REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vieno sėkmingiausių Lietuvos startuolių vented.lt įkūrėja Milda Mitkutė sako, kad mokykloje tikrai negalvojo, kad sugebėtų būti verslininke. Ką ten verslininkė – tuomet Milda net negalėjo pagalvoti, kad jai išvis pavyks dirbti mėgstamą darbą. Vėliau viską pakeitė spontaniška idėja.

Vieno sėkmingiausių Lietuvos startuolių vented.lt įkūrėja Milda Mitkutė sako, kad mokykloje tikrai negalvojo, kad sugebėtų būti verslininke. Ką ten verslininkė – tuomet Milda net negalėjo pagalvoti, kad jai išvis pavyks dirbti mėgstamą darbą. Vėliau viską pakeitė spontaniška idėja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iki 22-ejų labai bijojau kalbėti viešai: raudonavau, drebėdavau, mikčiodavau, balsas strigdavo – buvo labai baisu peržengti save. Kai manęs mokykloje paklausdavo, ar galėčiau būti verslininke, visada prisimindagau savo šeimą ir giminę. Čia nebuvo tokių pavydžių, kaip reikia kažką vystyti, kurti. Mano šeimoje ir giminėje žmonės dirbo darbą todėl, kad reikėjo pinigų, ir juo tikrai nesimėgavo.

REKLAMA

Tada galvodavau, kaip pasiekti, kad turėčiau mėgstamą darbą, bet man atrodė, kad taip niekada nenutiks“, -paskaitoje studijų mugėje „Litexpo“ dalinosi M. Mitkutė.

Verslininkė prisimena, kad 12-toje klasėje į pasaulį žvelgdavo labai komplikuotai: sureikšmindavo, kokiais pažymiais baigs mokyklą, kur įstosi. Dabar jauna moteris mano, kad nieko tokio pastudijavus porą metų pasirinkti kitas studijas.

Ragino neišsiskirti iš minios

Verslininkė prisimena, kad tiek jos mama, tiek močiutė, augusios sovietmečiu, Mildą mokė neišsiskirti iš minios, neišsišokti, nes tada juk žmonės gali galvoti, kad laikai save aukštesniu, teisi kitus ir pan.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar man tai atrodo visiška nesąmonė. Nebijokite, kad jūsų nesupras, its‘ok. Aišku, buvo sunku tai įveikti – padaryti, kad man kitų žmonių nuomonė neberūpėtų. Negaliu pasakyti, kad dabar jau visiškai tai įveikiau, bet stengiuosi – manau, jau pasiekiau 60 proc.“, - kalba „startupo“ įkūrėja.

Milda primena visiems labai gerai žinomą, bet dažnai pamirštama tiesą: žiūrėk, ko nori tavo širdis, o ne ką kiti galvoja.

„Kai klausai savo širdies, tuos dalykus darai žymiai geriau, labiau atsidavęs, o rezultatas gaunasi žymiai geresnis. Tad nebijokite keisti dalykų ir nebijokite eiti prieš visus, daryti, kaip jūs norite“, - kalba verslininkė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Spontaniška idėja

Tad kultūros vadybą studijavusiai Mildai 2008 m. kilo idėja sukurti drabužių dalijimosi platformą. Tuo ji pasidalino su vienu savo draugu – Justu Janausku, kuris jai ir padėjo sukurti portalą.

Jauna verslininkė prisimena, kad jų idėja aplinkiniai iš pradžių nelabai tikėjo – net jos draugas buvo kritiškai nusiteikęs.

„Kai paleidom pirmąją svetainės versiją, reikėjo padaryti, kad būtų žmonių srautas. Tada aš parašiau e-mailą savo draugams, kuris skambėjo maždaug taip: turiu gerą idėją, tačiau neturiu pinigų, bet čia bus žvaigždė Lietuvos, tad, būkit geri, sukelkit bent 1000 drabužių į portalą. Tas laiškas masiškai išplito. Man pradėjo iš visos Lietuvos skambinėti iš radijo stočių, naujienų portalų – tris-keturis mėnesius nuolat dalindavau interviu. Tada supratau, kad čia kažkas rimto“,- pasakoja Milda.

REKLAMA

Tad žmonių susidomėjimas portalu augo kaip ant mielių. Verslininkė prisimena, kad su savo partneriu pirmas dienas tik atnaujindavo portalą, kad pažiūrėtų, kiek naujų narių prisiregistravo – o nariai plaukdavo.

„Su partneriu sutarėme, kad vinted.lt yra saviraiška ir kad neplanuojame iš to uždirbti, o jei pasiseks, tai pasiseks. Mes trejus metus dirbome savo darbus, o dėmesys vinted.lt buvo kelios valandos vakarais ir savaitgaliai. Mūsų investicijos būdavo minimalios: 10-20 eurų serveriams. Dabar, kai išaugome, už serverius jau mokame apie 15 tūkst. eurų“, - dalinasi Milda.

REKLAMA

Investavo pasaulinio lygio partneriai

Po trejų metų tokio darbo, Milda su Justu pamatė, kad juos ima pastebėti didieji portalai, siūlo investicijas ir pan. Tada jie suprato, kad vinted.lt gali būti verslas, o ne tik saviraiškos forma.

“2013 m. į mus investavo Londono „Accel“ fondas, kuris investuoja į perspektyvius „startupus“. Pavyzdžiui, jie yra investavę į „Facebooką“, kai šis dar nerodė tokių augimo ženklų, „Twitterį“ ir „Pinterest“. Tad „Accel“ investicija mums atvėrė pažintis su jais. Kartą mus buvo „nuhackinę“, tai mes susiskambinome su „Twitteriu“, kuriuos buvo „nuhackinę“ anksčiau, ir jie mums davė patarimų. Nuvažiavus į San Franciską, galime pasikalbėti su „Spotify“ ar „Pinterest“ komanda – ir už viską ačiū „Accel“, - džiaugiasi tokiu naudingu investuotoju Miglė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dabar „Vinted“ turi 11 mln. narių 8 šalyse, kurie gali apsipirkti iš 20 milijonų platformoje parduodamų daiktų. Kasmet „Vinted“ nariai parduoda daiktų už daugiau nei 100 milijonų eurų.

„Pradėjome nuo 2 žmonių, o dabar globaliai jau dirba 220 žmonių, o Lietuvoje – 160-170, ofisus turime San Franciske, Paryžiuje, Prahoje, Miunchene, Varšuvoje, Vilniuje“,- kalba Milda.

Bemiegės naktys ir atsakomybė

Jauna verslininkė sako, kad jos labai dažnai prašo pasakyti, kaip reikėtų būti sėkmingu verslininku ir ar kiekvienas gali tokiu būti.

REKLAMA

„Manau, kad verslininkais gali būti visi, tačiau nemanau, kad visiems to reikia. Dauguma galvoja, kad visuomenėje būti verslininku yra cool. Aš manau, kad tai nesąmonė, kad ne visi bus laimingi būdami verslininkais. Tu žymiai daugiau aukoji, turėdamas savo verslą. Tai ir bemiegės naktys, tavo investicijos, atsakomybė – jei susimauni, 200 žmonių netenka darbo – tą naštą ir neši ant pečių. Be to, ne visų asmenybės tinkamos būti verslininkais, tu gali tiesiog būti savo srities ekspertu“ ,- kalba Milda.

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų