Techninė apžiūra  (nuotr. newspress.co.uk)

Techninė apžiūra (nuotr. newspress.co.uk)

2015-ųjų kilęs bene didžiausias skandalas automobilizmo istorijoje, kai viešumon iškilo faktai apie „Volkswagen AG“ koncerno į beveik 11 mln. „Audi“, „Porsche“ ir „Volkswagen“ sumontuotą programinę įrangą, padedančią apgauti taršą matuojančius prietaisus, palietė ir Lietuvą. Suskaičiuota, kad mūsų šalyje yra beveik 7000 tokiu įžūliu būdu „patobulintų“ mašinų su EA189 kodu pažymėtais varikliais: 5099 lengvieji ir 1692 komerciniai automobiliai.

Visų jų savininkai gavo kvietimus apsilankyti firminiuose servisuose ir perprogramuoti variklio valdymo blokus. Kiek žmonių sureagavo į tokius laiškus, kol kas tikslių duomenų nėra. Tačiau besidominčių, ar neatlikus šių darbų nekils problemų eilinės techninės apžiūros (TA) metu, skaičius gerokai padidėjo. Į šį klausimą atsako Techninių ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.

REKLAMA

„Visų pirma reikia pabrėžti, kad tas parametras – azoto oksidų (NOx) kiekis išmetamosiose dujose, tapęs vadinamojo „Dyzelgeito“ ašimi, techninės apžiūros metu nei vienoje Europos šalyje nebuvo ir nėra matuojamas. To net teoriškai padaryti nėra galimybių, nes šie cheminiai junginiai fiksuojami laboratorijose, naudojant specialią aparatūrą. Ką ir kaip privalu tikrinti atvykus į techninės apžiūros centrą, labai tiksliai apibrėžia galiojantys teisės aktai. Kol kas juose nėra padaryta jokių pataisų ir nenumatyta jokių naujų reikalavimų, todėl bent jau artimiausiu metu azoto oksidų kiekiai nebus matuojami“, – pabrėžė R. Vėlavičius.

Svarstoma specialiai tikrinti kai kuriuos automobilius

„Transporto studijų“ ekspertas taip pat akcentavo, kad nėra svarstomos galimybės techninės apžiūros metu tikrinti ar EA189 kodu pažymėtus variklius turintys automobiliai apsilankė „Volkswagen AG“ koncerno atstovybėse, pasirūpino variklio valdymo bloko perprogramavimu ir gavo atitinkamus atitikties sertifikatus ar įrašus serviso knygelėse. Nors klientams išsiuntinėtuose laiškuose pažymima, kad „šią techninė priemonę atlikti būtina“, mašinų savininkams garantuojama, jog bet kokiu atveju automobiliai yra „techniškais saugūs ir tinkami važinėti viešojo eismo keliais“, taip pat kad nekils jokių kliūčių su automobilio registracija. Kitaip tariant nenumatoma nei „botago“, nei „pyrago“ – ar keisti variklio kompiuterio programą priklauso nuo kiekvieno žmogaus sąmoningumo ir geranoriškumo. „Ar automobilis atitinka galiojančius aplinkosaugos reikalavimus dėl išmetamų teršalų kiekio, tikrinama automobilį registruojant pirmą kartą, tai yra, suteikiant leidimą dalyvauti viešajame eisme, ir tai yra daroma analizuojant gamintojo išduotus dokumentus – atitikties liudijimą, paprastai vadinamą „COC‘u“ (Certificate of Conformity). Jei automobilis turi galiojantį „COC‘ą“, registravimui nėra jokių kliūčių. „Dyzelgeito“ atveju šis dokumentas gautas pateikus neteisingus duomenis, tačiau, remiantis turimomis žiniomis, jų niekas nesiryžo pripažinti negaliojančiais. „Volkswagen AG“ koncernas su kontroliuojančiomis institucijomis susitarė, kad problema bus sprendžiama perprogramuojant nemokamai variklio valdymo blokus – tai padarius teršalų emisija turėtų atitikti normas. Tačiau prievolės automobilių savininkams pasirūpinti šia operacija, bent jau mūsų šalyje, nėra, todėl nėra pagrindo techninės apžiūros metu iš žmonių kažko reikalauti“, – teigė R. Vėlavičius.

REKLAMA

Lietuvoje nėra jokios transporto parko formavimo politikos

Atkreiptinas dėmesys, kad keisti tokią padėtį – kontroliuoti ar „dyzelgeito“ automobiliai buvo tinkamai sutvarkyti – būtų galima Valstybinei transporto inspekcijai priėmus atitinkamus nutarimus. Kita vertus Lietuvoje lig šiol apskritai nebuvo ir nėra jokios transporto parko formavimo politikos: valstybei vienodomis sąlygomis leidžia įvežti ir registruoti tiek itin taršias, tiek itin „žalias“ mašinas. Todėl būtų mažų mažiausiai keista, jei prieš „Audi“ ar „Volkswagen“ automobilių savininkus, nereaguojančius į koncerno atstovų raginimus perprogramuoti variklių valdymo blokus, būtų griebiamasi kokių nors sankcijų.

Aplinkosaugos specialistai bei medikai akcentuoja, kad transportas vis dar yra vienas didžiausių oro teršėjų, o gyventojų sergamumo bei mirtingumo struktūroje lėtinės neinfekcinės plaučių ligos tarp kitų ligų yra trečioje-penktoje vietoje. Būtinybę pažaboti mažinti azoto oksidus (NOx) specialistai laiko itin svarbia, nes ši medžiaga neigiamai veikia nervų sistemą, mažina kraujospūdį. NO reaguodamos su deguonimi sudaro labai nuodingas dujas NO2, kurios dirgina viršutinius kvėpavimo organus, sukelia kosulį, ašarojimą, didesnės koncentracijos veikia plaučius ir gali būti mirties priežastimi. 

GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA

Nėra komentarų

Vaistų poveikis vairuotojams
Apie alkoholio ar narkotinių medžiagų poveikį vairuotojams girdime nuolatos, tačiau ne ką mažesnę įtaką vairuotojo reakcijai, dėmesingumui ir budrumui turi ir kai kurie ...
Elektromobilis
Ekonomiškas, tylus ir draugiškas gamtai – taip dažniausiai apibūdinamas elektromobilis. Kitokiu principu nei automobiliai su vidaus degimo varikliu veikiantys elektromobiliai ...
Vairuotojas
6171 – tiek žmonių, Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2015-aisias neteko teisės vairuoti. Išlaikius vairavimo egzaminą, tiek pradedantieji, tiek kelių veteranai, ...
Avarija
Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per savaitę, birželio 9–15 dienomis, mūsų šalies keliuose eismo įvykiuose žuvo 4 žmonės: 2 automobilių vairuotojai, 1 keleivis, ...
Dviračių ir pėsčiųjų takas
Kiek daugiau nei 100 kilometrų – tiek dviračių takų nutiesta Vilniaus gatvėmis. Nors dažnai jie nėra paruošti jų naudojimui, vis dėlto bene didžiausias konfliktas kyla tarp ...
REKLAMA

Top Video

„2 Barų“ atidarymą sudrebino ir seksualiosios „Yva“
DABAR RODOMA
„2 Barų“ atidarymą sudrebino ir seksualiosios „Yva“
DABAR RODOMA
Dar nė neprasidėjus realybės šou „2 barai“ – nuaidėjo pirmasis konfliktas
DABAR RODOMA
Pirmasis kontaktinis zoologijos parkas Lietuvoje nustebino kainomis
DABAR RODOMA
Nidoje startavo nauja paslauga – viešbutis ant vandens
DABAR RODOMA
Legendinį realybės šou „2 barai“ himną atliko puikiai pažįstami veidai
DABAR RODOMA
Nusijuokite. Pasirodo, tai – puikiausia mankšta
DABAR RODOMA
Meniškos prigimties suvalkietis nustebino visus kaimynus
DABAR RODOMA
Paryžiuje praūžė „Gay Pride“ fiesta
DABAR RODOMA
Skaitytojai pasibaisėjo: šuo prirakintas vidury lauko, kad baidytų šernus
DABAR RODOMA
Šalies keliuose siautėja girti dviratininkai

Televizija



RODYTI ŽEMĖLAPĮ
Nuotraukos autorius: Rimkute Indrė




#yeschallenge
DABAR RODOMA
#yeschallenge (2)
DABAR RODOMA
#yeschallenge (1)




Himno-giedojimas face








 

 

                    

 

 




A. Ramanauskas: aš esu išgama
DABAR RODOMA
A. Ramanauskas: aš esu išgama
DABAR RODOMA
M. Papiniginis: manau, kad „Zero“ filmai yra savotiški istorijos analai
DABAR RODOMA
Jurga Šeduikytė: noriu vaidinti, kad ir ne pirmo plano vaidmenį
DABAR RODOMA
Modelis Karolina Toleikytė save išbandė aktorės amplua
DABAR RODOMA
Atlikėja Justė Arlauskaitė-Jazzu: su Salemute mane tapatina nuo pat vaikystės
DABAR RODOMA
M. Repšys prieš „Sidabrinė gervė“ apdovanojimus neslėpė noro laimėti
DABAR RODOMA
Apdovanojimai „Sidabrinė gervė“ : kaip jie pasikeitė per 10-metį?
DABAR RODOMA
Sidabrinė Gervė 2017. Lietuvos kino apdovanojimų raudono kilimo transliacija (Sidabrinė Gervė 2017. Lietuvos kino apdovanojimų raudono kilimo transliacija)
DABAR RODOMA
Fotografai juokauja: „Vyrams „pitakas“ už kantrybę vestuvių fotosesijų metu“
DABAR RODOMA
Dainininkė Dileta: nesusivaldau parduotuvėse


Valiutų skaičiuoklė

EUR

USD

GBP

PLN

Remejas1-apacia
Į viršų