REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors kalendorinė žiema Lietuvoje pasirodė seniai, bet tikrieji šalčiai žadami tik artimiausiu metu. Tad vairuotojai dar turi laiko pasiruošti žiemiškiems siurprizams, kurie užklups temperatūrai kritus žemiau 10-20 laipsnių ribos. Pateikiame ekspertų patarimus, ko reikia, kad per šalčius nereikėtų vargti užvedant automobilį.

Nors kalendorinė žiema Lietuvoje pasirodė seniai, bet tikrieji šalčiai žadami tik artimiausiu metu. Tad vairuotojai dar turi laiko pasiruošti žiemiškiems siurprizams, kurie užklups temperatūrai kritus žemiau 10-20 laipsnių ribos. Pateikiame ekspertų patarimus, ko reikia, kad per šalčius nereikėtų vargti užvedant automobilį.

REKLAMA

Įprasta, kad automobiliu susirūpiname, kai jis pradeda rodyti kaprizus arba apskritai sugenda. Tuomet apsilankymas servise kainuoja gerokai brangiau nei tas būtų atsiėję laiku patikrinus svarbiausius automobilio elementus. Vienas tokių – akumuliatorius.

Pirmieji ženklai

Ekspertų teigimu, pagrindinis akumuliatoriaus vairuotojams duodamas ženklas, kad yra kažkas negerai, kai pasukus užvedimo raktelį pradeda sunkiai suktis starteris. Tai yra pirmas signalas, kai jau vertėtų susirūpinti, nes kitą dieną automobilis gali ir nebeužsivesti.

Tad prieš didžiuosius šalčius rekomenduojame vairuotojams pasitikrinti akumuliatoriaus būklę. Tam naudojamas specialus prietaisas. Tada matai, kiek akumuliatorius yra geras arba ir kiek – blogas.

REKLAMA
REKLAMA

Nors laukti ypatingų ženklų kartais tiesiog nereikia. Atsisėdi iš ryto, pabandai vieną, du kartus užvesti automobilį ir akumuliatorius nusėda. Jei patyręs vairuotojas, jis gali pastebėti, jog užvedant automobilį sunkiau sukasi starteris. Bet tikrai dažnai nutinka taip, kad akumuliatoriaus kaprizai pasireiškia iškart.

REKLAMA

Nepataria krauti namuose

Ekspertai primena, kad įkraunant akumuliatorių garuoja jame esančios rūgštys. Todėl namuose nereikėtų to daryti. Juolab, kad problema apskritai gali būti ne akumuliatoriuje, o starteryje, elektros įrangoje.

Tad įkraudamas akumuliatorių namuose, žmogus problemos neišspręs. Beje, šiuolaikiniuose automobiliuose jau naudojami kitokio tipo akumuliatoriai, kurių apskritai negalima bandyti įkrauti namų sąlygomis. Tokiems akumuliatoriams naudojami įkrovėjai yra netinkami.

Vienintelė vieta, kur galima bandyti įkrauti akumuliatorių „namų“ sąlygomis yra garažas. Tik derėtų nepamiršti, kad krovimo metu yra skleidžiami nuodingi garai, kuriais geriau jau nekvėpuoti. Tokia patalpa turi būti gerai vėdinama.

REKLAMA
REKLAMA

Atkreipiamas dėmesys, kad dyzeliniuose automobiliuose žiemą jautriausiais elementais tampa akumuliatorius, pakaitinimo žvakės ir starteris. Taip pat svarbu, kad būtų naudojamas tinkamas kuras. O benzininiams automobiliams – akumuliatorius ir žvakės.

Didžiausios klaidos valant automobilio stiklus

Taip pat norėtume priminti apie didžiausias vairuotojų daromas klaidas, kurių jokiu būdu neturėtumėte daryti valydami automobilio stiklus:

1. Negalima šildyti stiklo karštu ar verdančiu vandeniu.

2. Negrandykite ledo nuo nė kiek neatšilusio stiklo.

3. Negalima šildyti priekinio stiklo maksimaliu režimu.

4. Nevalykite prišalusio ledo valytuvais.

5. Naudokite tik žiemai skirtą langų plovimo skystį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų