REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į pozicijas, kurioms nereikalinga specifinė darbinė patirtis, dažnai aplikuoja šimtai pirmo darbo ieškančių studentų. Visų jų gyvenimo aprašymai atrodo gana panašiai: aktyvi veikla studentų organizacijose, darbas kavinėje vasarą bei spindinčios asmeninės savybės: patikimumas, noras tobulėti ir pan.

Į pozicijas, kurioms nereikalinga specifinė darbinė patirtis, dažnai aplikuoja šimtai pirmo darbo ieškančių studentų. Visų jų gyvenimo aprašymai atrodo gana panašiai: aktyvi veikla studentų organizacijose, darbas kavinėje vasarą bei spindinčios asmeninės savybės: patikimumas, noras tobulėti ir pan.

REKLAMA

Taupydami laiką ir nebegalėdami pasikalbėti su šimtais kandidatų informacijos apie kandidatus darbdaviai vis dažniau ieško socialiniuose tinkluose.

Per VU karjeros dienas greta įvairių kitų veiklų studentams buvo pasiūlyta sudalyvauti simuliaciniame darbo pokalbyje. Į jį buvo atrinkti apie projektą nieko nenutuokiantys studentai, kuriems pasisekė pasitreniruoti ir pasirengti tikrajai darbo paieškai.

Į darbo pokalbį atvykę jaunuoliai net neįsivaizdavo, kad jį vesianti „būsima darbdavė“ pateiks staigmeną – parodys, kokios informacijos apie kandidatus rado socialiniuose tinkluose. O rado ten įvairios, dažnai neigiamą įspūdį apie kandidatą sudarančios informacijos, kuri gali rimtai pakišti koją norint susirasti gerą darbą. Taip netikėtai užklupti jauni žmonės gavo progą įsitikinti, kaip gali pakenkti netinkama, gal net ir seniai užmiršta asmeninė informacija internete.

REKLAMA
REKLAMA

„Atsirinkdami kandidatus darbdaviai vis dažniau užsuka ir į socialinius tinklus. Tai, ką jie ten randa, yra taip pat svarbu, kaip ir informacija, pateikiama kandidato gyvenimo aprašyme. Jauni žmonės turėtų atidžiai peržiūrėti informaciją apie save internete ir pasirūpinti, kad ji neužkliūtų potencialiems darbdaviams. Tai ypač svarbu naujajai kartai, kuri yra užaugusi internete ir dalytis įvairaus tipo informacija jiems yra normali praktika“, – teigia „CVonline.lt“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė.

REKLAMA

Simuliaciniame darbo pokalbyje dalyvavę studentai nustebo pamatę, kaip kartais nekalta ar juokinga informacija gali pakenkti jų įvaizdžiui ieškant pirmojo darbo. Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje, Europos Parlamento Informacijos biuras Lietuvoje ir „CVonline.lt“ vykdo asmens duomenų apsaugos kampaniją „Uždėk filtrą”, kuria skatina jaunus žmonės rūpintis savo įvaizdžiu internete ir elgtis atsakingai.

„Uždėk filtrą“ – tai projektas, skirtas padėti jauniems žmonėms atpažinti internete slypinčias grėsmes ir joms deramai pasirengti. Tam sukurta platforma uzdekfiltra.lt suteikia naudingų priemonių ir informacinių išteklių, kurie padės interneto vartotojams pasitikrinti, kiek jų asmens duomenys internete yra saugūs, kokią įtaką gali padaryti jų reputacijai, karjerai ir pan.

Projektą įgyvendina Europos Parlamento Informacijos biuras Lietuvoje ir Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje bendradarbiaudami su „CVonline.lt“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų