REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
23
Pasišlykštėjo atostogomis Egipte (nuotr. skaitytojo)

Atostogos užsienyje ir ypač šiltame krašte skamba egzotiškai, kas gi nenorėtų pasilepinti po kaitria Hurgados saule? O tikrai nenorėtų šios istorijos herojų trijulė. Šeima iš Lietuvos saulės voniomis lepinosi ir su Afrikos grožybėmis susipažino prieš pat didžiąsias metų šventes.

23

Atostogos užsienyje ir ypač šiltame krašte skamba egzotiškai, kas gi nenorėtų pasilepinti po kaitria Hurgados saule? O tikrai nenorėtų šios istorijos herojų trijulė. Šeima iš Lietuvos saulės voniomis lepinosi ir su Afrikos grožybėmis susipažino prieš pat didžiąsias metų šventes.

REKLAMA

Kaip portalui tv3.lt sakė vienas kelionės dalyvių Vilmantas, tai turėjo būti įspūdinga dovana tėvams. Būtent su jais jaunas vyras ir patyrė tikrą komediją primenančias atostogas. Tik juoko buvo mažai. O štai Lietuvoje populiarūs kelionių organizatoriai pasakojo, kaip galima išvengti panašių situacijų vykstant į pamiltą Hurgados kraštą.

„Urvinių žmonių“ atostogos

Vilmantas portalui tv3.lt išsamiai atskleidė kruopščiai užfiksuotus visos kelionės įspūdžius. Regis, jis jau buvo pasiruošęs apie tai papasakoti vos grįžęs bei perspėti kitus. Jis atskleidė, kad kelionė kainavo 1221 eurus trims žmonėms, o paketo tipas buvo populiarusis – „viskas įskaičiuota“. Tad štai, kaip tai atrodė Hurgadoje.

REKLAMA
REKLAMA

Vyras prisiminė, kad jau nuo pirmų žingsnių „Zahabia“ viešbutyje nemaloniai nuteikė purvas, netvarka, skurdas. Ir net sumokėjus papildomą mokestį už geresnį kambarį, pasitiko skylėti užvalkalai ir akis badanti nešvara. Tačiau daugiausiai nemalonių įspūdžių nutiko valgant. Žadėtas „viskas įskaičiuota“ ir švediškas stalas, regis, suprantami savaip.

REKLAMA

„Pusryčiai: skumbrė, ryžiai, dvi daržovių lėkštės. Pietų metu stebime, kaip baiginėjasi salotos ir jas tada iš tų dviejų sumaišo. Tarkim buvo lęšių salotos ir buvo agurkų salotos. Sumaišius jau lęšių-agurkų salotos. Desertas: plikyti sausainiai, manų pyragas. Raudona želė. Dediesi maistą ir už baro nusispjauna barmenas. Bravo. Labai malonu“, - su šleikštuliu prisiminė Vilmantas.

„Trečia diena. Pusryčiai: nei vaisių, nei vandens, nei stiklinių prie sulčių. Kolegos iš Lietuvos kavoj cukrų išsimaišė su akinių kojele. Svarbu, kad moki išsisukti iš padėties. Šaukštelių nerasta“, - pasakojo vyras. Jis prisiminė, kad vykstant į anksti ryte numatytas ekskursijas pusryčių taip ir neteko sulaukti. Ketvirta diena. Pusryčiams kava keletas salotos ir sūris. Vėl nėra vaisių. Tėvas prie sūrio paprašė duonos. Atnešė. Iš rankų į rankas. Ir vėl VAU!“, - negalėjo atsistebėti vyras.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, viešbutis nė iš tolo nepriminė atostogomis ir poilsiu alsuojančios vietos. Vos pavalgius, tekdavo eiti miegoti, nes nebuvo jokios veiklos ir užimtumo Viešbutis tuščias. Tačiau atradimų restorane kasdien daugėjo. Vilmantas portalui tv3.lt pasakojo, kad jau po kelių dienų įprato gauti vakarykščius, nesuvalgytus patiekalus, tik patiektus naujai. O kur dar pasibaigę nemokami gėrimai!

Maistas saviems ir konkrečios parduotuvės

Nuobodžius vakarus Vilmantas su šeima leido viešbučio kambariuose, pasak jo, viešbučio lokacija buvo itin nepatogi, todėl net miesto pasiekti buvo neįmanoma. Visgi, šeima pasirinko kelias ekskursijas, kurios bent iš dalies kompensavo tikrą košmarą viešbutyje. Prisiminęs ribojamo maisto kiekį, kadangi porcijų dydžius reguliavo padavėjai, Vilmantas negalėjo atsistebėti akivaizdžiai didesnėmis porcijomis vietiniams gyventojams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vieną dieną gidas pasiūlė nemokamą kelionę po parduotuves. Kur lietuvė gidė? Gerai, kad tėvai kalba rusiškai tai susikalbėjo, nes anglų kalba kaip ir laužytai neveiksni. Kelionė į tris konkrečias gido nurodytas parduotuves: kailiai ir „kožos“, aliejai ir arbatos, suvenyrai. Kainos nuo 50 eurų. Ačiū. Tikėjomės nuveš į kokį prekybos centrą ir paleis pasivaikščioti. Deja, prievolė būti būtent šiose parduotuvėse“, - negalėjęs to suprasti pasakojo vyras.

Jis prisiminė, kad tik po kelių dienų pagaliau gavo mėsos patiekalų, tačiau ir tai buvo ribojama.

„Vakarienės meniu nustebino - vištienos blauzdelės. Tai buvo pagaliau mėsa. Bet jos pats įsidėti negali - marmitas uždengtas - turi paprašyti. Įdeda. Kitą vakarą - mėsos lazanija - buvo visai nieko. Tėvukas paprašė mėsos iš marmitų. 4 gabaliukai lėkštėje. Paprašė dar. Prašau jums dar padažo, bet ne mėsos. Suvalgėm, kad nebūtų tušti skrandžiai.

REKLAMA

Daugiau nieko nebesinorėjo nuo tos pačios maisto rutinos. Pastebėjom, jog vietiniai savo lėkštes turi ultra pilnas. Ant ryžių kalnas mėsos kalnas! Na taip. Jie ant mūsų taupo. O saviems sukrauna. Gi Afrika. Reikia kaip nors suktis“, - sakė Vilmantas. Jis prisiminė, kaip su šeima nekantriai skaičiavo likusias dienas iki išvykimo – greičiau namo.

Pasakojo jis ir apie vieną dieną, kuomet rado tuščią restoraną, todėl patys apsitarnavo ir pavalgė „kaip žmonės“. O nutikęs incidentas, kuomet kambaryje dingo moters žiedas, tik dar kartą įrodė baisią realybę – niekas jokių veiksmų nesiėmė. „Paskutines dienas praleidome rymodami. Jau nieko nebenorėjome tik greičiau namo“, - tikino vyras, pavargęs nuo savojo „urvo“, beskonio maisto ir nuobodulio.

REKLAMA

Jis tvirtino šioje kelionėje pasijutęs urviniu ir niekam nelinkėtų nieko panašaus patirti.

Svarbiausias klausimas, kas kaltas?

Egiptas, kaip nurodo Lietuvos kelionių organizatoriai, išlieka viena populiariausių tautiečių poilsio kryptimi. Nenuostabu, kad pasirinkimo variantų yra tikra gausybė, atsiliepimų taip pat. Kaip bebūtų keista, portalui tv3.lt Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė nurodė, kad vartotojų nusiskundimų dėl netinkamai organizuotų kelionių į Egiptą 2017 m. tarnyba nėra gavusi.

Daugiausia vartotojai skundžiasi dėl Turkijos ir Bulgarijos viešbučių kokybės. O kaip šįkart – kaltas klientas ar organizatorius? Žinoma, kaltas vienas nebūna. Portalas tv3.lt susisiekė su kelionę pardavusia agentūra „Kelionių panorama“ ir ją organizavusia agentūra „Tez Tour“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Patiksliname, kad šiuo konkrečiu atveju tai buvo vieno iš mūsų partnerio – operatoriaus „Tez Tour“ - organizuota kelionė. Gavę šio kliento nusiskundimą mes nedelsiant patarėme jam, kokių būtinų veiksmų reikia imtis, siekiant gauti kompensaciją už nesuteiktas ar nekokybiškai suteiktas paslaugas. Šiuo konkrečiu atveju patarėme klientui, kaip surašyti pretenziją, kaip ją pateikti operatoriui „Tez Tour“, ir papildomai patarėme kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Taip pat nedelsiant kreipėmės į bendrovę „Tez Tour“ su prašymu griežčiau stebėti savo partnerių teikiamų paslaugų kokybę ir atlyginti kliento patirtus nuostolius. Šiuo atveju iš „TezTour“ gavome patikinimą, kad išnagrinėjus kliento pretenziją ir pasitvirtinus faktams, situacija bus išspręsta klientui palankia linkme“, - nurodė „Kelionių panorama“ komercijos direktorė Kristina Graužinienė. Ji priminė, kad keliautojai turėtų nedelsiant kreiptis į operatoriaus atstovus vos tik pamačius, kad viešbutis neatitinka lūkesčių. Tokiu atveju klientas paprastai būna perkeliamas į kitą viešbutį ir jam netenka patirti nepatogumų.

REKLAMA

Šiai nuomonei antrino ir „Tez Tour Lithuania“ VR ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė, sakydama, kas benutiktų, stengiamės ir raginame poilsiautojus spręsti problemas vietoje, kol žmogus dar atostogauja, todėl jei sąlygos netinkamos, turistai privalo ieškotis pagalbos kreipiantis į vietoje dirbančius gidus ar mūsų biurų atstovus.

„Prieš įsigydamas kelionę į bet kurią šalį, o ypač – jei tai daroma internetu, keliautojas turi pasidomėti visu perkamų paslaugų paketu – ne tik viešbučiu. Vykstant į Egiptą būtina atsižvelgti, jog vietos kultūra skiriasi nuo mums įprastos, būdingos daugelyje kitų Europos šalių. Skiriasi maistas, estetikos ir švaros standartai, įstatymai ir kitos tvarkos.

REKLAMA

Egipte oficiali viešbučių kategorija gali neatitikti mūsų įsivaizdavimo, todėl negalima 100 proc. kliautis žvaigždučių skaičiumi. Dėl šios priežasties mūsų gidai, vietos biurų atstovai nuolat stengiasi apžiūrėti viešbučius, kuriuose apsistoja turistai – kad įvertintų realią situaciją“, - tikino I. Aukštuolytė.

Pasak jos, vietoje neišsprendus problemų, tenka su pretenzijomis klientams kreiptis po atostogų. Anaiptol, kiekvieno skundo pagrįstumas nagrinėjamas individualiai.

Lietuviai daro vieną klaidą

Pigių kelionių organizatoriaus Rimvydo Širvinsko-Makaliaus teigimu, šiais metais Egiptas ir vėl sugrįžo į populiarumo viršūnę kalbant apie žiemos keliones. Pasak jo šį žiemos sezoną (nuo 2017 metų lapkričio iki 2018 metų kovo) iki šiol praktiškai nepasitaikė ir ateityje neturėtų būti paskutinės minutės pasiūlymų atostogoms Egipte, kadangi visos vietos išperkamos likus savaitei iki išvykimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vidutinė kaina, kurią už savaitės trukmės atostogas Egipte moka lietuviai, yra 567 EUR. 49 procentai keliautojų renkasi atostogas 5* viešbutyje, 31 proc. keliautojų - 4* viešbutyje. Žemesnės kategorijos viešbučių Egipte rinktis nerekomenduojame, jeigu kelionės tikslas - pasyvus poilsis. Absoliuti dauguma Egipte renkasi „viskas įskaičiuota“ maitinimą, kurį siūlo praktiškai kiekvienas viešbutis.

Pastebime tendenciją, kad savarankiškai internetu perkantys keliones klientai sutaupo, tačiau viešbutį renkasi tik pagal nuotraukas bei aprašymą. Tai ir yra didžiausia klaida - viešbučiu nepasidomima išsamiau. Mes visuomet rekomenduojame prieš užsakant paskaityti atsiliepimus apie viešbutį viešoje erdvėje, populiariausiame kelionių portale "Tripadvisor", peržiūrėti keliautojų darytas nuotraukas, patikrinti viešbučio reitingą. Prieš įsigydami atostogas, pasiteiraukite kelionių ekspertų patarimo, kurį viešbutį pasirinkti pagal turimą biudžetą“, - nurodė kelionių organizatorius.

REKLAMA

Pasak R. Širvinsko, labai svarbu ir grįžtamasis ryšys - lietuvių keliautojų atsiliepimai po savo atostogų, kadangi viešbučių kokybė kasmet keičiasi (kinta jų savininkai, keičiama viešbučio veiklos strategija, viešbučiai nusidėvi arba šalia staiga ima dygti naujas viešbutis ir gyventi šalia statybų tampa nemalonu).

„Lietuvos keliautojai vis atidžiau renkasi apgyvendinimo vietą atostogoms, todėl nepatenkintų klientų pasitaiko labai retai. Mano asmeninis patarimas - iškilus problemai, ją bandyti spręsti dar atostogų metu (netvarkingas kambarys, lūkesčių nepateisinęs viešbutis)“, - tvirtai sakė R. Širvinskas.

Regis, svarbiausia reaguoti laiko ir vietoje, tada tikėtina bent dalis likusių atostogų nebus sugadintos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų