REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruoju metu Lietuvoje kuriasi nemažai į spartų augimą orientuotų įmonių (startuolių), o nedidelė dalis jų tampa tarptautinėmis įmonėmis, didžiąją dalį savo veiklos vykdančiomis pasaulinėse rinkose. Startuolių sėkmei neužtenka geros idėjos, didelį vaidmenį turi atkaklus ir nuoseklus jų įgyvendinimas.

Pastaruoju metu Lietuvoje kuriasi nemažai į spartų augimą orientuotų įmonių (startuolių), o nedidelė dalis jų tampa tarptautinėmis įmonėmis, didžiąją dalį savo veiklos vykdančiomis pasaulinėse rinkose. Startuolių sėkmei neužtenka geros idėjos, didelį vaidmenį turi atkaklus ir nuoseklus jų įgyvendinimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kuo aukštesnį brandos etapą pasiekia jauna įmonė, kuo daugiau išteklių pritraukia savo veiklos vystymui, tuo aukštesni reikalavimai keliami jos valdymui, joje dirbančių profesionalų kompetencijai ir veiklą padedančių vystyti partnerių tinklui.

REKLAMA

Vienas iš nedaugelio tokią brandos stadiją pasiekusių startuolių pavyzdžių – lietuvių sukurta “Vinted” interneto platforma, leidžianti pirkti ir parduoti kokybiškus nebenešiojamus drabužius. Kompanija, prasidėjusi Lietuvoje kaip įkūrėjų laisvalaikio užsiėmimas, šiuo metu didžiąją dalį veiklos vykdo užsienio rinkose – Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Lenkijoje ir kitur.

Didžiausias “Vinted” biuras veikia Vilniuje, naujam gyvenimui prikeltose pramoninėse erdvėse, kurių atmosfera nenusileidžia JAV Silicio slėnyje veikiančioms įmonėms. Čia puikiai subalansuotos darbo bei laisvalaikio erdvės, o įžengus apima jausmas, jog dirbsi namuose ar apsuptas draugų kompanijos. Tokia aplinka įkvepia dirbti komandoje, siekti bendrų tikslų ir, kaip rodo pasaulinė startuolių patirtis, tampa naujų, pasaulį keičiančių idėjų židiniu.

REKLAMA
REKLAMA

Kauno technologijos universiteto Verslo krypties studijų programų vadovė doc. dr. Rita Jucevičienė kartu su “Vinted” finansų direktoriumi Vaidotu Urba, įmonės vidinės komunikacijos vadove Marta Kuzmickaite ir vartotojų tyrimų specialiste Simona Griškute aptarė įmonei kylančius iššūkius ir jų sprendimus.

“Vinted” gimė Lietuvoje, bet šiuo metu nemažai svarbių veiklų yra perkėlusi į užsienį. Ar laikote save Lietuvos ar tarptautinės inovacijų ekosistemos dalimi?

Vaidotas Urba: Esame abiejų ekosistemų dalis. Su kitais Lietuvos startuoliais žaidžiame vienoje darbo rinkoje ir prisidedame prie bendro “know-how” stiprėjimo. Tuo pat metu priklausome ir tarptautinei ekosistemai, konkuruojame tarptautinėje rinkoje. Prieiga prie tarptautinės ekosistemos svarbi ne tik dėl rinkų, bet ir dėl finansavimo. Mūsų dydžio startuoliui tinkamų finansavimo šaltinių šiuo metu yra tik užsienyje. Taip pat užsienyje, konkrečiau – Berlyne, randame mums svarbių sričių žinovų, patyrusių specialistų. Vis dėlto reikia pridurti, kad Lietuvoje yra stipri darbuotojų bazė, leidžianti nueiti pagrindinį kelią nuo idėjos iki realaus sėkmingo produkto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kas daugiausia lemia jaunos kompanijos sėkmę, įsitvirtinant užsienio rinkose?

Marta Kuzmickaitė: Mano akimis, svarbu teisingai įvertinti rinkos potencialą, konkurencinę aplinką, infrastruktūrą. Sėkmę lemia ir rinkodaros sprendimai, produkto aktualumas, sklandžiai veikianti organizacija.

Mes šiuo metu siekiame išplėsti platformos naudotojų skaičių turimose rinkose. Tai darome ne tik pritraukdami vartotojų iš kitų platformų, bet vartotojais paversdami tuos žmones, kurie niekada nesinaudojo panašiomis paslaugomis.

Tai nereiškia, kad startuolio veikla – lengva ir nuspėjama. Kiekvieną dieną susiduriame su įvairiais iššūkiais, o pasiekę vieną tikslą, sukame galvas, kaip judėti toliau. Nuolat ieškome galimybių padėti esamiems ir potencialiems klientams, būti stipresniems negu konkurentai.

REKLAMA

Kiek Jūsų verslui svarbus nuolatinis siūlomo produkto tobulinimas, ar vis dėlto stengiatės „tiražuoti“ jau Lietuvoje sukurtą produktą?

Simona Griškutė: Sėkmingas produktas yra tas, kuris atitinka verslo interesus bei sprendžia realią vartotojo problemą pačiu patraukliausiu jam būdu. “Vinted” siekiame nuolat “mokytis” apie savo vartotoją – suprasti jo poreikius produktui, elgseną, motyvus, aplinką. Įvairiuose produkto vystymo etapuose atsigręžiame į vartotoją, renkame informaciją, vertiname jo patirtį. Vienas iš būdų – nuolatiniai susitikimai su platformos narėmis, kurių metu jos dalinasi savo patirtimi, išbando naujas platformos galimybes. Surinktos įžvalgos leidžia aiškiai apibrėžti problemas, atrasti tobulintinas kryptis, priimti optimalius verslo ir dizaino sprendimus, o tai vėliau padeda išvengti papildomų kaštų.

REKLAMA

Jūsų kompanija remiasi techniniais sprendimais, siekdama įsitvirtinti ar toliau plėstis rinkose. Kokių kompetencijų – inžinerinių ar vadybinių – labiau reikia Jūsų darbuotojams?

Simona Griškutė: Dažnas absolventas, nesvarbu – inžinerinės ar verslo krypties, siekia dirbti modernioje, dinamiškoje organizacijoje. Pavyzdžiui,

“Vinted” veikia tarpfunkcinės (angl. crossfunctional) produkto komandos, apimančios įvairialypes kompetencijas – turi produkto dalies vadovą (angl. product owner), dizainerį, duomenų analitiką, programuotojų. Komandos būna atsakingos už savo sritis, turi aiškų fokusą bei sudarytus planus tikslams pasiekti. Be to, komandos glaudžiai dirba su tyrimų, rinkodaros, vartotojų aptarnavimo komandomis, komunikacijos specialistais. Keitimasis žiniomis, optimali tarpfunkcinė sudėtis, sprendimų priėmimo atsakomybė leidžia komandai judėti ir reaguoti greitai. Be to, kiekvienas komandos narys jaučia savo tiesioginį indėlį į bendrą komandos rezultatą, asmeninę atsakomybę, o tai sąlygoja didesnį pasitenkinimą darbu. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kauno technologijos universiteto verslumo kurso „Technologijų antreprenerystė“ metu studentai taip pat skatinami dirbti ir vystyti savo idėją tarpkryptinėse komandose – tai vertinu teigiamai.

Vaidotas Urba: Noriu pabrėžti, kad inžinerinių programų studentams taip pat svarbu įgyti ir antreprenerystės gebėjimų. Dalyvaudamas šių metų LOGIN konferencijoje sutikau Kauno technologijos universiteto studentus, dalyvavusius Silicio slėnio organizuojamame geriausių inovatyvių idėjų konkurse. Tai puiki iniciatyva, tokią patirtį vertintume ir savo kompanijoje.

REKLAMA

Kaip žinoma, šiais laikais įmonėms kyla didelis iššūkis pritraukti ir išlaikyti informacinių technologijų specialistus. Kaip Jums pavyksta pasiekti, kad pas Jus dirbtų aukščiausią kompetenciją turintys darbuotojai?

Vaidotas Urba: Lietuvoje yra puikių, aukštos kvalifikacijos specialistų, o “Vinted” didžiąją dalį įmonės procesų, ypač techninių, įgyvendina būtent Vilniaus biure. Siekiant motyvuoti aukštos kvalifikacijos specialistus svarbu suteikti tobulėjimo, mokymosi galimybių. Augant verslui, visa organizacija mokosi, eksperimentuoja, išbando naujus dalykus. Mūsų darbuotojai turi ir mokymosi biudžetą – tai mums savaime suprantama. Geriausiai mokomasi tada, kai nestinga vidinės motyvacijos. O mes tiesiog sudarome gerą aplinką jai atsiskleisti.

Doc. dr. Ritos Jucevičienės vizitas „Vinted“ inicijuotas dalyvaujant Europos Sąjungos projekte SCIENT - antreprenerystės praktinių mokymų programa jauniesiems tyrėjams

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų