REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
10
„Airbus“ lėktuvo salonas (nuotr. SCANPIX)

Egipto oro linijų bendrovės „EgyptAir“ lėktuvo katastrofos priežastys vis dar nėra tiksliai žinomos, todėl nuolat pasirodo galimos jos versijos. Dažniausiai kartojamos yra šios: gaisras lėktuve ir teroro išpuolis. Tačiau „The Wall Street Journal“ šaltinių teigimu, nelaimę galėjo nulemti ekipažo, sureagavusio į klaidingus signalus apie dūmus lėktuve, veiksmai.

10

Egipto oro linijų bendrovės „EgyptAir“ lėktuvo katastrofos priežastys vis dar nėra tiksliai žinomos, todėl nuolat pasirodo galimos jos versijos. Dažniausiai kartojamos yra šios: gaisras lėktuve ir teroro išpuolis. Tačiau „The Wall Street Journal“ šaltinių teigimu, nelaimę galėjo nulemti ekipažo, sureagavusio į klaidingus signalus apie dūmus lėktuve, veiksmai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokį scenarijų, anot leidinio, rimtai svarsto katastrofą tiriantys ekspertai, nes egzistuoja tikimybė, kad suveikus dūmų jutikliams galėjo atsijungti svarbios saugumo sistemos, įskaitant ir skrydžio kontrolės apsaugą.

REKLAMA

Anot ekspertų, panašiai nutiko 2011-ųjų balandį JAV, kai oro linijų bendrovės „United Airlines“ lėktuvui „A320“, skridusiam iš Naujojo Orleano, klaidingai suveikė dūmų salone aptikimo sistema. Vėliau pilotai teigė, kad netrukus, kai jie pradėjo veikti pagal instrukciją, kai kurios elektroninės sistemos nustojo veikę, o lėktuve dėl to nutrūko ryšys su išoriniu pasauliu.

Praėjus dešimčiai dienų po incidento tyrimo visiems JAV pilotams, skraidantiems „A320“ lėktuvais buvo išsiųstos instrukcijos, kurios perspėta apie klaidingus lėktuvo daviklių parodymus ir rekomenduota atjungti įrangą tik esant aiškiems dūmų pasirodymo požymiams.

REKLAMA
REKLAMA

Anot WSJ, sudužusiame egiptiečių lėktuve buvo įrengti naujesni, labiau patikimi dūmų jutikliai. Tačiau su jais taip pat yra pasitaikę gedimų, nors ir gerokai rečiau. Pavyzdžiui, „Airbus“ yra pripažinę, kad jutikliai gali būti jautrūs dulkėms ir kai kuriems purškikliams.

Labiausiai tikėtina priežastis – gaisras

Laineris „A320“, skridęs iš Paryžiaus į Kairą, iš radarų ekranų dingo gegužės 19-osios ankstyvą rytą. Lėktuvu skrido 12 šalių piliečiai, viso 66 žmonės: 56 keleiviai, trys saugumo pareigūnai ir septyni ekipažo nariai. Netrukus po katastrofos Egipto užsienio reikalų ministerija patvirtino, kad netoli graikų salos Karpatoso buvo aptiktos lėktuvo nuolaužos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gegužės 21-ąją Prancūzijos civilinės aviacijos tyrimų ir analizės biuras paskelbė, kad „EgyptAir“ lėktuvo automatinė sistema likus kelioms minutėms iki dingstant ryšiui išsiuntė pavojaus signalus dėl dūmų salone. Ekspertai tai sieja su gaisru, galėjusiu kilti tualete prie pilotų kabinos ir radioelektronės įrangos skyriaus.

Gegužės 24-ąją Egipto leidinys „al Ahram“ paskelbė, kad likus kelioms minutėms iki katastrofos virš Viduržemio jūros jutikliai užfiksavo pilotų kabinos temperatūros pokyčius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų