REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdos SGD terminale užpildžius pirmąjį nedidelį suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinį ir jam išplaukus į Švediją, „Lietuvos energijos“ vadovas Dalius Misiūnas sako, jog Klaipėdos terminalas dujų krovai į mažesnius tanklaivius pasirinktas, nes yra arčiausiai prie Skandinavijos esantis terminalas, teikiantis tokią paslaugą.

Klaipėdos SGD terminale užpildžius pirmąjį nedidelį suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinį ir jam išplaukus į Švediją, „Lietuvos energijos“ vadovas Dalius Misiūnas sako, jog Klaipėdos terminalas dujų krovai į mažesnius tanklaivius pasirinktas, nes yra arčiausiai prie Skandinavijos esantis terminalas, teikiantis tokią paslaugą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mums visos kryptys yra geros, nes kuo daugiau krovinių, tuo didesnė nauda. Klaipėdoje tai daroma, nes yra arčiau Baltijos jūros uostų ir galima konkuruoti su ta pačia Olandija. (...) Mūsų tikslas yra suteikti pasaugojimo paslaugą“, - BNS teigė D.Misiūnas.

REKLAMA

Jo teigimu, Norvegijoje, iš kur dujos atkeliavo į Klaipėdą, nėra SGD terminalų, teikiančių tokią paslaugą.

Mažieji SGD terminalai Švedijoje, Suomijoje, Norvegijoje nepriima didžiųjų SGD tanklaivių, todėl dujas reikia perkrauti terminale, galinčiame aptarnauti ir didžiuosius, ir mažuosius tanklaivius. Be Klaipėdos, tokie terminalai veikia Roterdame ir Zebriugėje, iš kur į Švediją laivai keliauja apie 80 valandų, o iš Klaipėdos uosto – apie 20 valandų. Todėl, pasak D.Misiūno, gabenti iš Klaipėdos ya ekonomiškai naudingiau.

REKLAMA
REKLAMA

D.Misiūnas teigė negalintis pasakyti, kada iš Klaipėdos bus išgabentas kitas SGD krovinys - tai esą priklausys nuo to, koks bus dujų poreikis Baltijos jūros uostuose.

„Džiaugiamės, kad taip greitai nuo sutarties pasirašymo pirmąjį krovinį pakrovėme, bet kada bus antras, negalime prognozuoti“, - BNS sakė D.Misiūnas. Jis teigė negalis pasakyti, kur keliaus kiti kroviniai - Švediją, Suomiją ar į kitas valstybes. Anot jo, „Lietuvos energijos“ bendrovės tik suteikia dujų pasaugojimo Klaipėdoje paslaugą.

„Lietuvos energijos“ valdybos narys Dominykas Tučkus BNS anksčiau sakė, kad mažos apimties SGD prekybos rinkos augimą sieja būtent su mažųjų SGD terminalų plėtra Baltijos jūroje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Statoil“ SGD prekybos vadovas Ingvaras Skogseide (Skoksaide) pernai teigė, kad sėkmės atveju 2020 metais per Klaipėdą būtų galima parduoti 3-5 krovinius.

Portalas marinetraffic.com nurodo, kad pirmadienį Klaipėdoje užpildytas „Skangass“ dujovežis „Coral Energy“ su 15 tūkst. kubų SGD antradienį ryte išplaukė į Lysekilo uostą, kur veikia „Skangass“ SGD terminalas.

Tai pirmas kartas, kai SGD eksportuojamos iš Klaipėdos terminalo. Tai numato pernai rugsėjį pasirašyta „Litgas“, „Lietuvos dujų tiekimo“ ir Norvegijos „Statoil“ sutartis. Pagal ją „Statoil“ parduoda SGD, o „Litgas“ ir „Lietuvos dujų tiekimas“ suteikia moduliavimo ir balansavimo paslaugas SGD terminale ir dujų tinkle. Tai buvo numatyta ilgalaikėje sutartyje su „Statoil“ kaip papildoma nauda Lietuvai.

„Litgas“ skelbia, kad vienas toks sandoris duos apie 130 tūkst. eurų pajamų terminalui bei uostui. Tuo pačiu mažės ir technologinės terminalo sąnaudos, kurios yra įtraukiamos į SGD terminalo saugumo dedamąją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų