Vilkikai (nuotr. Fotodiena.lt)

Vilkikai (nuotr. Fotodiena.lt)

Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema, kaip ir legendinė Vilniaus oro uosto taksistų problema, atrodo amžinos ir niekaip neįveikiamos nors ir dedama daug pastangų. O juk prastovos pasienyje trikdo darbą Lietuvos vežėjams, kurie sukuria apie 6 proc. šalies bendrojo produkto.

REKLAMA

Per parą – 100 tūkst. eurų nuostolių

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“  specialistai periodiškai vykdo stebėsenos išvykas į pasienio postus. Neseniai atlikta asociacijos narių apklausa ir nustatyta, kad kertant ilgomis eilėmis itin garsėjantį Lietuvos-Baltarusijos pasienio kontrolės postą Medininkai-Kamenyj Log, abejose pusėse eilėse tenka laukti vidutiniškai 22 valandas. Ir dėl taip susiklosčiusios situacijos yra kalta Lietuvos, o ne Baltarusijos pusė.

„Tai apsunkina Lietuvos vežėjų darbą, trukdo laiku įvykdyti įsipareigojimus klientams, atsiranda finansinių nuostolių. Pasienio posto pralaidumas per parą siekia vos 67,6 proc. Vietoje numatytų 1000 transporto priemonių per parą pravažiuoja vidutiniškai vos 676 automobiliai. Tai yra vidutiniai skaičiai, piko metu arba kai vyksta profilaktiniai patikrinimai pravažiuoja dar mažiau vilkikų“, - sako „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Asociacijos „Linava“ skaičiavimais, dėl to kiekvieną parą vežėjai praranda po 100 tūkst. eurų, nes vieno automobilio paros prastova, pagal įvairias skaičiavimo metodikas, vidutiniškai vertinama mažiausia 300 eurų nuostoliu. Tačiau dėl prastovų ne tik verslas patiria nuostolių, nemažai praranda ir valstybė gaudama mažiau mokesčių iš vežėjų.

Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema  

Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema  

Vairuotojas: eilės metų metus nemažėja

Jau daugiau kaip 10 metų tarptautinių krovinių pervežimų įmonėje vairuotoju dirbantis Laimonas Akstinas sako, kad dažnai visą parą tenka prastovėti prie Lietuvos – Baltarusijos sienos. Jei per sieną pravažiuotų be eilių, jis per tą parą galėtų vežti jau naują krovinį, o dabar patiria nuostolius ir įmonė, ir jis pats. Vairuotojas piktinasi, kad problema visiems gerai žinoma, bet jau daug metų niekas nesikeičia – eilės pasienyje nemažėja. Pasak L. Akstino, siūlymai ne kartą teikti ir aptarti kartu su Susisiekimo ministerijos ir Muitinės departamento pareigūnais, tačiau situacija nesikeičia.

REKLAMA

„Linava“ mato keletą nesibaigiančių eilių pasienyje priežasčių ir sprendimo būdų. Pasienio postuose trūksta pareigūnų, dėl to nepilnai formuojamos pamainos. Postų darbuotojams trūksta motyvacijos, taip pat ir finansinės – atlyginimai maži. Tarp pasienio tarnybų nėra bendros unifikuotos informacinės sistemos ir ryšio tarp pasienio kontrolės postų ir palaukimo aikštelių. Tokia sistema leistų derinti veiksmus, greitinti postų darbą.

Spartinti darbus ir pasiekti numatytą posto pralaidumą trukdo ir neoptimizuoti patikros procesai. Medininkų pasienio kontrolės postas paskutinį kartą buvo modernizuotas prieš 20 metų ir nebeatitinka šiandieninių reikalavimų. Automobilių, norinčių kirsti sieną kasmet vis daugėja, prekių srautai vis didėja, o pasienio postų pralaidumas nepakitęs.

Tai ne vien Muitinės departamento ir pasienio tarnybų problema. „Šį klausimą turi spręsti Vyriausybė, pirmiausia didindama šių tarnybų finansavimą. Jei valstybė suskaičiuotų, kiek pinigų ji praranda dėl nesumokėtų mokesčių, manau, kad būtų nemaloniai nustebinta“, - pastebi „Linava“ prezidentas.

[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Apsipirkinėjimas Lenkijoje (nuotr. Reuters/Scanpix)
 Lenkijos žemieji parlamento rūmai nubalsavo už įstatymo projektą dėl laipsniško parduotuvių darbo sekmadieniais atsisakymą iki 2020 metų, nepaisant kritikos, kad gali ...
Darbas (nuotr. 123rf.com)
Ką lietuviai tik svarstė, rumunai skelbia, kad ruošiasi įgyvendinti. Rengiama reforma nuo 2018 m. minimalų bruto darbo užmokestį Rumunijoje pakeltų nuo 1450 iki 1900 lėjų ...
Susirūpinusi moteris (nuotr. 123rf.com)
Vyrų paskaičiuotasis (bruto) darbo užmokestis Lietuvoje trečiąjį šių metų ketvirtį 138,6 euro viršijo moterų atlyginimą, rodo Statistikos departamento duomenys. Vidutinis ...
Pinigai (nuotr. 123rf.com)
Vidutinio darbo užmokesčio augimas Lietuvoje sulėtėjo. Ankstesniais šių metų ketvirčiais siekęs beveik 9 proc., trečiąjį ketvirtį atlygio metinis augimas sudarė 7,2 proc. Tai ...
„Ryanair“ ir „Wizzair“ (tv3.lt fotomontažas)
Dvi lietuviams puikiai pažįstamos oro linijų kompanijos: ir „Ryanair“, ir „Wizz Air“ šiandien skelbia didžiules nuolaidas. „Ryanair“ tai vadina „juodojo penktadienio“ ...
REKLAMA

Top Video

Meteorologai atskleidė, kokių orų Lietuva gali tikėtis per Kalėdas
DABAR RODOMA
Meteorologai atskleidė, kokių orų Lietuva gali tikėtis per Kalėdas
DABAR RODOMA
Moteris koja už kojos per bėgius vilkosi prieš pat milžinišku greičiu atlekiantį traukinį
DABAR RODOMA
Įspūdingas E. Ulanovo žaidimas Kaune: nugalėta ir „Anadolu Efes“
DABAR RODOMA
Mirtinas signalas! Lietuvių pamėgti populiarūs vaistai kelia nerimą
DABAR RODOMA
Prie prekybos centro laukia beprotnamis: parduotuves siaubs pusė milijono lietuvių
DABAR RODOMA
Popiežius Pranciškus kitąmet lankysis Lietuvoje
DABAR RODOMA
Lietuvių pamėgta balta mišrainė šiemet bus gerokai brangesnė
DABAR RODOMA
Sutarė, kiek didės medikų algos
DABAR RODOMA
Gelbstint Gedimino kalną aptiktas sprogmuo
DABAR RODOMA
Kilus panikai dėl nutraukiamų mokėjimų švenčių metu paaiškino, kokia paslauga neveiks

Televizija

Į viršų