Vilkikai (nuotr. Fotodiena.lt)

Vilkikai (nuotr. Fotodiena.lt)

Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema, kaip ir legendinė Vilniaus oro uosto taksistų problema, atrodo amžinos ir niekaip neįveikiamos nors ir dedama daug pastangų. O juk prastovos pasienyje trikdo darbą Lietuvos vežėjams, kurie sukuria apie 6 proc. šalies bendrojo produkto.

REKLAMA

Per parą – 100 tūkst. eurų nuostolių

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“  specialistai periodiškai vykdo stebėsenos išvykas į pasienio postus. Neseniai atlikta asociacijos narių apklausa ir nustatyta, kad kertant ilgomis eilėmis itin garsėjantį Lietuvos-Baltarusijos pasienio kontrolės postą Medininkai-Kamenyj Log, abejose pusėse eilėse tenka laukti vidutiniškai 22 valandas. Ir dėl taip susiklosčiusios situacijos yra kalta Lietuvos, o ne Baltarusijos pusė.

„Tai apsunkina Lietuvos vežėjų darbą, trukdo laiku įvykdyti įsipareigojimus klientams, atsiranda finansinių nuostolių. Pasienio posto pralaidumas per parą siekia vos 67,6 proc. Vietoje numatytų 1000 transporto priemonių per parą pravažiuoja vidutiniškai vos 676 automobiliai. Tai yra vidutiniai skaičiai, piko metu arba kai vyksta profilaktiniai patikrinimai pravažiuoja dar mažiau vilkikų“, - sako „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Asociacijos „Linava“ skaičiavimais, dėl to kiekvieną parą vežėjai praranda po 100 tūkst. eurų, nes vieno automobilio paros prastova, pagal įvairias skaičiavimo metodikas, vidutiniškai vertinama mažiausia 300 eurų nuostoliu. Tačiau dėl prastovų ne tik verslas patiria nuostolių, nemažai praranda ir valstybė gaudama mažiau mokesčių iš vežėjų.

Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema  

Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema  

Vairuotojas: eilės metų metus nemažėja

Jau daugiau kaip 10 metų tarptautinių krovinių pervežimų įmonėje vairuotoju dirbantis Laimonas Akstinas sako, kad dažnai visą parą tenka prastovėti prie Lietuvos – Baltarusijos sienos. Jei per sieną pravažiuotų be eilių, jis per tą parą galėtų vežti jau naują krovinį, o dabar patiria nuostolius ir įmonė, ir jis pats. Vairuotojas piktinasi, kad problema visiems gerai žinoma, bet jau daug metų niekas nesikeičia – eilės pasienyje nemažėja. Pasak L. Akstino, siūlymai ne kartą teikti ir aptarti kartu su Susisiekimo ministerijos ir Muitinės departamento pareigūnais, tačiau situacija nesikeičia.

REKLAMA

„Linava“ mato keletą nesibaigiančių eilių pasienyje priežasčių ir sprendimo būdų. Pasienio postuose trūksta pareigūnų, dėl to nepilnai formuojamos pamainos. Postų darbuotojams trūksta motyvacijos, taip pat ir finansinės – atlyginimai maži. Tarp pasienio tarnybų nėra bendros unifikuotos informacinės sistemos ir ryšio tarp pasienio kontrolės postų ir palaukimo aikštelių. Tokia sistema leistų derinti veiksmus, greitinti postų darbą.

Spartinti darbus ir pasiekti numatytą posto pralaidumą trukdo ir neoptimizuoti patikros procesai. Medininkų pasienio kontrolės postas paskutinį kartą buvo modernizuotas prieš 20 metų ir nebeatitinka šiandieninių reikalavimų. Automobilių, norinčių kirsti sieną kasmet vis daugėja, prekių srautai vis didėja, o pasienio postų pralaidumas nepakitęs.

Tai ne vien Muitinės departamento ir pasienio tarnybų problema. „Šį klausimą turi spręsti Vyriausybė, pirmiausia didindama šių tarnybų finansavimą. Jei valstybė suskaičiuotų, kiek pinigų ji praranda dėl nesumokėtų mokesčių, manau, kad būtų nemaloniai nustebinta“, - pastebi „Linava“ prezidentas.

[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

„Nord Stream 2“ (nuotr. SCANPIX)
 Lietuvos ir Lenkijos prezidentai laikosi vieningos neigiamos nuomonės dėl Baltijos jūros dugnu tarp Rusijos ir Vokietijos ketinamo išplėsti „Nord Stream“ dujotiekio. „Dėl ...
Ūkininkai (nuotr. Fotodiena.lt)
Norėdama kuo greičiau baigti nuosavybės teisių atkūrimą į žemę ir tam ieškodama laisvų sklypų, valdžia nusitaikė į trihektarininkus. Nuomojamos dirbamos žemės neišsipirkę šių ...
Biuras (nuotr. 123rf.com)
Jaučiate, kad uždirbate per mažai? Turite kelias pasirinkimų galimybes, tačiau tikėtina, kad greičiau pasirinksite keisti darbą nei kalbėtis su dabartiniu vadovu.  ...
Kaip keitėsi Vilniaus senamiestis? (Kadras iš Valstybinės kultūros paveldo komisijos vaizdo įrašo)
Nors lietuviai šiomis dienomis viršija emigracijos rekordus bei nuolat skundžiasi blogu gyvenimu, ir istorikai, ir ekonomistai vienbalsiai tvirtina – geriau nei dabar mūsų ...
Lietuviai šimtmečio iškilmes iškeitė į apsipirkimą Lenkijoje (nuotr. Raimundo Maslausko)
Būriai lietuvių šiandien patraukė ne į šventinius renginius, o į Lenkiją, apsipirkti. Suvalkų miesto parduotuvėse tautiečių tiek, kiek per didžiąsias metų šventes. Kai kurių ...
REKLAMA

Top Video

Pasižvalgykime, kaip Lietuva ir jos žmonės gyveno pastarąjį šimtmetį
DABAR RODOMA
Pasižvalgykime, kaip Lietuva ir jos žmonės gyveno pastarąjį šimtmetį
DABAR RODOMA
Lietuvai sveikinimai plaukia ir iš svetur, estų ministrai pragydo lietuviškai
DABAR RODOMA
Savo gimtadienį Lietuva švenčia su kaupu
DABAR RODOMA
Staigmena per Nacionalinių premijų teikimą – prabilo šventėje pasirodęs Vaitkus
DABAR RODOMA
Artėjančios Vasario 16-tosios siurprizai Lietuvoje
DABAR RODOMA
Signatarų rūmų balkone Vasario 16-ąją lauksiantys Landsbergio, jo neišvys
DABAR RODOMA
Siaubo kupinas skrydis lėktuvu ir avarinis nusileidimas Havajuose
DABAR RODOMA
Paviešinta, kas padėtų išvengti smurto prieš vaikus
DABAR RODOMA
Ministerija kreipiasi į vairuotojus: žada naują tvarką – pajus visi
DABAR RODOMA
„Sodra“ skelbia, kiek lietuvių pasiėmė biuletenius

Televizija

Į viršų