REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius ir vienas iš Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjų Domantas Gailius sako, kad marketingo srityje verslo ir mokslo bendradarbiavimas vis dar sunkiai skinasi kelią. To priežastis – aukštųjų mokyklų uždarumas ir pakankamai jauna Lietuvos rinkodaros rinka. Visgi situacija sparčiai keičiasi. Reaguodamas į verslo poreikius Kauno technologijos universitetas (KTU) nuo šių metų rugsėjo pradeda Klaipėdoje vykdyti Marketingo valdymo magistrantūros studijas.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius ir vienas iš Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjų Domantas Gailius sako, kad marketingo srityje verslo ir mokslo bendradarbiavimas vis dar sunkiai skinasi kelią. To priežastis – aukštųjų mokyklų uždarumas ir pakankamai jauna Lietuvos rinkodaros rinka. Visgi situacija sparčiai keičiasi. Reaguodamas į verslo poreikius Kauno technologijos universitetas (KTU) nuo šių metų rugsėjo pradeda Klaipėdoje vykdyti Marketingo valdymo magistrantūros studijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Marketingas – sritis, be kurios šiandien vargiai įsivaizduojama verslo veikla. D. Gailiaus įsitikinimu, tokia tendencija ne tik dar labiau sustiprės, bet ir apims visus įmonės darbuotojus.

REKLAMA

„Dabar įmonėse nyksta rinkodaros skyriai, marketingo funkcijos deleguojamos kitiems įmonės atstovams“, – sako Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjas D. Gailius.

Studentai vis dar nutolę nuo praktikos?

Nors šalies universitetuose studijų programų, susijusių su rinkodara, tikrai apstu, tačiau D. Gailius sako, kad verslui reikalingų šios srities specialistų visgi dar labai trūksta.

„Aukštosios mokyklos studentus stipriai paruošia teoriškai, tačiau gerokai trūksta praktikos. Taip yra ir dėl to, kad rinkodaros rinka Lietuvoje dar yra pakankamai jauna, jai vos virš 20 metų. Įmonei nusisamdyti specialistą yra be galo sunku. Aš pats neretai darbinu ekonometrijos doktorantus, kurie baigė taikomąją matematiką, biologus, filologus, filosofus ir pan., mat, jei turi platesnį požiūrį, jiems perteikti rinkodaros kompetencijas yra lengviau“, – sako D. Gailius.

REKLAMA
REKLAMA

Situacija sparčiai keičiasi

Tačiau Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto (KTU EVF) Marketingo katedros docentė Žaneta Piligrimienė sako, kad tokia situacija, kai akademinė bendruomenė buvo tikrai uždara, šiandien jau yra ženkliai pasikeitusi.

„Šiais laikais visi supranta, kad keičiasi visuomenė, poreikiai, studentai, todėl tiek studijų turinys, tiek ir jų forma irgi privalo keistis. KTU EVF Marketingo studijų programose vienose iš pirmųjų Lietuvoje buvo pradėtas glaudus bendradarbiavimas su verslu, kuris per daug metų leido sustiprinti ir išplėsti verslo partnerių ratą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Marketingo programose realių verslo problemų sprendimui skiriamas didelis dėmesys, teorijos ir verslo integracija yra tapusi šių programų „vizitine kortele“. Bendrus projektus mūsų studentai jau vykdė su UAB „Nemuno vaistinė“, ACME, PLC „Mega“, Prekybos miesteliu „Urmas“, UAB „Eternit Baltic“, UAB „Druskininkų rasa“, AB „Volfas Engelman“, UAB „Ramunėlės vaistinė“ ir daugybe kitų verslo įmonių,“ – pavyzdžius vardija docentė.

Laukia studentų įžvalgų

Štai šiemet pirmą kartą bendrame projekte su studentais dalyvavusios UAB „Ramunėlės vaistinė“ direktorius Aidas Uždavinys sako, kad KTU studentai turi pakankamai stiprių žinių, jog galėtų iš karto pradėti dirbti.

REKLAMA

„Studentų pateikta analizė bei įžvalgos padės mūsų įmonei efektyviau panaudoti įmonės resursus. Pozicionavimo grupės pasiūlymai bei rekomendacijos padės kuriant „Ramunėlės vaistinės“ įvaizdį rinkoje bei geriau patenkinti mūsų klientų poreikius. Įsitikinome, kad KTU EVF ruošiami marketingo specialistai yra kompetentingi bei gerai pasiruošę darbui. Mielai priimtume juos dirbti mūsų įmonėje“, – teigia A. Uždavinys.   Marketingo specialistui būtina žvelgti plačiai

Anot D. Gailiaus, marketingo studentas dar studijų metu privalo suprasti, kad šioje srityje visgi svarbiausiu tampa platus požiūris ir skirtingų sričių išmanymas.

REKLAMA

„Galų gale rinkodaros specialistas turi išmanyti visuomenės sąrangą, būti nuo jos neatsilikęs, turi būti įvairiapusis žmogus. Galų gale baigęs marketingo studijas eini dirbti ne į fabriką, o pas žmones, todėl platesnės žinios yra privalomos“, – sako D. Gailius.

Tarpkryptiškumas – vienas iš svarbiausių KTU strategijos elementų, kuris kasmet vis labiau stiprinamas kuriant naujas tarpkryptines studijų programas bei reformuojant magistrantūros studijų modelį.

„Pavyzdžiui KTU magistro programoje Marketingo valdymas vystomos klasikinės kompetencijos, apimančios ne vieną kurią nors siaurą marketingo sritį, o holistinį supratimą apie marketingo strategiją ir jos vietą organizacijos strategijoje. Tuo pačiu programoje ugdomos šiuolaikiniam marketingo specialistui reikalingos kompetencijos: skaitmeninis marketingas, antreprenerystė ir pan. Itin didelį dėmesį skiriame analitiniams gebėjimams, ugdome marketingo srities tyrėjus. Į studijų procesą įtraukiami lektoriai iš kitų sričių, pvz., psichologijos. Tarpkryptines kompetencijas ateityje užtikrins ir naujas KTU magistrantūros modelis MA+“, – toliau konkrečius pavyzdžius vardija Ž. Piligrimienė.

Viena geriausiai praėjusiais metais įvertintų magistrantūros rinkodaros studijų programų – KTU Marketingo valdymas – nuo šių metų rugsėjo mėnesio pirmą kartą bus pradėta vykdyti ir Klaipėdoje. Daugiau informacijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų