempti žemyn. Ten viskas prisegta, atsisegti neįmanoma, yra apsaugos sistemos, saugančios stuburą. Tad netyčinio atsisegimo variantą eliminuojame. Gali būti, kad miške nusileido, kabo ant medžio, gavo su šaka. Gali būti miškas arba vanduo“, – spėjo dingusiojo kolega.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų