Šiandien NASA paskelbė apie septynių raudonosios nykštukės palydovų atradimą. Tai ta pati TRAPPIST-1 žvaigždė, kurią praėjusių metų vasarą aptiko mokslininkai. Tuomet buvo žinoma, kad ji turi du arba tris palydovus, tačiau nuodugnesni tyrimai parodė, kad jų viso yra septynios, o bent trys iš jų yra itin panašios į Žemę.

Atrastos septynios apytikriai Žemės dydžio planetos, besisukančios aplink vieną mažą žvaigždę, suteikia puikių galimybių ieškoti nežemiškos gyvybės už mūsų Saulės sistemos ribų, trečiadienį paskelbė tyrėjai.

Aplink daug mažesnę ir šaltesnę žvaigždę TRAPPIST-1, įsikūrusią už 40 šviesmečių nuo Žemės, sukasi mažiausiai septynios planetos, nustatė mokslininkai. Visos jos savo dydžiu yra panašios į Žemę. Visos jos sukasi aplink TRAPPIST-1 zonoje, kuri yra palanki atsirasti vandeniui. Net trys iš jų netgi gali būti palankios gyvybės atsiradimui.

Planetos yra itin arti viena kitos ir TRAPPIST-1 žvaigždės, tačiau ji yra tokia maža ir atšalusi, kad planetose gali būti skystas vanduo ir, netgi, gyvybė.

Itin svarbu, kad jos yra gana arti Žemės, o šios egzosistemos centrinis šviesulys – raudonoji nykštukė TRAPPIST-1, esanti Vandenio žvaigždyne, suteikia astronomams galimybę tyrinėti kiekvienos planetos atmosferą ir ieškoti tikėtinų biologinės veiklos pėdsakų.

„Atlikome itin svarbų žingsnį pastangose surasti gyvybės anapus“, – sakė studijos bendraautorius Amaury Triaud, dirbantis Didžiosios Britanijos Kembridžo universitete.

„Nemanau, kad iki šiol turėjome tinkamų planetų, kad tai išsiaiškintume, – sakoma jo pranešime spaudai. – Dabar turime tinkamą taikinį.“

Iš visų jau žinomų egzoplanetų sistemų TRAPPIST-1, esanti tik už 39 šviesmečių, turi didžiausią skaičių Žemės dydžio planetų, besisukančių aplink vieną žvaigždę.

Be to, dauguma jų atrodo skriejančios „vidutinėje zonoje“ – ne per karštoje, kad vanduo išgaruotų, bet ir ne per šaltoje, kad visas vanduo virstų ledu.

Šis atradimas papildo gausėjančius įrodymus, kad mūsų Paukščių Tako galaktikoje yra dešimtys milijardų pasaulių, nepanašių į mūsiškį, ir kad jų yra daug daugiau nei manyta anksčiau.