Riebalų turintis maistas (nuotr. Fotolia.com)

Riebalų turintis maistas (nuotr. Fotolia.com)

Augalinės kilmės riebalų vartojimas vietoj gyvulinės kilmės riebalų (pavyzdžiui, sviestas) nesumažina širdies ligų rizikos. Tokios išvados paskelbtos remiantis nauju moksliniu tyrimu, metančiu iššūkį oficialioms šiuolaikinių dietų gairėms, kurios rekomenduoja savo mitybos racione atsisakyti sočiųjų riebalų. Taigi, ima kamuoti klausimas, kaip keičiantis ekspertų nuomonėms turėtume žinoti, kurie riebalai yra sveiki, o kurių vertėtų vengti?

Transriebalai

Šie riebalai randami mėsoje, pieno produktuose, kepiniuose, pusfabrikačiuose, pramoniniais būdais apdorotame maiste. Transriebalai natūraliai aptinkami maiste, kaip mėsa ir pieno produktai. Visgi, dirbtiniai transriebalai pagaminami kada augaliniai riebalai pereina hidrinimo procesą ir būtent šie yra problematiški.

REKLAMA

Transriebalai naudojami įvairiuose kepiniuose, siekiant jiems suteikti ilgesnį galiojimo laiką. Vis dėlto, tokiose šalyse kaip Didžioji Britanija jie jau nebėra plačiai naudojami, pavyzdžiui, margarinuose ar augaliniuose aliejuose. Taigi, bendra nuomone sutariama, jog mityba, kuri yra gausi transriebalų gali sukelti širdies ligas, širdies priepuolį ir insultą.

Prisiminkite: stenkitės vengti bet kokio maisto, ant kurio etiketės rašoma, jog jame esama hidrintų augalinių riebalų.


SKAITOMIAUSI STRAIPSNIAI:

Kraupi nelaimė: naktiniame klube – dūris peiliu į krūtinę

Spraga: kada greičio matuokliai tampa „akli“?


Sotieji riebalai

Randama: mėsoje, svieste, sūryje, palmių aliejuje.

Dešimtmečiais gyvulinės kilmės riebalai buvo dietologų siaubas, kaltinamas dėl užsikimšusių arterijų, padidėjusio blogojo cholesterolio kiekio ir siejamas su širdies ligomis bei insultais.

Vis dėlto, naujas JAV Nacionalinio Sveikatos Instituto mokslininkų tyrimas meta iššūkį šiai nusistovėjusiai nuomonei. Tyrėjai iš naujo analizavo 1970-aisiais atlikto tyrimo duomenis, surinktus iš 9500 pacientų, kurie savo mityboje pakeitė sočiuosius riebalus į nesočiuosius. Omega 6 riebalai sumažino cholesterolio kiekį kraujuje, tačiau tai nesumažino mirčių nuo širdies ligų statistikos.

REKLAMA

Tiesa, kai kurie tyrimo dalyviai, turėję didžiausią cholesterolio sumažėjimą kraujyje įgavo didesnę mirties riziką nuo širdies negalavimų. Iškyla ir kitų įrodymų, teigiančių, kad sotieji riebalai gali būti ne toks jau didelis piktadarys, kaip buvo manoma iki šiol.


ŽIŪRIMIAUSIA GALERIJA:


Pavyzdžiui, tyrimai atskleidžia, jog ne visi sotieji riebalai yra tokie patys ir kai kurie iš jų net gali būti itin naudingi, t.y. sumažinant diabeto ir širdies ligų riziką. Visgi, šiuo metu reikalingi tolimesni tyrimai, norit pateikti oficialias ir tvirtas mokslininkų išvadas bei rekomendacijas, skatinančias mažinti ar didinti sočiųjų riebalų vartojimą.

Polinesotieji riebalai

Randami: žuvyje ir augaliniuose aliejuose.

Minusai: yra du polinesočiųjų riebalų tipai: omega-3 ir omega-6. Jie moksliškai įvardinami kaip esminės riebiosios rūgštys, kurių pats organizmas pasigaminti negali ir dėl šios priežasties šie privalo būti įtraukti į mūsų mitybą. Omega-6 riebalai randami augaliniuose aliejuose, tokiuose, kaip rapsų, kukurūzų, saulėgrąžų ir riešutų. Taip pat omega-3 riebalai yra randami riebioje žuvyje, kaip skumbrė, silkė, upėtakis, sardinės, lašiša ir tunas.

Vis dėlto, ne visi polinesotieji riebalai yra mums naudingi. Medikai mano, jog per didelis omega-6 riebalų kiekis gali itin pakenkti širdies veiklai. Be to, vartojant omega-6 bei omega-3 riebalus siekiant gauti teigiamos naudos sveikatai, būtina išlaikyti balansą, kadangi kitu atveju rezultatai bus atvirkštiniai. Taigi, patarimas – būtina stengtis valgyti pakankami riebios žuvies, kadangi ten slypi reikiamas kiekis organizmui būtinų riebalų, gerinančių mūsų sveikatą.

REKLAMA

Mononesotieji riebalai

Randami: alyvuogių aliejuje, rapsų aliejuje, avokaduose ir riešutuose.

Mononesotieji riebalai apsaugo širdį, padėdami palaikyti gerojo cholesterolio kiekį kraujyje ir tuo pačiu mažindami blogojo cholesterolio kiekį.

Daktaras Malhotra rekomenduoja alyvuogių aliejų kaip vaistą ir pataria kasdien jo suvartoti bent keletą valgomųjų šaukštų kartu su sauja riešutų. Teigiama, jog tai padeda sumažinti širdies ligų , insulto, demencijos (silpnaprotystės) ir vėžio riziką.

 

Vytautas
2016-04-18 10:55:33
straipsnio autorius paskutinės rekomendacijos nesilaiko, jei upėtakį ir tuną vadina riebiomis žuvimis.
Atsakyti
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
Vytautas 2016-04-18 10:55:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
straipsnio autorius paskutinės rekomendacijos nesilaiko, jei upėtakį ir tuną vadina riebiomis žuvimis.    ATSAKYTI
REKLAMA

Top Video

Po kraupios žmogžudystės drabužių parduotuvėje paaiškėjo daugiau aplinkybių
DABAR RODOMA
Po kraupios žmogžudystės drabužių parduotuvėje paaiškėjo daugiau aplinkybių
DABAR RODOMA
Diplomų įteikimo šventėje – įsimylėjusio lietuvaičio netikėtumas merginai
DABAR RODOMA
Sostinėje siautėjo girta vairuotoja: neaišku, kiek automobilių nukentėjo
DABAR RODOMA
Į avariją Vilniaus pakrašty pateko JAV kariškiai ir nėščioji
DABAR RODOMA
Ministras apie pažeistą oro erdvę: gali būti visokių bandymų
DABAR RODOMA
Svarbu visiems: valdžia užsimojo uždrausti naudotis telefonais gatvėje
DABAR RODOMA
Nepraėjus nė parai po paskutinio užpuolimo Klaipėdos kriminalistai sulaikė moteris užpuldinėjusį plėšiką
DABAR RODOMA
Pareigūno nuojauta neapgavo – už vairo sėdo teisės vairuoti neatgavęs vyras
DABAR RODOMA
Narkotikų kontrabandininkų grupuotė įkliuvo užmiršusi slaptavietėje 5 kg kvaišalų
DABAR RODOMA
Namuose įsirengė kanapių „plantaciją“, tačiau nemanė, kad viskas taip baigsis

Televizija



RODYTI ŽEMĖLAPĮ
Nuotraukos autorius: Rimkute Indrė




#yeschallenge
DABAR RODOMA
#yeschallenge (2)
DABAR RODOMA
#yeschallenge (1)




Himno-giedojimas face








 

 

                    

 

 



Modelis Karolina Toleikytė save išbandė aktorės amplua
DABAR RODOMA
Modelis Karolina Toleikytė save išbandė aktorės amplua
DABAR RODOMA
Atlikėja Justė Arlauskaitė-Jazzu: su Salemute mane tapatina nuo pat vaikystės
DABAR RODOMA
M. Repšys prieš „Sidabrinė gervė“ apdovanojimus neslėpė noro laimėti
DABAR RODOMA
Apdovanojimai „Sidabrinė gervė“ : kaip jie pasikeitė per 10-metį?
DABAR RODOMA
Sidabrinė Gervė 2017. Lietuvos kino apdovanojimų raudono kilimo transliacija (Sidabrinė Gervė 2017. Lietuvos kino apdovanojimų raudono kilimo transliacija)
DABAR RODOMA
Fotografai juokauja: „Vyrams „pitakas“ už kantrybę vestuvių fotosesijų metu“
DABAR RODOMA
Dainininkė Dileta: nesusivaldau parduotuvėse
DABAR RODOMA
Visa tiesa apie P. Ambrazevičių: negalėčiau bendrauti su žmogumi, kuris neturi humoro jausmo
DABAR RODOMA
Karjeros pradžioje stilistė M. Metlovaitė net metus dirbo nemokamai
DABAR RODOMA
Moterų treneris Martas Kalendra: Lietuvoje vyrams trūksta įdomių drabužių


Valiutų skaičiuoklė

EUR

USD

GBP

PLN

Remejas1-apacia
Į viršų