REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
143
Prekybos centras (nuotr. Fotodiena.lt)

2017 metais, jau antrą mėnesį iš eilės, racionalaus pirkimo ir kainų palyginimo portalas Pricer.lt atliko maisto kainų tyrimą Lietuvos parduotuvėse. Kainų tyrimo metu buvo užfiksuotos dviejų maisto produktų krepšelių kainos: pigiausių maisto prekių krepšelio kainos ir populiarių maisto ženklų krepšelio kainos. Išanalizavus tyrimo duomenis sudaryti pigiausių maisto prekių ir populiarių maisto ženklų krepšelių kainų reitingai.

143

2017 metais, jau antrą mėnesį iš eilės, racionalaus pirkimo ir kainų palyginimo portalas Pricer.lt atliko maisto kainų tyrimą Lietuvos parduotuvėse. Kainų tyrimo metu buvo užfiksuotos dviejų maisto produktų krepšelių kainos: pigiausių maisto prekių krepšelio kainos ir populiarių maisto ženklų krepšelio kainos. Išanalizavus tyrimo duomenis sudaryti pigiausių maisto prekių ir populiarių maisto ženklų krepšelių kainų reitingai.

REKLAMA

Kainos fiksuotos vasario mėnesį, Lietuvos prekybos centruose „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“, „Lidl“, „Aibė“, „Prisma“, bei internetinėje parduotuvėje „Barbora“.

Apie pigiausių maisto prekių tyrimą

Pricer.lt vasario mėnesio kainų tyrimas atskleidė, kad pigiausių prekių krepšelio lyderis, kaip ir sausio mėnesį - parduotuvė „Norfa“, antroje vietoje - „Prisma“ (sausį buvo 7), trečioje – „Rimi“ (sausį buvo 4), ketvirtoje vietoje rikiuojasi „ Maxima“ (sausį buvo 3 vietoje); penktoje - e-parduotuvė „Barbora“ (sausį buvo paskutinėje, 8 vietoje), šeštoje - parduotuvė „Lidl“ (pozicija nepasikeitė), septintoje - „Iki“ (sausį buvo 5) ir reitingo apačioje 8 vietoje - „Aibė“ (sausį buvo 2).

REKLAMA
REKLAMA

Vasario mėnesio pigiausių prekių krepšelio kainų reitingo pokyčius nulėmė, kai kurių prekybos centrų, įgyvendinti drąstiški kainų pasikeitimai pigiausių produktų kategorijose. Vasarį, lyginant su sausio mėnesiu, tyrime dalyvaujantys prekybos tinklų pigiausių produktų krepšeliai, labiausiai brango parduotuvėje „Aibė“ (+ 25,57 %, kas sudaro 16,85 eur.), parduotuvėje „Maxima“ (+ 7,04 % kas sudaro 4,69 eur.) ir parduotuvėje „Iki“ (+6,8 % kas sudaro 4,77 eur.).

REKLAMA

Labiausiai atpigo: e-parduotuvėje „Barbora“ (– 15,05 % kas sudaro 13,04 eur.) ir parduotuvėje „Prisma“ (– 14,34 % kas sudaro 11,26 eur.). Vasario mėnesį stipriai atpigę kainų tyrimo produktai e-parduotuvėje „Barbora“ ir „Prisma“ ir nulėmė šioms parduotuvėms didžiausią šuolį bendroje Priser.lt pigiausių prekių kainų reitingo lentelėje. Mažiausiai tyrimo krepšelio prekių kainos keitėsi parduotuvėje „Lidl“ ( +0,07 % kas sudaro 5 centus), parduotuvėje „Norfa“ ( -0,8 % kas sudaro 50 centų) ir parduotuvėje „Rimi“ (+ 1,35 % kas sudaro 0,94 eur.).

REKLAMA
REKLAMA

Pricer.lt pigiausių maisto prekių tyrimas užfiksavo, kad vasario mėnesį mažiausia tyrime dalyvavusių prekių krepšelio kaina buvo parduotuvėje „Norfa“ (62,59 eur.), o didžiausia – parduotuvėje „Aibė“ ( 82,74 eur.).

Pirkėjams reikia būti ypač atidiems, nes pigiausių prekių krepšelių skirtumas, skirtingų pavadinimų parduotuvėse, siekia daugiau nei 20 eurų.

Atitinkamai, skirtumas tarp mažiausio krepšelio parduotuvės „Norfa“ ir rinkos lyderės „Maxima“ (71,29 eur.) krepšelio - siekia 8,70 euro, o santykis su rinkos naujoku „Lidl“ ( 74,93 eur.) dar didesnis, pastarojo nenaudai, skirtumas siekia - 12,34 euro.

Analizuojant per mėnesį pigusias ir brangusias tyrimo krepšelio prekių pozicijas, užfiksuota, kad daugiausia „laimėjo“ parduotuvės „Prisma“ pirkėjai – jiems atpigo 60% (kas sudaro 18 prekių pozicijų) tyrimo krepšelio prekių. Parduotuvėje „Aibė“ - atvirksčiai, čia vasario mėnesį, net 73 % ( kas sudaro 22 pozicijas) tyrimo krepšelio prekių pabrango.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vasario mėnesį didžiausią kainos pokytį fiksavo vaisiai ir daržovės. Įvertinus visų parduotuvių kainų pokyčius galime teigti, kad daugiausiai brango pigiausi pomidorai ( vidutiniškai rinkoje +30%) pigiausi obuoliai (vidutiniškai rinkoje +17%) ir bananai (vidutiniškai rinkoje +14%), bei pigiausias fermentinis sūris ir pigiausias sviestas (82% riebumas), kurių vidutinė pardavimo kaina pakilo apie 5%.

Apie populiarių maisto ženklų tyrimą

Vasario mėnesį Pricer.lt pirmą kartą tyrė ir populiarių, rinkoje geri žinomų ir mėgstamų, maisto ženklų kainų krepšelį. Populiarių maisto ženklų krepšelis buvo suformuotas, kaip atsvara pigiausių prekių krepšeliui. Populiarūs produktai atrinkti iš tų pačių prekių kategorijų, kaip ir pigiausių prekių tyrimo prekėsi.

REKLAMA

Šio reitingo vasario mėnesio lyderis – parduotuvė „Prisma“, kur tyrimo krepšelio kaina siekė 104,16 eurus, antroje vietoje – parduotuvė „Norfa“, kur tyrimo krepšelio kaina buvo 108,55 eurai. Reitingo apačioje, kaip ir pigiausių prekių reitinge, atsidūrė parduotuvė „Aibė“, kur tyrimo krepšelio kaina didžiausia - 118,9 eurų. Skirtumas tarp populiarių ženklų produktų brangiausio ir pigiausio krepšelių - virš 14 eurų.

Tyrimo metu parduotuvėje „Lidl“neradome nei vieno iš 20 tyrime dalyvavusių populiarių maisto prekių ženklų, todėl ši parduotuvė į šį reitingą neįtraukta.

Apie kainų tyrimus

„Pricer.lt pigiausių kainų tyrimas rodo, kad dalis Lietuvos prekybininkų aktyviai dirba formuodami savo kainodarą, ieško galimybių pateikti mažiausias kainas pirkėjams ir realiais veiksmais, o ne reklaminiais šūkiais, siūlo mažiausias kainas.

REKLAMA

Pigiausios prekės ir mažos kainos garantiją rinkodaros sumetimais šiandien naudoja daugelis prekygos tinklų Lietuvoje, bet, kaip rodo Pricer.lt atliktas pigiausių maisto prekių krepšelio tyrimas, netgi pigiausių, bazinių produktų kainos skirtingose parduotuvėse šiandien labai stipriai skiriasi. Pirkėjas turi būti ypatingai atidus, netgi renkantis pigiausią produktą“ – sako Pricer.lt įkūrėjas ir akcininkas Arūnas Vizickas.

A.Vizickas: „ Manau, kad tik nuolatinis viešumas ir nesudėtinga, naujomis technologijomis paremta, bei kiekvienam prieinama pagrindinių maisto prekių kainų stebėsenos ir lyginimo platforma, galėtų padėti mažinti visuomenės jautrumą nuolatiniam „kainos“ klausimui ir tuo pačiu metu skaidrintų visą mažmeninės prekybos rinką, ypač maisto prekių, bei tuo pačiu gerintų prekybos tinklų reputaciją“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Maxima LT“ komentaras:   Tyrimo metodologija yra klaidinanti, nes lyginami nelygintini dalykai: prekių reguliarios kainos su akcinėmis. Dėl to padaroma klaidinga išvada, kad kai kurios prekės nuo praėjusio Pricer.lt tyrimo brango. Tai yra netiesa, tiesiog prekėms, kurių kaina užfiksuota praėjusio lyginimo metu, nebetaikoma akcija, o šiuo metu akcijos taikomos kitoms prekėms.   Akcinės ir įprastos kainos skiriasi nuo kelių iki keliasdešimties procentų, pavyzdžiui, pomidorų kaina su akcija yra 1,29 Eur už kilogramą, kai įprasta pomidorų kaina be akcijos yra 1,79 Eur. Tokios pačios „Lipton“ arbatos kaina su akcija kainuoja 1,15 Eur, be akcijos – 1,59 Eur. Būtent dėl taikomų momentinių, kartais vos vieną dieną galiojančių, akcijų skirtingais kainų lyginimo laikotarpiais ir atsiranda tokie dideli prekių krepšelio vertės svyravimai ir prekybos tinklai reitinge kaitaliojasi vietomis, o realus kainų lygis – neatspindimas.    Svarbu paminėti ir tai, kad šis tyrimas buvo atliktas tuomet, kai „Maxima“ dar nebuvo paskelbusi apie savo kampaniją „Mažos kainos garantija“. Jos esmė – kad pirkėjai mažas 1000-io iš perkamiausių prekių kainas ras nesiblaškydami po parduotuves, vienoje vietoje – „Maxima“ parduotuvėse. Šių perkamiausių produktų kainas keturiuose didžiausiuose prekybos tinkluose lygina nepriklausomos bendrovės. Jeigu nors viename tinkle kaina bus mažesnė, ji mažės ir visose „Maximos“ parduotuvėse.   Žinoma, nuolat rūpinamės, kad klientai „Maximoje“ rastų pačias geriausias kainas visam asortimentui, ne tik 1000-iui iš populiariausių prekių. Kampanija „Mažos kainos garantija“ siekiame dar labiau sustiprinti šį pažadą savo pirkėjams. Esame įsitikinę, kad būtent mažų reguliarių kainų užtikrinimas geriausiai atitinka vartotojo interesus įsigyti visas jam reikiamas prekes už palankiausią kainą vienoje vietoje.  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų