Į Kybartuose esančius požemius žmogus kojos nebuvo įkėlęs daugiau nei šimtą metų (nuotr. Almanto Bidočiaus)

Į Kybartuose esančius požemius žmogus kojos nebuvo įkėlęs daugiau nei šimtą metų (nuotr. Almanto Bidočiaus)

Požemių, statytų prancūzų inžinierių ir vokiečių darbininkų, panaudojimas - ilga ir nepakankamai ištyrinėta sritis. Po miestu yra daug požeminių galerijų ir neaišku, ar jos visos buvo sujungtos į viena tinklą. Viename požemyje buvo laikomas specialusis caro vagonas ir jo atsarginis variantas, rašo kybartai.weebly.com.

Šiose nuotraukose parodytoje galerijoje buvo sandėliuojamos muitinės konfiskuotos prekės, tačiau pirminė paskirtis galėjo būti ir kitokia. Kelios galerijos, einančios iš karinės komendatūros, turėjo karinę paskirtį. Trys koridoriai (o gal ir daugiau) vedė link Prūsijos, į Lieponos upės krantą.

Po Kybartų geležinkelio stotimi (Vilkaviškio r. sav.) esančius skliautuotus rūsius, kurie buvo pastatyti 1870 m. ir vėl 2002 m. netikėtai aptikti vienos firmos statybininkų, remontavusių buvusį muitinės sandėlio pastatą.

REKLAMA

Tuo metu jame buvo daug vandens, kurį teko išpumpuoti. Kybartų geležinkelio stoties komplekso požemiai – geriausiai išsilaikę vieno iš pirmųjų XIX amžiaus geležinkelio stoties komplekso dalių ir apskritai bene didžiausi Lietuvoje rūsiai.

Šiandien mus į rūsius palydėjęs pastato prižiūrėtojas pasakojo, jog manoma, kad tunelį suprojektavo ir pastatė prancūzai - karo belaisviai. Labai tvirtai suręstame, arkinių konstrukcijų pastate, manoma, kadaise buvo saugomos per muitinę keliavusios prekės, nes iki I-ojo pasaulinio karo per Kybartus ėjo apie 10% viso carinės Rusijos eksporto bei importo arba už vieną milijoną auksinių rublių, o ledų prikrauti rūsiai atstodavo šaldytuvus.

Į Kybartuose esančius p

Į Kybartuose esančius p

Tunelis eina lygiagrečiai senojo muitinės sandėlio pastato ir baigiasi užmūryta anga. Kas už jos – nežinoma. Miestelio senbuviai pasakoja, kad kažkada šiais tuneliais buvo galima nusigauti iki pat geležinkelio stoties pastato ir kelių artimiausių kaimų.

Kokia buvo tikroji šio gražiai ir tvirtai iš raudonų plytų suręsto tunelio paskirtis, taip pat tik spėliojama. Gal tai buvo susieta ir su didžiųjų valdovų saugumo reikalais. Juk čia pat buvo depas, kuriame stovėdavo rusų caro Nikolajaus garvežys su vagonais, pritaikytais važiuoti Vokietijos bėgiais. Vokietijoje buvo caro uošvija, ir vykstant į ją Kybartuose būdavo persėdama į kitą traukinį.

GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

REKLAMA

Top Video

Popiežius Pranciškus kitąmet lankysis Lietuvoje
DABAR RODOMA
Popiežius Pranciškus kitąmet lankysis Lietuvoje
DABAR RODOMA
Lietuvių pamėgta balta mišrainė šiemet bus gerokai brangesnė
DABAR RODOMA
Sutarė, kiek didės medikų algos
DABAR RODOMA
Gelbstint Gedimino kalną aptiktas sprogmuo
DABAR RODOMA
Kilus panikai dėl nutraukiamų mokėjimų švenčių metu paaiškino, kokia paslauga neveiks
DABAR RODOMA
Chaosas dėl receptų ir menkiausiems vaistams tęsiasi
DABAR RODOMA
Jaudulio „X Faktoriuje“ nesugebėjusiai suvaldyti Ivetai Svilainytei pagalbos ranką ištiesė Jazzu
DABAR RODOMA
„Kėdžių iššūkio“ etapą pasiekusi vilnietė: jaučiu didžiulį palaikymą
DABAR RODOMA
Nemalonus incidentas populiarioje Vilniaus kavinėje: vandalai suniokojo papuošimus
DABAR RODOMA
Paskelbė, ką apie alkoholio draudimus turite žinoti ir jūs

Televizija

Į viršų