REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Išplatintame pranešime spaudai prekybos tinklas „Norfa“ paskelbė, kad nebeveža į savo parduotuves UAB „Švyturys-Utenos alus“ produkcijos. Pagrindinė priežastis - nesutariama su gamintojais dėl alaus kainos.

Išplatintame pranešime spaudai prekybos tinklas „Norfa“ paskelbė, kad nebeveža į savo parduotuves UAB „Švyturys-Utenos alus“ produkcijos. Pagrindinė priežastis - nesutariama su gamintojais dėl alaus kainos.

REKLAMA

Pasak prekybos tinklo atstovo, aludariai nori kelti alaus kainas vos ne dvigubai daugiau, nei alų brangina padidėję akcizai.

„Mes norime, kad „Norfos“ pirkėjai galėtų alaus įsigyti pigiau. Aludariai nori prisidengti padidėjusiais akcizų mokesčiais ir pasinaudoti susiklosčiusia situacija vartotojų sąskaita. Ir tai ne pirmas kartas“, - sakė „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.

Kovo mėn. įsigalioję nauji akcizų mokesčiai brangina skardinę alaus (priklausomai nuo alaus stiprumo) nuo 10 iki 14 ct. Pvz. populiaraus „Švyturio Ekstra“ alaus skardinė dėl akcizų poveikio parduotuvėje turėtų brangti nuo 0,88 iki 1,01 euro, tačiau dėl gamintojų reikalavimų toks alus kainuos 1,1 euro.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai ne pirmas kartas, kai gamintojai didina savo produkcijos kainą daugiau nei kyla mokesčiai. Pernai lapkričio mėn. įsigaliojus naujajam taros administravimo tarifui (už vienkartinių pakuočių surinkimą), minėtas „Švyturio Ekstra“ alus vartotojui pabrango nuo 0,81 iki 0,88 euro, nors gėrimų gamintojai už plastikinę PET ar plieninę pakuotę turėjo sumokėti tik 0,025 euro mokestį“, - rašoma pranešime.

REKLAMA

„Švyturio-Utenos alus“: „Norfa“ suskaičiavo ne taip

Po pasirodžiusios žinios, savo atsakymą suskubo pateikti ir pati įmonė.Pranešime spaudai rašoma, kad nuo šių metų kovo 1 d. iš tiesų įmonė buvo priversta pakelti tiekiamo alaus kainą. Pasak jų, tai lėmė kelios priežastys – padidėję akcizai alkoholiui, ir ženkliai, jų duomenimis net penktadaliu, šiais metais besitraukianti Lietuvos alaus rinka.

„Norime pabrėžti, kad „Norfa“ prekybos tinklas savo išplatintame pranešime spaudai skaičiavo tik tiesioginį alaus akcizo padidėjimą. Būtina nepamiršti prie akcizo dydžio pridėti ir pačių prekybininkų maržą, kuri augina kainą, bei atitinkamai padidėjantį PVM.

REKLAMA
REKLAMA

Drastiškas, net 112 proc. siekiantis akcizo alui pakėlimas daro ir ženklią netiesioginę įtaką šio produkto kainai. Prognozuojame, kad pabrangusio alaus bus nuperkama mažiau, o pardavimai rinkoje nukris 20 - 25%. Šios priežastys lemia gamybos efektyvumo praradimus ir atitinkamai brangina gaminamos produkcijos savikainą. Dėl to pagaminto alaus kaina ir auga daugiau, nei ūgtelėja tiesioginis akcizo mokestis.

Dar viena alaus brangimo priežastis yra ta, kad „Švyturys-Utenos alus“, kaip produkcijos gamintojas, nuo 2017 m. sausio 1 d. moka padidėjusį pakuočių tvarkymo mokestį VšĮ „Užstato sistemos administratorius“. Sausio ir vasario mėnesiais šiuos padidėjusius kaštus dengėme savo sąskaita, tačiau dėl ekonominių priežasčių to daryti daugiau nebegalime.

Su šiomis produkcijos brangimo priežastimis esame išsamiai supažindinę „Norfos“ vadovus nuo vasario mėnesio vykstančių derybų metu. Tikimės šias derybas tęsti ir rasti visas puses tenkinančius sprendimus. Taip pat norime nuraminti pirkėjus, kad „Norfos“ prekybos tinkle „Švyturio“ alaus šiuo metu tikrai yra ir, tikimės, kad juo bus prekiaujama ir vykstančių derybų metu“, - rašoma išplatintame atsakyme. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų