REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

VĮ „Regitra“ duomenimis, 2015 metais Lietuvoje naujų lengvųjų automobilių skaičius išaugo 18 proc. Vis didesnė dalis lietuvių vietoj naudotų mašinų rinkosi naujas. Atsigaunanti šalies automobilių rinka diktuoja pokyčius, o šalies gyventojai ima vertinti kokybę. Tv3.lt domisi, kokius automobilius pirko tautiečiai praėjusiais metais ir kas paskatino automobilių rinkos augimą?

VĮ „Regitra“ duomenimis, 2015 metais Lietuvoje naujų lengvųjų automobilių skaičius išaugo 18 proc. Vis didesnė dalis lietuvių vietoj naudotų mašinų rinkosi naujas. Atsigaunanti šalies automobilių rinka diktuoja pokyčius, o šalies gyventojai ima vertinti kokybę. Tv3.lt domisi, kokius automobilius pirko tautiečiai praėjusiais metais ir kas paskatino automobilių rinkos augimą?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2014 m. buvo užregistruota 14 214 naujų automobilių, tuo tarpu 2015 metais naujų transporto priemonių skaičius išaugo iki 16 881. Vis mažiau žmonių pirko naudotas mašinas – jų skaičius praėjusiais metais, nors ir ne smarkiai, tačiau mažėjo. 2014 m. naudotų lengvųjų automobilių buvo užregistruota 165 481, o praėjusiais metais jų sumažėjo iki 146 039.

REKLAMA

Praėjusių metų gruodį asmeninių automobilių registravimas padidėjo 18% iki 1 207 vienetų, o lengvųjų komercinių automobilių apimtis išaugo net 38% iki 219 vnt. Pasak autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, vien 2015 metų trečiąjį ketvirtį buvo parduoda 4,9 tūkst. naujų automobilių – 18,4 proc. daugiau nei 2014 – aisiais tuo pačiu metu. Kiek tvarios tokios augimo tendencijos ir ko tikėtis artimiausioje ateityje?

Situacija išliks stabili

Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio teigimu, daugiau naujų mašinų įsigyti paskatino gerėjantis pragyvenimo lygis ir po truputį besikeičiantis vairuotojų požiūris į pačią transporto priemonę. „Galima teigi, kad naujų automobilių pardavimo prieaugis Lietuvoje didėjo geriausiai iš visų Baltijos šalių – net 5 kartus labiau nei Estijoje ir 6 kartus labiau nei Latvijoje“ – tv3.lt portalui pasakojo jis.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, anot pašnekovo, didelių pokyčių šiais metais tikėtis neverta. „Situacija neturėtų keistis taip, kaip keitėsi pereinant iš 2014 – ųjų į 2015 – uosius. Naujų automobilių pardavimai turėtų stabilizuotis“ – tikina M. Buzelis.

Tuo tarpu Rokas Knyva abejoja statistikos tikslumu ir sako, kad ją galima pritaikyti laisvomis formomis, taip pat atkreipia dėmesį į reeksporto įtaką. „Statistika yra skaičių menas. Šioje vietoje reikėtų išskirti du pagrindinius dalykus – bendrą skaičių ir tą skaičių, kuris realiai lieka Lietuvoje, t.y. naujų automobilių pardavimai įskaitant reeksportą. Įvertinus jo poveikį, toks augimas – iš fantastikos srities. Realiai jis gali siekti nebent 10 proc. – sako jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujus automobilius dažniau perka įmonės

Lietuvoje naujus automobilius dažniausiai perka juridiniai asmenys – jie sudaro maždaug 80 proc. visų pardavimų. „Penktadalį naujų automobilių nuperka privatūs asmenys. Kiekvienais metais yra parduodama nemažai naujų BMW, Audi, Volvo ar net Porsche markės automobilių. Lietuvos keliuose kasmet atsiranda ir dešimtys itin prabangių Bentley, Rolls-Royce markės automobilių“ – tv3.lt portalui pasakojo autoplius.lt plėtros vadovas M. Buzelis.

„Moller Auto Vilnius“ direktorius Tomas Deržanauskas mano, kad automobilių rinkos suaktyvėjimą lėmė augimas, susijęs su kai kuriomis industrijos šakomis, pvz. žemės ūkio ir statybų sektoriais. „Šiuose sektoriuose buvo matomas didžiausias augimas ir praėjusiais metais įmonės galėjo sau leisti atnaujinti automobilių parkus, nors kelis metus prieš tai vis atidėliojo. Įvyko spyruoklės efektas“ – mano T. Deržanauskas.

REKLAMA

Keičiasi vairuotojų požiūris

Lietuviai darosi vis pajėgesni pirkti naują automobilį, nes pradeda suvokti, kiek galvos skausmo jiems suteikia senas ir naudotas automobilis. Žinoma, tokį perkant, sutaupoma nemaža pinigų suma, tačiau daugumos specialistų nuomone – tik tuo momentu, nes vėliau teks atseikėti dideles sumas remontui ir priežiūrai.

Autoplius.lt atstovas tv3.lt portalui pasakojo, kad praėjusiais metais apskritai sumažėjo perkamų naudotų automobilių. „Prie to smarkiai prisidėjo Rusijos – Ukrainos konfliktas bei automatinio automobilių išregistravimo tvarka. Visgi, augo naujai į šalį įvežtų naudotų automobilių sandorių skaičius. Tai rodo, kad lietuviai nevengia įsigyti ir po antrą automobilį“ – kalbėjo M. Buzelis.

REKLAMA

„Moller Auto Vilnius“ direktoriaus T. Deržanausko teigimu, praėjusiais metais įvyko lūžis – žmonės pirkdami naują automobilį drąsiau naudojosi lizingu. „Nelygino kiek kainuoja sena ir nauja mašina, o žiūrėjo į tai, kokią sumą jiems reikės mokėti kartą per mėnesį. Sąnaudų skirtumas, palyginus naujo ir naudoto automobilio įsigijimą, nėra toks dramatiškas“ – pasakojo jis.

Gali sau leisti daugiau

Šiuo metu Lietuvos lengvųjų automobilių parko vidutinis amžius yra apie 15 metų. Anot R. Knyvos, Lietuvos autoverslininkų asociacijos nuomonė šiuo klausimu yra kategoriška. „Tai yra vienas seniausių parkų visoje Europos Sąjungoje, mes esame gerokai už ribos. Situacija kaimyninėse valstybėse taip pat geresnė. Lietuvoje vienam naujam parduotam automobiliui tenka dešimt naudotų, tuo tarpu Estijoje ši proporcija – 1:2, o Latvijoje 1:4“ – kalbėjo jis. Jam pritarė ir „Moller Auto Vilnius“ direktorius T. Deržanauskas. „Lietuviai vis dar važinėja „laužais“ – rėžė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar euro įvedimas įtakojo automobilių kainas? Autoplius.lt plėtros vadovas tvirtino, kad taip. „Nors jau trečiąjį 2015 metų ketvirtį buvo pastebimas kainų stabilizavimasis. Kainos didėjo elementariai: automobiliai, kurių vertė simboliškai siekdavo 1500 litų pabrango iki 500 eurų (1726 Lt). Vidutinė naudoto automobilio kaina paaugo iki 3.4 tūkst. eurų, tačiau naujų automobilių kainos praktiškai nepasikeitė ir šiuo metu Lietuvoje vidutiniškai siekia apie 21 tūkst. eurų“ – pasakojo M. Buzelis.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Rokas Knyva tikina, kad Lietuvoje yra gerokai daugiau asmenų galinčių įpirkti naują automobilį, negų faktiškai tai darančių. Jam pritarė ir T. Deržanskas, teigdamas, kad lietuviai darosi labiau sąmoningesni ir skaičiuoja, kad naujas automobilis per ilgesnį laiką atsipirks greičiau.

REKLAMA

 

 

VĮ „Regitra“ duomenimis, praėjusiais metų gruodžio mėnesį daugiausia užregistruota buvo Volkswagen (251), Toyota (128), Fiat (121), Skoda (118), Nissan (86), Renault (74), Kia (47), Opel (47), Hyundai (26) ir Peugeot (22) markės naujų automobilių. Dažniau buvo perkamos pilkos, mėlynos, juodos, žalios ir raudonos spalvos transporto priemonės.

2015 metais daugiausiai naujų automobilių buvo užregistruota gegužės mėnesį (2 888), o per visus metus Lietuvoje iš viso įregistruotas 19 441 naujas lengvasis automobilis.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų