REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dažnai linksniuojamas žodžių junginys „eismo kultūra“ skirtingiems žmonėms reiškia skirtingus dalykus. Vieni kalbėdami apie eismo kultūrą Lietuvoje skundžiasi nepagarbiais, kartais net chuliganiškai vairuojančiais vairuotojais, kiti, priešingai, pasidžiaugia, regis, vis augančiu eismo dalyvių atsargumu, pagarba ir tolerancija.

Dažnai linksniuojamas žodžių junginys „eismo kultūra“ skirtingiems žmonėms reiškia skirtingus dalykus. Vieni kalbėdami apie eismo kultūrą Lietuvoje skundžiasi nepagarbiais, kartais net chuliganiškai vairuojančiais vairuotojais, kiti, priešingai, pasidžiaugia, regis, vis augančiu eismo dalyvių atsargumu, pagarba ir tolerancija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2013 m. kompanijos „Lietuvos draudimas“ atlikta apklausa atskleidė, kad net 57 proc. vairuotojų įsitikinę, jog eismo saugumą užtikrinti labiausiai padėtų vairavimo kultūros ugdymas. Ironiška, tačiau dalis ugdymo svarbą pabrėžusių respondentų patys pripažino ne retai pažeidžiantys KET. Tad nors tariamės, kad suprantame eismo kultūros svarbą, ne visada pradedame nuo savęs.

REKLAMA

Kad prisiminti būtų lengviau, jūsų dėmesiui pateikiame 5 eismo kultūrą ir saugumą užtikrinančias taisykles:

1. Vairuotojai privalo pasirinkti saugų važiavimo greitį. Tai ypatingai svarbu tamsiuoju metų laiku, kai matomumas, lyginant su vasaros laikotarpiu, yra smarkiai sumažėjęs. Pasirinkę saugų greitį vairuotojai turės daugiau galimybių pamatyti netikėtai į kelią išbėgusį pėsčiąjį ar gyvūną ir galės laiku sustabdyti transporto priemonę, taip galbūt išgelbėdami gyvybes. Saugus greitis - tai ne tik savisauga, bet ir pagarba kitiems eismo dalyviams.

REKLAMA
REKLAMA

2. Pėstieji eidami kelkraščiu turėtų nepamiršti segėti atšvaitų ir eiti priešinga eismui puse. Artėjant žiemai blogėja oro sąlygos bei matomumas. Vis greičiau temstant vairuotojams tampa sudėtingiau pamatyti šalikele einančius žmones, jei jie neturi įsisegę atšvaito. Kadangi automobilių šviesos atsispindi atšvaituose, yra lengviau pamatyti žmogų ir išvengti eismo įvykio. Tačiau net ir įsisegus atšvaitą, derėtų nepamiršti, jog dar saugiau būtų eiti priešinga eismui kelkraščio puse. Tuomet eismo dalyviai nerizikuos tuo, kad automobilis gali būti sumėtytas ar nuslysti nuo kelio į šalikelę, kliudydamas pėsčiąjį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3. Vairuotojai turėtų laikytis saugaus atstumo. Saugaus atstumo laikymasis ypatingai svarbus važiuojant užmiestyje bei ilgesnėmis distancijomis. Vairuotojai turėtų nepamiršti, kad saugus atstumas metrais neturėtų viršyti pusės jų važiavimo greičio. Tai ypač aktualu žiemos metu, kai kelio danga yra slidi, nes stabdant automobilis gali slysti ir atsitrenkti į priešais jį esančią transporto priemonę, o tai kartais gali būti ir pražūtinga.

4. Prieš eidami per perėją pėstieji visada turi įsitikinti, kad tai daryti saugu. Pėstieji, būdami labiausiai nukenčiančia eismo įvykiuose žmonių grupe, turėtų nepamiršti, kaip saugiai kirsti gatvę. Tą daryti visada reikėtų tik sulaukus žalio šviesoforo signalo, o einant per perėjas – prieš tai atidžiai pažvelgus į kairę bei dešinę puses ir tik įsitikinus, kad vairuotojas juos pastebėjo. Taip pat tėveliams derėtų ir savo vaikus išmokyti, kad jie jokiu būdu niekada neturėtų išbėgti į gatvę, net jei tai būtų dėl nuriedėjusio kamuolio, pabėgusio gyvūno ar dėl kitos priežasties.

5. Vairuotojams derėtų vengti bet kokių galimų dėmesio išblaškymų. Vairavimas neabejotinai yra labai atsakingas procesas, todėl svarbu, kad vairuotojai laikytųsi šios atsakomybės. Vairuojant galimi įvairūs trukdžiai, tokie kaip telefono skambutis, SMS žinutės, valgymas ar kalbėjimasis su keleiviais. Labai svarbu šiuos dalykus atidėti ir jais užsiimti tik automobiliui sustojus, kadangi tai blaško vairuotojo dėmesį, kuris turi būti pilnai sukoncentruotas į kelią.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų