REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
28
Sigita (nuotr. asm. archyvo)

Nemiga, stresas, spuogai, nugaros skausmai, nuovargis, išsiplėtusios venos ir dar daugiau negalavimų. Gydytojai įspėja, skrydžių palydovas – padidintos rizikos sveikatai profesija. Tuo tarpu buvusi stiuardesė Sigita Karvelytė pavojaus neneigia, tačiau sako, jog daugeliui problemų galima užkirsti kelią.

28

Nemiga, stresas, spuogai, nugaros skausmai, nuovargis, išsiplėtusios venos ir dar daugiau negalavimų. Gydytojai įspėja, skrydžių palydovas – padidintos rizikos sveikatai profesija. Tuo tarpu buvusi stiuardesė Sigita Karvelytė pavojaus neneigia, tačiau sako, jog daugeliui problemų galima užkirsti kelią.

REKLAMA

Aviacinės medicinos ekspertė Indrė Dirsaitė-Kukarėnienė pasakoja, kad orlaivių palydovų sveikatai nepalankus yra nuolat kintantis darbo grafikas. ,,Ypač žalingas darbas naktį, keliavimas per skirtingas laiko zonas, patiriamas vadinamasis ,,jet lag“ (nuovargio jausmas po ilgų skrydžių pakeitus laiko zonas), kuris gali išprovokuoti lėtinį nuovargį“, - teigia I. Dirsaitė-Kukarėnienė

Dažniausiai pasitaikantys stiuardesių negalavimai:

• miego sutrikimai,

• odos problemos,

• akių sausėjimas,

• galvos skausmai,

• išsiplėtusios kojų venos ir jų sukeliamos ligos,

• hipoksija (deguonies trūkumas),

• dehidratacija (vandens trūkumas),

• klausos, atminties problemos,

• didėja vėžinių susirgimų rizika.

Tam tikri simptomai skrendantiesiems gali būti ir rimtesnių ligų pranašai. Kintantis slėgis kabinoje labiausiai veikia ausų, nosies problemų turinčius žmones. Deguonies lėktuve trūksta sergantiems mažakraujyste, širdies bei plaučių ligomis. Visgi gydytoja nebaido nuo stiuardesės amato ir sako, jog keleri metai šio darbo - saugu.

REKLAMA
REKLAMA

Žinios išgelbės sveikatą

Trejus metus Katare gyvenusi, šios šalies oro linijose dirbusi Sigita Karvelytė vadina vienais geriausių savo gyvenime. Merginos negąsdina žala sveikatai. Ji mano, jog visoms problemoms galima užkirsti kelią, tik reikia netingėti, domėtis, skaityti. ,,Šiame darbe daugiau pliusų nei minusų, jei žinai, kas laukia ir to vengi. Tarkime, dėl dehidratacijos – reikia vandens daug gerti. Nugaros skausmų vengti galima tinkamai keliant lagaminus, jei labai sunku, paprašyti kolegų pagalbos. Norėdama išvengti venų išsiplėtimo kelis kartus dėvėjau kompresines pėdkelnes, tačiau man jos labai nepatogios. Bet kai kurios kolegės nuolat tokias dėvėjo“, - sako buvusi stiuardesė.

REKLAMA

Į pagalbą – natūralūs preparatai

Paklausta, ar turėjo problemų su sveikata, mergina prasitaria apie vis pasikartojantį šlapimo pūslės uždegimą. ,,Nesupratau, kas man yra, ar peršąlu vis, ar kas. Bet iš tikro tas slėgis kabinoje mane veikė. Nelabai jauti, kad nori į tualetą. Dar pamatai, kad žmonių eilė ir nors mes uniformomis galime naudotis tualetu be eilės, bet vis tiek nesinori užlįsti, tai galvoji, ai, vėliau, ir ilgainiui nuo tokio elgesio atsiranda problemų su šlapimo pūsle“, - sako S. Karvelytė.

Rimtų sutrikimų jai išvengti padėjo natūralūs papildai ar spanguolių sultys, vanduo. Mergina džiaugiasi, jog antibiotikų, kurių ypač vengia, neprireikė.

REKLAMA
REKLAMA

Stiuardesės darbo diena

Buvusi stiuardesė dar kartą patikina, jog darbo grafikas yra labai nepastovus. ,,Kartais dirbi 24 valandas be miego, nes skrendi į kitą pasaulio kraštą. Bet pagal aviacijos taisykles po to turi pakankamai poilsio, tai teoriškai – pailsėti laiko yra, dažniausiai para. Jei atvykdavau naktį, numigdavau, tačiau ryte išgerdavau kavos ir eidavau kur nors. Norėjau pakeliauti, paragauti vietinio maisto, apžiūrėti kultūrą, žmones, tai miegą atidėdavau. Sakiau, pamiegosiu, kai pasensiu“, - prisimena Sigita. Ji pabrėžia, kad jei kam ir pritrūko laiko, tai ne poilsiui, o miestų patyrinėjimui.

Mergina savęs nepriskiria itin jautrių žmonių kategorijai, tad ir streso, anot jos, patirti daug neteko. ,,Kolegės minėjo, kad jautė psichologinį stresą, nes gana įtemptas darbas, kasdien dirbi su skirtinga komanda, greitai turi prisitaikyti, būti pakantus, operatyviai aptarnauti skrendančiuosius, kartais bendrauti su nepatenkintais klientais“, - pasakoja ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbo įtaka vaisingumui

Aviacinės medicinos ekspertės Indrės Dirsaitės-Kukarėnienės teigimu, visi paminėti rizikos sveikatai veiksniai gali sutrikdyti moteriškųjų hormonų balansą ir tokiu būdu neigiamai paveikti moters vaisingumą. O nėštumas ir darbas lėktuve - absoliučiai nesuderinami. Skrydžių palydovei patvirtinus nėštumą, būtina ją pervesti dirbti į ofisą žemėje.

Stiuardesės karjerą baigė dėl šeimos

Buvusios stiuardesės Sigitos Karvelytės manymu, keleri metai tikrai nesugadina sveikatos, o tiesiog praplečia akiratį. ,,Darbą nutraukiau tik todėl, nes pajutau, kad laikas kurti šeimą, o grafikas tam – nepalankus. Pasiilgau monotonijos, galimybės planuoti laiką, turėti savaitgalius. Pagrinde tai buvo dėl to, nes sugalvojau, jog laikas kurti šeimą. To norinčiai moteriai šis darbas netinka“, - sako mergina.

REKLAMA

Sigitos patarimų pradedančiosioms stiuardesėms TOP 5:

1. Gerti daug vandens

2. Kuo daugiau miegoti

3. Reguliariai sportuoti ar bent jau stengtis aktyviai leisti laisvalaikį

4. Lėktuve nepersivalgyti

5. Neatidėlioti gamtinių reikalų

Sigita sako, jog pasirinko būtent tarptautines oro linijas, nes norėjo kuo daugiau pakeliauti. Artimesnių Lietuvai kompanijų skrydžių palydovai, dažniausiai, neapsistoja kitoje šalyje, išskrenda ir grįžta. Ir nors pačiai jau atėjo laikas šią karjerą baigti, kiekvienam, svarstančiam, ar verta, ji sako - TAIP.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų