Riebalų turintis maistas (nuotr. Fotolia.com)

Riebalų turintis maistas (nuotr. Fotolia.com)

Augalinės kilmės riebalų vartojimas vietoj gyvulinės kilmės riebalų (pavyzdžiui, sviestas) nesumažina širdies ligų rizikos. Tokios išvados paskelbtos remiantis nauju moksliniu tyrimu, metančiu iššūkį oficialioms šiuolaikinių dietų gairėms, kurios rekomenduoja savo mitybos racione atsisakyti sočiųjų riebalų. Taigi, ima kamuoti klausimas, kaip keičiantis ekspertų nuomonėms turėtume žinoti, kurie riebalai yra sveiki, o kurių vertėtų vengti?

Transriebalai

Šie riebalai randami mėsoje, pieno produktuose, kepiniuose, pusfabrikačiuose, pramoniniais būdais apdorotame maiste. Transriebalai natūraliai aptinkami maiste, kaip mėsa ir pieno produktai. Visgi, dirbtiniai transriebalai pagaminami kada augaliniai riebalai pereina hidrinimo procesą ir būtent šie yra problematiški.

Transriebalai naudojami įvairiuose kepiniuose, siekiant jiems suteikti ilgesnį galiojimo laiką. Vis dėlto, tokiose šalyse kaip Didžioji Britanija jie jau nebėra plačiai naudojami, pavyzdžiui, margarinuose ar augaliniuose aliejuose. Taigi, bendra nuomone sutariama, jog mityba, kuri yra gausi transriebalų gali sukelti širdies ligas, širdies priepuolį ir insultą.

REKLAMA

Prisiminkite: stenkitės vengti bet kokio maisto, ant kurio etiketės rašoma, jog jame esama hidrintų augalinių riebalų.


SKAITOMIAUSI STRAIPSNIAI:

Kraupi nelaimė: naktiniame klube – dūris peiliu į krūtinę

Spraga: kada greičio matuokliai tampa „akli“?


Sotieji riebalai

Randama: mėsoje, svieste, sūryje, palmių aliejuje.

Dešimtmečiais gyvulinės kilmės riebalai buvo dietologų siaubas, kaltinamas dėl užsikimšusių arterijų, padidėjusio blogojo cholesterolio kiekio ir siejamas su širdies ligomis bei insultais.

Vis dėlto, naujas JAV Nacionalinio Sveikatos Instituto mokslininkų tyrimas meta iššūkį šiai nusistovėjusiai nuomonei. Tyrėjai iš naujo analizavo 1970-aisiais atlikto tyrimo duomenis, surinktus iš 9500 pacientų, kurie savo mityboje pakeitė sočiuosius riebalus į nesočiuosius. Omega 6 riebalai sumažino cholesterolio kiekį kraujuje, tačiau tai nesumažino mirčių nuo širdies ligų statistikos.

Tiesa, kai kurie tyrimo dalyviai, turėję didžiausią cholesterolio sumažėjimą kraujyje įgavo didesnę mirties riziką nuo širdies negalavimų. Iškyla ir kitų įrodymų, teigiančių, kad sotieji riebalai gali būti ne toks jau didelis piktadarys, kaip buvo manoma iki šiol.


ŽIŪRIMIAUSIA GALERIJA:


Pavyzdžiui, tyrimai atskleidžia, jog ne visi sotieji riebalai yra tokie patys ir kai kurie iš jų net gali būti itin naudingi, t.y. sumažinant diabeto ir širdies ligų riziką. Visgi, šiuo metu reikalingi tolimesni tyrimai, norit pateikti oficialias ir tvirtas mokslininkų išvadas bei rekomendacijas, skatinančias mažinti ar didinti sočiųjų riebalų vartojimą.

REKLAMA

Polinesotieji riebalai

Randami: žuvyje ir augaliniuose aliejuose.

Minusai: yra du polinesočiųjų riebalų tipai: omega-3 ir omega-6. Jie moksliškai įvardinami kaip esminės riebiosios rūgštys, kurių pats organizmas pasigaminti negali ir dėl šios priežasties šie privalo būti įtraukti į mūsų mitybą. Omega-6 riebalai randami augaliniuose aliejuose, tokiuose, kaip rapsų, kukurūzų, saulėgrąžų ir riešutų. Taip pat omega-3 riebalai yra randami riebioje žuvyje, kaip skumbrė, silkė, upėtakis, sardinės, lašiša ir tunas.

Vis dėlto, ne visi polinesotieji riebalai yra mums naudingi. Medikai mano, jog per didelis omega-6 riebalų kiekis gali itin pakenkti širdies veiklai. Be to, vartojant omega-6 bei omega-3 riebalus siekiant gauti teigiamos naudos sveikatai, būtina išlaikyti balansą, kadangi kitu atveju rezultatai bus atvirkštiniai. Taigi, patarimas – būtina stengtis valgyti pakankami riebios žuvies, kadangi ten slypi reikiamas kiekis organizmui būtinų riebalų, gerinančių mūsų sveikatą.

Mononesotieji riebalai

Randami: alyvuogių aliejuje, rapsų aliejuje, avokaduose ir riešutuose.

Mononesotieji riebalai apsaugo širdį, padėdami palaikyti gerojo cholesterolio kiekį kraujyje ir tuo pačiu mažindami blogojo cholesterolio kiekį.

Daktaras Malhotra rekomenduoja alyvuogių aliejų kaip vaistą ir pataria kasdien jo suvartoti bent keletą valgomųjų šaukštų kartu su sauja riešutų. Teigiama, jog tai padeda sumažinti širdies ligų , insulto, demencijos (silpnaprotystės) ir vėžio riziką.

 

Vytautas
2016-04-18 10:55:33
straipsnio autorius paskutinės rekomendacijos nesilaiko, jei upėtakį ir tuną vadina riebiomis žuvimis.
Atsakyti
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
Vytautas 2016-04-18 10:55:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
straipsnio autorius paskutinės rekomendacijos nesilaiko, jei upėtakį ir tuną vadina riebiomis žuvimis.    ATSAKYTI
REKLAMA

Top Video

Skandalas Sostinės kavinėje: nenorėję įleisti čigonės, vėliau ją iškeikė ir apstumdė
DABAR RODOMA
Skandalas Sostinės kavinėje: nenorėję įleisti čigonės, vėliau ją iškeikė ir apstumdė
DABAR RODOMA
Pareigūnai skelbia: po šaudynių sostinėje, ieškomas besislapstantis O. Pikul-Jasaitienės brolis
DABAR RODOMA
Įkvepiančios emigrantų istorijos: naują gyvenimą sugalvojo pradėti grįžę į Lietuvą
DABAR RODOMA
Kinijos žmonės mobiliaisiais telefonais tiesiog mieste filmavo susiformavusį tornadą
DABAR RODOMA
Olimpiniai prizininkai viską pradeda nuo dugno: dar turime laiko!
DABAR RODOMA
Kaimynystėje bunda nauja grėsmė: Lietuvai – nerami žinia
DABAR RODOMA
Juodoji diena: sujudo milijonai žmonių – laukia visiškas Saulės užtemimas
DABAR RODOMA
Į Lietuvą atplaukė neeilinis krovinys – pirmosios dujos iš JAV
DABAR RODOMA
Lietuviai vis labiau pamilsta vieną maisto produktą – daktarai giria
DABAR RODOMA
Tūkstančiai Lietuvos šeimų kyla prieš sistemą: atsisako vaikus leisti į mokyklą

Televizija

Į viršų