Į Kybartuose esančius požemius žmogus kojos nebuvo įkėlęs daugiau nei šimtą metų (nuotr. Almanto Bidočiaus)

Į Kybartuose esančius požemius žmogus kojos nebuvo įkėlęs daugiau nei šimtą metų (nuotr. Almanto Bidočiaus)

Požemių, statytų prancūzų inžinierių ir vokiečių darbininkų, panaudojimas - ilga ir nepakankamai ištyrinėta sritis. Po miestu yra daug požeminių galerijų ir neaišku, ar jos visos buvo sujungtos į viena tinklą. Viename požemyje buvo laikomas specialusis caro vagonas ir jo atsarginis variantas, rašo kybartai.weebly.com.

Šiose nuotraukose parodytoje galerijoje buvo sandėliuojamos muitinės konfiskuotos prekės, tačiau pirminė paskirtis galėjo būti ir kitokia. Kelios galerijos, einančios iš karinės komendatūros, turėjo karinę paskirtį. Trys koridoriai (o gal ir daugiau) vedė link Prūsijos, į Lieponos upės krantą.

Po Kybartų geležinkelio stotimi (Vilkaviškio r. sav.) esančius skliautuotus rūsius, kurie buvo pastatyti 1870 m. ir vėl 2002 m. netikėtai aptikti vienos firmos statybininkų, remontavusių buvusį muitinės sandėlio pastatą.

REKLAMA

Tuo metu jame buvo daug vandens, kurį teko išpumpuoti. Kybartų geležinkelio stoties komplekso požemiai – geriausiai išsilaikę vieno iš pirmųjų XIX amžiaus geležinkelio stoties komplekso dalių ir apskritai bene didžiausi Lietuvoje rūsiai.

Šiandien mus į rūsius palydėjęs pastato prižiūrėtojas pasakojo, jog manoma, kad tunelį suprojektavo ir pastatė prancūzai - karo belaisviai. Labai tvirtai suręstame, arkinių konstrukcijų pastate, manoma, kadaise buvo saugomos per muitinę keliavusios prekės, nes iki I-ojo pasaulinio karo per Kybartus ėjo apie 10% viso carinės Rusijos eksporto bei importo arba už vieną milijoną auksinių rublių, o ledų prikrauti rūsiai atstodavo šaldytuvus.

Į Kybartuose esančius p

Į Kybartuose esančius p

Tunelis eina lygiagrečiai senojo muitinės sandėlio pastato ir baigiasi užmūryta anga. Kas už jos – nežinoma. Miestelio senbuviai pasakoja, kad kažkada šiais tuneliais buvo galima nusigauti iki pat geležinkelio stoties pastato ir kelių artimiausių kaimų.

Kokia buvo tikroji šio gražiai ir tvirtai iš raudonų plytų suręsto tunelio paskirtis, taip pat tik spėliojama. Gal tai buvo susieta ir su didžiųjų valdovų saugumo reikalais. Juk čia pat buvo depas, kuriame stovėdavo rusų caro Nikolajaus garvežys su vagonais, pritaikytais važiuoti Vokietijos bėgiais. Vokietijoje buvo caro uošvija, ir vykstant į ją Kybartuose būdavo persėdama į kitą traukinį.

GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA

Nėra komentarų

REKLAMA

Top Video

Kraupi praeivio žinia prie Baltojo tilto ant kojų sukėlė didžiules pajėgas
DABAR RODOMA
Kraupi praeivio žinia prie Baltojo tilto ant kojų sukėlė didžiules pajėgas
DABAR RODOMA
Nuo narkotikų ir alkoholio apsvaigusi mergina filmavo kraupią kelionę
DABAR RODOMA
Žmonės stebisi, kam seimūnams reikalingos dvigubai ilgesnės atostogos
DABAR RODOMA
„2 Barų“ gražuoliukas įsidrąsino – nustebintos merginos raudo iš gėdos
DABAR RODOMA
Lukas Lekavičius: apie išaugusį sekėjų skaičių, sugrįžimą į rinktinę ir laukiantį pragarą Graikijoje
DABAR RODOMA
Įsiveržę į slaptą sandėlį pareigūnai neteko amo – aptiko kai ką netikėto
DABAR RODOMA
Kraupi tragedija Prienų rajone – atostogoms grįžęs emigrantas nesuvaldė motociklo
DABAR RODOMA
Kelyje Kaunas-Vilnius – sudėtinga avarija: nukentėjo dvidešimtmetis vyras
DABAR RODOMA
Nepatenkinti Medos artimieji pakartojo įspėjimus: atvažiuosim tavęs pasiimti
DABAR RODOMA
Į pajūryje esančią sodybą užėję pareigūnai pamatė tokį vaizdelį, kurio nė nesapnavo

Televizija

Į viršų