REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ekonomiškas, tylus ir draugiškas gamtai – taip dažniausiai apibūdinamas elektromobilis. Kitokiu principu nei automobiliai su vidaus degimo varikliu veikiantys elektromobiliai Lietuvoje kol kas nėra labai populiarūs, tačiau VĮ „Regitra” duomenimis, per penkerius metus jų skaičius padaugėjo beveik 90 kartų – 2011 metais jų buvo registruota vos 4, o 2015-aisiais – beveik 350. Kokius privalumus ir trūkumus išskiria juos vairuojantys? Ar verta įsigyti elektra varomą automobilį?

Ekonomiškas, tylus ir draugiškas gamtai – taip dažniausiai apibūdinamas elektromobilis. Kitokiu principu nei automobiliai su vidaus degimo varikliu veikiantys elektromobiliai Lietuvoje kol kas nėra labai populiarūs, tačiau VĮ „Regitra” duomenimis, per penkerius metus jų skaičius padaugėjo beveik 90 kartų – 2011 metais jų buvo registruota vos 4, o 2015-aisiais – beveik 350. Kokius privalumus ir trūkumus išskiria juos vairuojantys? Ar verta įsigyti elektra varomą automobilį?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekonomiškas ir tausojantis aplinką automobilis

Pusmetį elektromobilį „Nissan Leaf“ vairavęs studentas Rytis Dereškevičius tikina, jog jis turėjo ganėtinai daug privalumų. „Tai gamtą tausojantis automobilis, kurio pigus eksploatavimas – nereikia keisti tepalų ar filtrų, taip pat labai retai keičiamos stabdžių kaladėlės”, – sako vaikinas.

REKLAMA

Kitas elektromobilių pliusas – įvairios lengvatos, taikomos jų vairuotojams. Visoje Lietuvoje automobilį galima statyti nemokamai, tam suteikiama teisė nemokėti parkavimo rinkliavos mokesčio, be to, galima naudotis įkrovimo prieigomis ir leidžiama važiuoti maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis.

Gyvenant užmiestyje elektromobilio įsigyti nepataria

Pasak Ryčio, grįžti nuo elektromobilio prie automobilio su vidaus degimo varikliu teko dėl kelių priežasčių, didžiausia – gyvenimas užmiestyje. Birštone gyvenantis vaikinas kartais į dieną ne kartą ir ne du vykdavo į Vilnių ar Kauną, todėl tai būdavo didžiausias jo minusas. „Elektromobiliui įkrauti reikia šešių valandų. Jeigu nenori laukti, galima vykti į greitojo įkrovimo stotelę, tačiau ten gali tekti stovėti eilėje apie valandą”, – teigia jaunuolis.

REKLAMA
REKLAMA

Be įkrovimo taip pat prie minusų vaikinas priskiria elektromobiliu galimą nuvažiuoti atstumą. Pasak Ryčio, neskubant ir važiuojant lėtai, galima nuvažiuoti 100 kilometrų. „Jeigu reikėdavo paskubėti, elektromobilio baterija tirpdavo akyse – rekordiškai mažai su pilnai įkrauta baterija nuvažiavau 54 kilometrus, kadangi buvo žiema, reikėjo įjungti šildymą bei valytuvus”, – patirtimi dalijasi studentas.

Draudimo departamento direktoriaus Tomo Nenartavičiaus teigimu, kuo toliau, tuo labiau tankėja elektromobilių degalinių tinklo plėtra: vien per praėjusius metus įkrovimo stotelių skaičius išaugo beveik 10 ir šiuo metu visoje Lietuvoje jų yra 27. „Įkrovimo stotelių galima rasti bene visuose šalies didmiesčiuose. Įkrovimo stotelių skaičiumi išsiskiria Kaunas (7 stotelės) ir Vilnius (6 stotelės). Todėl per kelerius metus kelionės elektromobiliu neturėtų sukelti kokio nors diskomforto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektromobilis – ateities automobilis?

Pasak T. Nenartavičiaus, per pastaruosius metus jaučiamas didėjantis elektromobilius draudžiančiųjų kiekis. „Kol kas bendrame transporto draudimo paslaugų portfelyje tokių transporto priemonių draudimas sudaro vos kelis procentus, tačiau šis segmentas turi didelį augimo potencialą”, – sako T. Nenartavičius.

Pasak specialisto, nors elektromobiliai ir yra santykinai brangesni, tačiau patiriamų žalų atvejais esminių skirtumų draudimo bendrovės – negali: „Viskas priklauso nuo to, kokios automobilio dalys eismo įvykio metu buvo pažeistos: jei avarijoje nukenčia tik kėbulo dalys, žibintai, stiklai ar važiuoklė, tuomet remonto išlaidos nebus žymiai didesnės”, – teigia T. Nenartavičius.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų