Peršalimas (nuotr. Fotolia.com)

Peršalimas (nuotr. Fotolia.com)

Sergamumas gripu artėja prie piko, o sergančiųjų skaičius jau dabar dvigubai didesnis nei buvo prieš metus. Negana to, klastinga liga grasina itin sunkiomis komplikacijomis ar net mirtimi.

Nors visu šimtu procentų nuo gripo apsidrausti neįmanoma, imantis priemonių tikimybė susirgti gerokai sumažėja. „Tai turi būti pastovus darbas ir rūpestis savo organizmu“, - apie organizmo atsparumo virusams stiprinimą sako vaistininkė Kristina Vaičaitienė.

Ligas prišaukia gyvenimo būdas

Kasdien sąžiningai sportuoti, valgyti sveiką maistą, mokytis pozityvumo yra ne toks jau lengvas uždavinys, kaip gali pasirodyti iš pradžių. Tačiau sveikata yra didžiausias mūsų turtas, todėl net ir kartkartėmis išklystant iš teisingo kelio, stengtis gyventi sveikai tikrai verta, o laiko ir valios investicijos atsiperka su kaupu.

REKLAMA

„Imunitetas – tai mūsų organizmo stiprybė. Medikų teigimu, imuniteto stiprumas 70 procentų priklauso nuo streso, 20 procentų nuo aktyvaus gyvenimo būdo ir 10 procentų nuo aplinkos – maisto, oro, vandens. Žinoma, daug dalykų nuo mūsų nepriklauso, bet bent jau pabandykime pakeisti tai, ką galime“, - sako vaistininkė K. Vaičaitienė. Anot jos, didžiausia žmonių yda, kenkianti jų sveikatai, yra godumas ir labai didelis vartotojiškumas.

„Mums visko reikia, dar ir dar: naujos mašinos, naujų baldų, remontų, o pagalvoti apie savo organizmą, kad jį taip pat reikia „paremontuoti“, juo pasirūpinti – užmirštame. Organizmui būtina padėti, įdėti pastangų, tačiau dauguma sportuoti tingime, vaikščioti – taip pat, nervinamės dėl visokių menkniekių“, - sako rūpestinga vaistininkė. Specialistė pabrėžia, kad imuniteto stiprinimas turi būti pastovus darbas ir rūpestis savo organizmu.

Nemadinga, bet veiksminga

Vieno stebuklingo recepto, kuris sustiprintų sveikatą ar padidintų atsparumą ligoms, nėra. Norint sirgti rečiau ir kasdien jaustis geriau, reikia imtis kompleksinių priemonių. Vaistininkė rekomenduoja dirbti su savo mąstymu, nepulti į paniką dėl niekų, daugiau judėti – vaikščioti, sportuoti, džiaugtis gamta, būti gryname ore ir valgyti paprastą maistą.

„Paklauskite bobučių, nors dabar tai neįprasta ir nemadinga, ką žmonės valgydavo anksčiau: tai buvo paprastas, tačiau neprastas maistas“, - senolių išmintį primena „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė K. Vaičaitienė.

Imuniteto stiprinimui vaistininkė siūlo natūralias priemones: gerti ramunėlių, dilgėlių, putinų, erškėtrožių arbatas, vartoti česnaką, svogūną, valgyti sumuštinius su balta duona, sviestu, varške ir medumi, juos užsigerti arbata su citrina. Taip pat galima pasigaminti įvairių maistinių medžiagų gausią košelę: 5 alijošiaus lapus savaitę reikia palaikyti šaldytuve, supjaustyti, susmulkinti 2 citrinas ir viską susluoksniuoti su 100 gramų medaus. Kad sirgtumėte rečiau, būtinai stebėkite organizmo siunčiamus signalus.

Tiek išvaizdos, tiek savijautos pokyčiai dažnai įspėja apie maistinių medžiagų trūkumą, dėl kurio imunitetas negali tinkamai apsaugoti organizmo nuo virusų ar kovoti su ligos komplikacijomis. Taip pat nepamirškite, kad net ir žiemą organizmui būtini skysčiai. Jei nesinori gerti gryno vandens, paskaninkite citrinos ar apelsino žievele, kartais vandenį pakeiskite mėgiama žolelių arbata. Siaučiant gripo epidemijai, kelis kartus per dieną vėdinkite biuro ar namų patalpas, plaukite rankas. Atminkite, žiema – ne laikas laikytis dietų: kad organizmas būtų stiprus, valgykite sočiai, bet sveikai. Savaitgaliais daugiau pamiegokite, pailsėkite ramumoje.

Laimonas
2017-03-24 21:58:34
Balta duona nera gerai, vertingesne juoda, rupi. Kuo tamsesne ir rupesne, tuo geriau
Atsakyti
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
    Diskusija (1)
    Komentuoti
    REKLAMA

    Top Video

    Profsąjungos tikisi pažadinti valdžią: lietuviškus atlyginimus laiko pasityčiojimu
    DABAR RODOMA
    Profsąjungos tikisi pažadinti valdžią: lietuviškus atlyginimus laiko pasityčiojimu
    DABAR RODOMA
    Seimo koridoriais Kęstutį Pūką lydėjo žmona
    DABAR RODOMA
    Apsvaigusių vyrų šou Kaune: ant kojų sukėlė kaimynus ir specialiąsias tarnybas
    DABAR RODOMA
    D. Šakalienė: Kęstutis Pūkas teisinosi dvasiniu darbuotojų pakylėjimu „į aukštesnį lygį“
    DABAR RODOMA
    Kalifornijoje laukinės gėlės nuklojo tokius milžiniškus plotus, kad jie matyti net iš kosmoso
    DABAR RODOMA
    Ispanijos taksi vairuotojai nori iš gatvių išvyti ir Lietuvoje paslaugas teikiančius „Uber“ vežėjus
    DABAR RODOMA
    Ūkininkaujantys valstiečiai Seimo nariai siekia išskirtinių teisių
    DABAR RODOMA
    Alkoholiu prekiaujančių verslininkų gudravimai: sandėlius svaigalais užgrūdę prekybininkai butelius į prekystalius traukia tik dabar
    DABAR RODOMA
    Kontrolieriai aiškina, kad elektroninių receptų, ligos istorijų, pažymų sistemai trūksta ne tik kokybės
    DABAR RODOMA
    Vilniaus Neries krantinė jau pasipuošė pirmaisiais sakurų žiedais







    Orai
    RODYTI ŽEMĖLAPĮ
    Nuotraukos autorius: Matas Dranginis

    Aktorė G. Baikštytė: E. Rainys man patinka kaip kūrėjas ir kaip žmogus
    DABAR RODOMA
    Aktorė G. Baikštytė: E. Rainys man patinka kaip kūrėjas ir kaip žmogus
    DABAR RODOMA
    Vestuvių planuotoja Laura Vagonė: mano versle klientų tik daugėja
    DABAR RODOMA
    Verslininkas Žilvinas Grigaitis atskleidė, kur atostogauti jam patinka labiausiai
    DABAR RODOMA
    Prodiuseris E. Bžeskas: kelias į žvaigždes per pinigus yra toks pat populiarus, kaip ir kelias per lovą
    DABAR RODOMA
    Visa tiesa apie Jolantą Svirnelytę: stiliaus ikonos neturiu ir spintomis su niekuo keistis nenorėčiau
    DABAR RODOMA
    Raudonaskilimas.lt (16 laida)
    DABAR RODOMA
    Aktorė G. Baikštytė: jei renginys žiemą, aš nekulniuoju su aukštakulniais per sniegą
    DABAR RODOMA
    Dainos Bosas dukra Maria Randers: svarbiausia ne drabužių etiketės
    DABAR RODOMA
    Televizijos laidų vedėja I. Stonkuvienė atskleidė, kodėl į renginius vaikšto viena
    DABAR RODOMA
    Kokia moteris patrauktų brolių Algirdo ir Remigijaus Gataveckų dėmesį?

    Valiutų skaičiuoklė

    EUR

    USD

    GBP

    PLN

    Remejas1-apacia
    Į viršų