Vis daugiau žmonių Lietuvoje randa darbą per „LinkedIn“

 Nuolat didėjant profesionalus vienijančio socialinio tinklo „LinkedIn“ vartotojų skaičiui, vis daugiau lietuvių būtent per šią interneto platformą yra randami darbdavių ar susiranda trokštamus darbus patys. Personalo atrankų agentūra „Grafton Recruitment Lietuva“ skelbia, kad per 2014 metus penktadalis įdarbintų žmonių buvo rasti būtent per socialinį tinklą „LinkedIn“.

Jei nesi „LinkedIn“ – nesi darbo rinkoje

Socialinis tinklas „LinkedIn“ palaipsniui tampa viena pagrindinių priemonių darbuotojų paieškai Lietuvoje. Per praėjusius metus net 17 proc. visų įdarbintų žmonių radome būtent čia ir tikime, kad šis skaičius toliau augs kartu su didėjančiu „LinkedIn“ vartotojų skaičiumi Lietuvoje“, - pasakoja Rūta Jančytė, „Grafton Recruitment Lietuva“ personalo atrankų konsultantė.

REKLAMA

Vilniaus universiteto Medijų tyrimų laboratorijos vedėjas dr. Andrius Šuminas teigia, kad pasaulyje „LinkedIn“ yra tapęs vienu pagrindinių darbo ir personalo paieškos kanalų.

„Neabejotina, jog naudojimasis šiuo profesiniu socialiniu tinklu Lietuvoje irgi nuolatos augs. Vis daugiau žmonių pradeda suprasti šio profesinio socialinio tinklo teikiamas galimybes ir naudą profesinei karjerai”, - sako dr. A. Šuminas.

Vis dėlto nuolat dirbdami su šia platforma personalo atrankų konsultantai pastebi, kad lietuviai vis dar nėra linkę ją vertinti kaip rimtą priemonę darbo paieškoms ir nepaisant to, kad vartotojų skaičius „LinkedIn“ Lietuvoje stabiliai auga, šiandien jis siekia vos 6 proc. visų Lietuvos interneto vartotojų.

„Nesvarbu, ar žmogus aktyviai ieško darbo, ar yra dirbantis ir patenkintas savo turima pozicija. Net ir pastaruoju atveju, būti ir veikti socialiniame tinkle „LinkedIn“ yra svarbu: jei būsi nematomas rinkoje, gali praleisti daugybę galimybių augti profesine prasme bei kilti karjeros laiptais, būti surastas potencialių darbdavių. Be to, šis tinklas yra svarbus ir verslui – esate matomi tiekėjams, klientams“, - teigia R. Jančytė.

Lietuviai prisibijo viešinti savo kontaktinius duomenis

„Norint būti pastebėtu socialiniame tinkle „LinkedIn“ svarbu nepatingėti tinkamai užpildyti savo profilį. Negana to, kad verta atsakyti į esminius keliamus klausimus ir kuo išsamiau aprašyti pagrindines darbovietes bei ten atliktus darbus, itin naudinga ir profilio antraštėje (angl. Headline) sugalvoti dėmesį atkreipiantį, konkretų sakinį. Jei ieškote darbo, nebijokite taip ir parašyti. Be to, tam skirtose vietose savo anketoje rekomenduojama profilyje įrašyti ir kontaktus – telefono numerį ar elektroninį paštą, mat tokiu atveju juos mato tik tie, kuriuos esate pridėję į savo pažįstamų ratą“, - pasakoja R. Jančytė.

REKLAMA

Pasak R. Jančytės, lietuviai vis dar kiek prisibijo viešinti savo kontaktinius duomenis, tačiau pastarieji yra itin naudingi tiems, kas ieško darbuotojų.

„Asmeninių duomenų viešinimo problema yra aktuali ne tik Lietuvoje. Visame pasaulyje žmonės vengia viešinti savo kontaktinius duomenis socialiniuose tinkluose, nes bijo, jog šie vėliau gali būti panaudoti įvairiems komerciniams ar kitiems negeriems tikslams”, - situaciją komentuoja dr. A. Šuminas.

Pasak A. Šumino, galima įžvelgti ir tam tikrus kultūrinius skirtumus. Pavyzdžiui, Olandijoje, kur „LinkedIn” tinklu yra ypač aktyviai naudojamasi, žmonės yra daug atviresni už lietuvius, todėl nebijo skelbti savo kontaktinių duomenų. Tuo tarpu lietuviai daug labiau vertina savo privatumą.

Personalo atrankų konsultantės teigimu, jei kontaktinių duomenų profilio anketoje nėra, potencialus darbdavys ar personalo atrankų konsultantas rašo žinutę per „LinkedIn“. Tad jei nenorite skelbti savo kontaktų, pasinaudokite galimybe gauti pranešimus apie atsiųstas žinutes.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų