REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu privalu mokėti transporto priemonių registracijos mokestį kaskart, kai keičiasi jos registruotas savininkas. Tačiau tokį mokestį planuojama pakeisti. Ateityje teks vieną kartą mokėti už įvežamo automobilio registravimą ir kasmet – už jo valdymą. Tačiau planuose numatyta ir viena išlyga.

Šiuo metu privalu mokėti transporto priemonių registracijos mokestį kaskart, kai keičiasi jos registruotas savininkas. Tačiau tokį mokestį planuojama pakeisti. Ateityje teks vieną kartą mokėti už įvežamo automobilio registravimą ir kasmet – už jo valdymą. Tačiau planuose numatyta ir viena išlyga.

REKLAMA

Transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pataisomis keičiamas jų apmokestinimo principas, rašoma įstatymo projekto aiškinamajame rašte.

Numatoma, kad mokestį mokės M1 ir N1 klasės automobilių valdytojai tik pirmą kartą jį registruodami Lietuvoje ir kasmetinį valdytojo mokestį už įregistruotas ir turinčias leidimą dalyvauti viešajame eisme.

Mokestį planuojama nustatyti tik M1 ir N1 klasės (lengviesiems) automobiliams, nes jų tarša CO2 esą sudaro didesnę dalį visos taršos, kuria teršia transporto sektorius. 

REKLAMA
REKLAMA

Kitų klasių transporto priemonės jau yra apmokestintos kitais mokesčiais (vinjetės, mokestis už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių).

„Taip pat paliekama galimybė mokėti valdytojo mokestį už laikotarpį, kuris nustatomas pagal transporto priemonės dalyvavimą eisme (t. y. jos turi galiojančią techninės apžiūros rezultatų kortelę ir privalomąjį vairuotojo civilinės atsakomybės (automobilio) draudimą).

REKLAMA

Valdytojo mokestis bus mokamas tik už tiek dienų, kiek dienų transporto priemonė turėjo leidimą dalyvauti eisme“, – nurodo projektą rengusi Aplinkos ministerija.

Portalas tv3.lt pasidomėjo, kaip bus galima sustabdyti transporto priemonės dalyvavimą eisme ir mokėti mažiau naujo mokesčio.

Dalyvavimo eisme stabdymas

Kaip paaiškino „Regitra“, 2018 m. gegužės mėn. leidimo dalyvauti viešajame eisme sustabdymo paslauga kliento pageidavimu buvo panaikinta kartu su automatiniu išregistravimu.

„Taigi, šiuo metu leidimas dalyvauti viešajame eisme yra sustabdomas tik automatiškai, kai nebegalioja transporto priemonės techninė apžiūra ar draudimas.

REKLAMA
REKLAMA

Primename, kad iš naujo atlikus techninę apžiūrą ar apdraudus automobilį, jo leidimas dalyvauti eisme atnaujinamas automatiškai be jokio papildomo mokesčio, tad klientui papildomai daryti nieko nereikia“, – komentavo „Regitra“.

Anot jos specialistų, šiuo metu kliento pageidavimu galima tik panaikinti leidimą dalyvauti viešajame eisme apskritai išregistruojant transporto priemonę iš Kelių transporto priemonių registro:

„Tokiu atveju nuosavybės teisė į transporto priemonę lieka priklausyti tam pačiam savininkui, tačiau norint vėl važiuoti su automobiliu, jį reikės iš naujo įregistruoti. Kitaip tariant, bus atliekama registracijos procedūra, išduodamas naujas registracijos liudijimas ir reikės sumokėti registracijos mokestį.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Regitra“ pažymėjo, kad šiuo metu neplanuojama keisti galiojančios tvarkos, kaip stabdomas automobilių dalyvavimas eisme.

„Kalbant apie tokios paslaugos sugrąžinimą, suinteresuotos institucijos turėtų įvertinti du esminius dalykus: ar toks pokytis nesukels didesnės administravimo naštos bei netrukdys pasiekti įstatyme numatytų tikslų“, – galimybę keisti tvarką komentavo „Regitra“.

Draudžiant trumpiau – mokestis mažesnis

Naujo mokesčio projektą rengusios Aplinkos ministerijos Ekonominių priemonių taikymo politikos skyrius taip pat informavo, kad su įstatymu neplanuojama numatyti vairuotojams galimybės patiems stabdyti automobilio dalyvavimą eisme.

REKLAMA

„Nustojus galioti privalomajam transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės draudimui ir techninei apžiūrai, transporto priemonės dalyvavimas eisme stabdomas automatiškai. 

Transporto priemonės valdytojas (vairuotojas), drausdamasis jo pasirinktam laikotarpiui, netiesiogiai nustato ir automobilio dalyvavimo eisme laikotarpį“, – paaiškino ministerijos specialistai.

Jų paminėtoje Vidaus reikalų ministro tvarkoje apibrėžiama, kokiais atvejais automatiškai stabdomas transporto priemonės dalyvavimas eisme. Tokiais atvejais gali būti ne tik draudimo pasibaigimas, bet ir savininko mirtis, negaliojanti techninė apžiūra.

Vis dėlto techninė apžiūra suteikiama metams, mirties fakto irgi nelabai pakeisi, tačiau draudimą galima nusipirkti skirtingiems laikotarpiams – pavyzdžiui, savaitei, mėnesiui ar keliems.

REKLAMA

Aplinkos ministerija patvirtino, kad jeigu vairuotojai pirks civilinės draudimą ne visiems metams, o, pvz., vienai dienai, tai ir mokestį mokės ne kaip už metus, o kaip už vieną dieną.

Mokestis už metus ir už dieną

Ministerija skaičiuoja, kad minimalus mokesčio dydis pirmą kartą registruojant automobilį bus115 eurų; mažiausia metinė jo valdytojo mokesčio suma – 29 eurų. Koks galimas didžiausias mokestis, nėra tiksliai aišku, nes jokia maksimali jo riba nenustatoma (mokama už kiekvieną išmestą CO2 g/km).

Skaičiuojama, kad vidutinis mokesčio dydis už TP pirmą registraciją sudarys 250 eurų, o TP valdytojo mokestis – 134 eurų per metus. Tai būtų vidutiniškai apie 0,37 euro už vieną kalendorinę dieną. Už 10 dienų vidutinis mokestis būtų apie 3,67 euro, o už mėnesį – apie 11 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sprendžiant pagal Transporto priemonių registro duomenis, didžiosios dalies pirmą kartą įregistruojamų (30 proc.) ir jau įregistruotų (35 proc.) automobilių išmetamas CO2 kiekis patenka į 161–200 g/km intervalą (tikslus išmetamo CO2 g/km kiekis nurodytas automobilio dokumentuose).

Į šį intervalą  patenkančių automobilių valdytojai mokėtų nuo 158 eurų iki 750 eurų pirmosios registracijos mokestį ir nuo 40 eurų per metus iki 188 eurų per metus valdytojo mokestį.

Į 131–160 g/km CO2 emisijos intervalą patenka 26 proc. pirmą kartą registruotų (mokesčio intervalas – 130–440 eurų) ir 22 proc. įregistruotų automobilių (mokesčio intervalas – 32 -110 eurų per metus).

REKLAMA

Vairuotojai, kurių mašinos patenka į 201–250 g/km CO2 intervalą, mokėtų 398–1375 eurų pirmosios registracijos mokestį ir 99–343 eurų per metus valdytojo mokestį. Tokių automobilių yra apie dešimtadalis.

„Priėmus projektus papildomos pajamos į valstybės biudžetą galėtų siekti iki 220 mln. eurų per metus (pasibaigus pereinamajam lengvatų galiojimo laikotarpiui, t. y. 2026 metais nustojus galioti įstatymo projekte numatytoms lengvatoms).

Planuojamos vidutinės įplaukos į valstybės biudžetą sudarytų apie 170 mln. eurų kasmet (apie 30 mln. eurų iš registracijos mokesčio ir apie 140 mln. eurų iš valdytojo mokesčio). Aplinkos ministerija prognozuoja, kad per 2023–2030 m. bus surinkta apie 1 mlrd. eurų pajamų iš šių mokesčių“, – nurodoma projekto aiškinamajame rašte.

„Regitros“ duomenimis, šiemet vairuotojai jau sumokėjo daugiau kaip 24 mln. eurų motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio.

nei vieno žodžio apie tai kiek sumažės tarša,svarbiausias tikslas surinkti kuo daugiau pinigų.kazin dar ilgai liaudis taip ramiai tyles ir nieko nedarys kai iš jų atiminejami ir taip nuvertėje sunkiai uždirbami pinigai?
Pagal tuos asilus išeina taip , kad ta automobilį, su kuriuo aš vazineju, pasidariau aš pats, nesusigaudydamas, kad jis terš gamta. Bet ji pagamino tam tikra gamykla, jo egzistavimą suderinusi su visom instancijom. Daleiskim, kad mano automobilis yra senas. Tačiau jis atitinka visus TA reikalavimus. Tai kodėl ieškoma subinej smegenų? Tegul taršos mokestį moka gamykla, jeigu jo taip reikia. Be viso to, mokslininkai įrodė, kad tarsiausias automobilis yra elektrinis, nuo jo gaminimo iki utilizacijos. Po to benzininis, ir tik tada didelis. Palyginkite TA lapus. Dizelinio automobilio TA lape iš viso nėra CO2 duomenų. Tai dabar pagalvokime , už ką turėsime mokėti? Ir tai tik vienas iš daugelio grobuoniškos valdžios išmislu.
is tikruju kam tas gentvyliukas atstovauja lietuvai ar briuselui pamate aukso gysla dabar knis prota kenkejas kitaip nepavadinsi
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų