Elektromobilių lenktynių „Vilnius–Palanga“ spaudos konferencija (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Elektromobilių lenktynių „Vilnius–Palanga“ spaudos konferencija (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Ketvirtadienį Vilniaus miesto savivaldybėje pristatytos trečiąkart vyksiančios elektromobilių lenktynės „Vilnius–Palanga“. Šiemet jos sulauks rekordinio dalyvių skaičiaus – kol kas užsiregistravę 14 ekipažų. Jiems iššūkį pasirengę mesti dviratininkas Tomas Vaitkus ir sklandytuvą pilotuosiantis Algirdas Šimoliūnas.

Dviratis bei sklandytuvas pretenduoja į pergalę

Vienas žinomiausių šalies dviratininkų 35-erių T. Vaitkus konferencijoje nedalyvavo.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos vadovo Manto Dubausko, dviratininkas startuos kartu su visais – gegužės 5-ąją, 9.30 val.

T. Vaitkus elektriniu dviračiu nuo Vilniaus miesto savivaldybės pajudės sostinės geležinkelio stoties link. Tada sportininkas sės į ekspresą Vilnius–Klaipėda, kuris savo kelionę pradės 9.50 val.

REKLAMA

Minėtas ekspresas Kretingoje nestoja, bet tądien bus padaryta išimtis. T. Vaitkus išlips Kretingoje ir elektriniu dviračiu įveiks likusią distanciją – keliaus iki Palangos savivaldybės, kur planuojamas finišas. Dviratis, su kuriuo vyks T. Vaitkus – lietuviškas, galintis pasiekti iki 90-ies kilometrų per valandą greitį.

„Traukinys iki Kretingos keliaus 3 valandas 44 minutes. Praėjusių metų nugalėtojas savo elektromobiliu trasą įveikė per 4 val. 48 min. Tokiu atveju Tomas būtų drąsiai laimėjęs. Šiemet – pažiūrėsime“, – tv3.lt sakė M. Dubauskas.

Organizatoriai atskleidė, kad šiose lenktynėse dalyviais bus ne tik asfalto plėšrūnai, bet ir dangaus paukščiai. Rengėjai kalbėjo apie A. Šimoliūną. Jis planuoja startuoti nuomotu elektromobiliu, kuriuo pasieks Paluknio aerodromą. Iš ten kils lietuvišku, Prienuose gamintu sklandytuvu, turinčiu elektrinį motorą. Vyras leisis Klaipėdoje ir likusį atstumą įveiks elektromobiliu.

„Pagrindinis klausimas – oras. Sklandytuvams lietus netinka. Tokiu atveju reikės galvoti kažką kito, – pasakojo A. Šimoliūnas. – Jei oras bus geras, Klaipėdą įmanoma pasiekti maždaug per keturias valandas. Taip beveik išpildyčiau savo svajonę – iš Vilniaus per Kuršių neriją nuskristi į Nidą.“

Lenktynių organizatoriai tvirtina, kad tiek T. Vaitkaus, tiek A. Šimoliūno rezultatai bus vedami į bendrą įskaitą.

Tradicinis lietuviškas maršrutas

Varžybų rengėjų teigimu, šiemet užsiregistravo 14 ekipažų. Pernai ir užpernai dalyvavo po 10. Toks buvo limitas – daugiau priimti neleido turima infrastruktūra. Šiemet maksimalus skaičius padidintas iki 20-ies.

REKLAMA

Kol kas visi ekipažai – lietuviški. Tiesa, norą dalyvauti išreiškė svečias iš Lenkijos. Jis šiuo metu neturi techninių galimybių – elektromobiliu nepavyktų pasiekti Vilniaus, nes pakeliui nėra įkrovimo stotelių. Lenkas derasi, kad elektromobilį galėtų išsinuomoti Lietuvoje.

Lenktynininkai mašinų energiją galės papildyti įkrovimo stotelėse Vievyje, Elektrėnuose, Kaune ir Kryžkalnyje. Stovėjimo laikas bus ribojamas iki 20-ies minučių.

Ekipažams teks paisyti ir taisyklių. Bus griežtai draudžiama naudotis „oro maišu“ – važiuoti paskui sunkiasvorį transporta. Neleistinas ir greičio viršijimas. Už nusižengimus bus baudžiama.

Dalyviai po finišo keliaus prie Palangos tilto. Ten vyks apdovanojimai, elektromobilių ekspozicija, vaikų elektromobilių lenktynės.

Pasak vieno pagrindinių varžybų iniciatorių ir rengėjų Dariaus Grinbergo, didžiausios ankstesnių dalyvių klaidos – nuvertintas elektromobilis arba per daug pasitikėta savo jėgomis.

„Vieni važiuodavo per lėtai. Kiti – spaudė per greitai. Praėjusių metų nugalėtojai lėkė 120 kilometrų per valandą greičiu. Jei būtų važiavę dar vienu ar dviem greičiau, kažin, ar būtų pasiekę Kryžkalnį. Buvo tokių, kurie iki Kryžkalnio nenuvyko – stojo kavinėje ir elektromobilį krovė paprastame tinkle“, – pasakojo D. Grinbergas.

Jo teigimu, dalyviai į Palangą gali važiuoti bet kuriuo maršrutu. Trasa Vilnius–Palanga pasirinkta, nes yra vadinama „tradiciniu lietuvišku maršrutu“.

„Visi mėgsta pasigirti – į Palangą nuvažiavau per dvi valandas. Mes kiekvienais metais fiksuojame progresą, – kalbėjo D. Grinbergas. – Idėja gimė, kai savame rate pasiginčijome, ar elektromobiliu galima nuvykti į Palangą.“

Organizatorių teigimu, pagrindinis lenktynių tikslas – propaguoti elektromobilius, skatinti technologijų vystymąsi.

„Jei ne šios lenktynės, tiek įkrovimo stotelių Lietuvoje nebūtų“, – tikina rengėjai.

GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
    Komentuoti
    Medkirčių varžybos (nuotr. Fotodiena.lt)
    Tradicinėse medkirčių varžybose Murharte, Vokietijoje: augaloti vyrai vienas prieš kitą varžosi, kas greičiau nupjaus ar nukirs rąstą. Iš viso reikia kautis 6 rungtyse: kirviu ...
    Bekelės entuziastų laukia svarbiausias egzaminas (nuotr. Organizatorių)
    Gegužės viduryje startavusios Lietuvos automobilių Rally Raid čempionato ir taurės pirmųjų etapų varžybos nugalėtojams ir prizininkams dar primena jų pergalės skonį, o kiti, ...
    Rūta Paškauskienė (nuotr. Vytauto Dranginio/LTOK)
    Pasaulio stalo teniso čempionatas gegužės 29- birželio 5 vyks Vokietijos mieste Diuseldorfe. Iš viso pirmenybėse dalyvaus 613 žaidėjų iš 108 pasaulio šalių. Čempionatas bus ...
    Avarija „Indy 500“ lenktynėse (nuotr. Twitter)
    Lenktynininkas Scottas Dixonas „Indy 500“ lenktynėse patyrė siaubingą avariją. Jis susidūrė su anglu Jay Howardu. Pastarasis prarado automobilio kontrolę, o ant jo lyg ant ...
    Lietuvių porinė keturvietė (nuotr. facebook.com)
    Šiandien Lietuvos porinė keturvietė Čekijos Račices mieste tapo Europos irklavimo čempione. Lietuvių įgula švęsti neturi kada – į Lietuvą grįžta šiąnakt, o vėliau pradės ...
    REKLAMA

    Top Video

    Ministerijai į kampą užspaudus vaistų gamintojams žada triskart atpigsiančius kompensuojamuosius vaistus
    DABAR RODOMA
    Ministerijai į kampą užspaudus vaistų gamintojams žada triskart atpigsiančius kompensuojamuosius vaistus
    DABAR RODOMA
    Ragina nesidžiaugti sparčiai kylančiais atlyginimais: parodė ir kitą medalio pusę
    DABAR RODOMA
    Vilniuje sunkiai susižeidė į sunkvežimį atsitrenkęs dviratininkas
    DABAR RODOMA
    Donaldo Trumpo „ginklas“, kuriam ruošiasi visi pasaulio lyderiai
    DABAR RODOMA
    Antra provokacija patvirtino baisius spėjimus: Šiaurės Korėja nusitaikė į konkrečią šalį
    DABAR RODOMA
    Tragedija Akmenės rajone: jaunas vyras nebeištvėrė skausmo ir nusižudė
    DABAR RODOMA
    Atvira M.Gordejevo išpažintis: nekenčiu žmogaus, kuris buvo šalia mano mamos
    DABAR RODOMA
    Dienos šviesos neišvydę kadrai: Lietuvos žvaigždės virtuvėje atskleidė juokingas paslaptis
    DABAR RODOMA
    Agnės Jagelavičiūtės patarimai vasaros iškyloms su vaikais – gali būti paprasta
    DABAR RODOMA
    Šventos vietos ir šventi paveikslai Lietuvoje. Kiek tai realu?

    Televizija











    RODYTI ŽEMĖLAPĮ
    Nuotraukos autorius: Dainius Mažeika Nida


    I. Puzaraitė-Žvagulienė: saugome mažųjų giminačių drabužėlius
    DABAR RODOMA
    I. Puzaraitė-Žvagulienė: saugome mažųjų giminačių drabužėlius
    DABAR RODOMA
    Atlikėja M. Pundziūtė: kuriu apimta liūdesio
    DABAR RODOMA
    Raudonaskilimas.lt (21 laida)
    DABAR RODOMA
    Plaukų stilistas V. Grigevičius: sostinės gyventojai privalo išsiskirti ir būti patys gražiausi
    DABAR RODOMA
    Makiažo meistras P. Staniulionis: netinkamas makiažas moteriai prideda dešimt metų
    DABAR RODOMA
    Saulius Prūsaitis: buvo tokių minučių, kai aš stoviu šeštą ryto su lagaminais ir neturiu kur eiti
    DABAR RODOMA
    Televizijos laidų vedėja ir žurnalistė D. Žeimytė: grožis gyvenime lemia daug
    DABAR RODOMA
    S. Vaitulionis: „Vienai dienai norėčiau spintomis susikeisti su A. Jagelavičiūtės vyru“
    DABAR RODOMA
    Raudonaskilimas.lt (20 laida)
    DABAR RODOMA
    Dainininkė Šorena Džaniašvili: rengiuosi taip, kaip tą dieną jaučiuosi

    Valiutų skaičiuoklė

    EUR

    USD

    GBP

    PLN

    Remejas1-apacia
    Į viršų