REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip jaustumėtės, jei prisijungiate ir matote, jog nuo jūsų sąskaitos nuskaityta suma, kuri neturėjo būti paliesta? Ir tai tai padarė pats bankas?Tikriausiai staigmena nebūtų maloni.

Kaip jaustumėtės, jei prisijungiate ir matote, jog nuo jūsų sąskaitos nuskaityta suma, kuri neturėjo būti paliesta? Ir tai tai padarė pats bankas?Tikriausiai staigmena nebūtų maloni.

REKLAMA

Tokia istoriją naujienų portalui tv3.lt papasakojo skaitytoja Kristina (tikrasis vardas redakcijai žinomas). Moteris paskambinusi pasakojo, kad istorija prasidėjo nusprendus pirkti buitinę techniką išsimokėtinai lizingu. Tokį sprendimą priėmė, nes tikėjosi, jog bus patogiau, kad kiekviena mėnesį bankas automatiškai perves reikiamą sumą pinigų. Nors pirmieji įmokų mėnesiai praėjo sklandžiai, toliau – nesėkmė.

„Šiemet sausio pirmomis dienomis gaunu žinutę, kad man delspinigiai skaičiuojami, nes nesumokėti pinigai už prekes. Skambinau į banką ir man paaiškino, kad SEB gavo neteisingas sąskaitas iš lizingo, negalėjo jų apmokėti, todėl manęs neinformavo, bet ir nieko nedarė. Tiesiog paliko taip, kaip yra. Bankas pasiūlė kalbėtis su lizingu, rankiniu būdu apmokėti ir garantavo, kad toliau sistema veiks. Pasiskambinau į lizingą, patvirtino, kad tikrai buvo jų blogos sąskaitos, jie viską sutvarkė, anuliavo delspinigius.

REKLAMA
REKLAMA

Tad aš viską susimokėjau pati. Tačiau po kiek laiko pamatau, kad ir bankas nuskaičiavo skolingą sumą, nors buvo informavę, kad nieko nedarys. Tada jau kitas vadybininkas pateikė atsakymą, kad liepė susimokėti rankiniu būdu, nes tai jų statistinė reakcija, bet kadangi pasirodo, jog „Mokilizingas“ buvo pridaręs klaidų ne su manimi viena ir galiausiai jiems atsiųstos pataisytos sutartys, tai nuskaičiavo visiems. Vėl jokio pranešimo negavau. Kai pasakiau, kad dvigubai sumokėjau, atsakė, kad bandykite su lizingu tartis. Tai jie jokios savo kaltės nemato. Tai čia buvo įmokos už gruodį“, – sako Kristina.

REKLAMA

Tad moteris vėl kreipėsi į lizingą ir šie jai atidavė pinigus, kad nebūtų permokėta. Ateina sausio galas, kuomet banaks turi pervesti kitą įmoką. Moteris pasitikrina sąskaitą – nepervesta. SEB teigia, kadangi buvo pavėluota persiųsti įmoką už gruodį, o yra uždėtas limitas, nuskaityti antros sumos tą patį mėnesį nebegali. Tad skaitytojai ir vėl skaičiuojami delspinigiai, šį kartą jau ne dėl lizingo kaltės. Juos padengti lieka pačiai Kristinai.

„Tas savivaliavimas labai nemalonus ir neprisiima jokios kaltės“, – nusivylimo ir pykčio neslėpė moteris.

REKLAMA
REKLAMA

Rekomenduoja užsisakyti SMS žinutes

Bankui buvo aprašyta situacija, tačiau, kas šiuo atveju turėtų mokėti delspinigius – neatsakyta. Taip pat ir nepaaiškinta, kodėl vyksta tokia nesklandi komunikacija – vieni banko darbuotojai klientę informuoja vienaip, kiti kitaip.

Tačiau duodama bendrų patarimų.

„Jei klientas savarankiškai apmokėjo įmoką, bankas tokios informacijos iš lėšų gavėjo negauna, nebent lėšų gavėjas koreguoja anksčiau pateiktą e. sąskaitą (pateikdamas kredito e. sąskaitą). Bankas vykdo lėšų gavėjo pateiktos e. sąskaitos automatinį apmokėjimą. Klientams rekomenduojame užsisakyti SMS žinutes apie gautas naujas e. sąskaitas, automatiškai apmokėtas e. sąskaitas, nepavykusį e. sąskaitos automatišką apmokėjimą, pasibaigusį e. sąskaitos automatinio apmokėjimo sutarties galiojimą. Taip pat klientas gauna pranešimą savo interneto banke, jei nepavyko apmokėti e. sąskaitos pagal automatinio apmokėjimo sutartį arba pavyko apmokėti tik dalinai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tais atvejais, kai klientas pats perveda lėšas lėšų gavėjui (o ne bankas automatiškai apmoka pagal e. sąskaitą), bet lėšų gavėjas lizingas pateiktos e. sąskaitos nepakeičia, bankas įvykdo esamos e. sąskaitos automatinį apmokėjimą.

Gavęs tą patį mėnesį naują e. sąskaitą už kitą laikotarpį, jei viršytas kliento nustatytas mėnesio limitas, automatinis apmokėjimas nėra įvykdomas. Tokiu atveju klientas gali pasitikrinti savo interneto banke ir pakeisti e. sąskaitos sutartyje savo nurodytą dienos ar mėnesio sumos limitą“, – komentuoja SEB banko Produktų plėtros skyriaus vadovas Gintautas Giržadas.

Nuo 2016 m. sausio Lietuvoje pradėjo galioti bendra mokėjimų eurais erdvė — SEPA, iki tol veikusią tiesioginio debeto paslaugą pakeitė e. sąskaitos paslauga.

REKLAMA

Kai klientas pasirenka automatinį e. sąskaitos apmokėjimą, gavęs e. sąskaitą, bankas kliento lėšas nurašo pagal pasirinktas kliento apmokėjimo sąlygas.

Klientas gali pasirinkti vieną iš nurodytų lėšų nurašymo dienų: paskutinę apmokėjimo termino dieną arba trečią kalendorinę dieną po sąskaitos gavimo interneto banke, arba, jei lėšų gavėjas nustato e. sąskaitos mokėjimo laikotarpį, — konkrečią dieną, įeinančią į nurodytą laikotarpį. Taip pat klientas gali pasirinkti dienos ar mėnesio sumos limitą.

Kai lėšos nurašomos automatiškai kliento pasirinktą dieną, klientui nieko nereikia daryti. Nurašant lėšas bankas tikrina, koks nustatytas dienos ar mėnesio limitas, ar pakanka lėšų kliento sąskaitoje. Jei e. sąskaitos suma viršija nustatytą limitą, bankas mėgina įvykdyti automatinį apmokėjimą kiekvieną dieną tol, kol mokėtojo sąskaitoje bus pakankamai lėšų arba mokėtojas padidins limitą, bet ne ilgiau kaip iki apmokėjimo termino dienos.

Jei klientas yra pasirinkęs dalinį apmokėjimą ir jei apmokėjimo termino dieną mokėtojo sąskaitoje nėra pakankamai lėšų arba limitas nepadidintas, bankas apmokėjimo termino dieną perveda lėšų gavėjui tokią pinigų sumą, kokia yra mokėtojo sąskaitoje. Jei klientas yra nepasirinkęs dalinio apmokėjimo, e. sąskaita neapmokama, rašoma banko atsakymuose naujienų portalui tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų