REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažmeninės prekybos tinklų rinka Lietuvoje yra itin aktyvi, jos dalyviai visomis priemonėmis stengiasi pritraukti ir išlaikyti pirkėjus: akcijomis, privilegijų suteikiančiomis lojalumo kortelėmis, ilgalaikiu kainų mažinimu. Konkurencinga Lietuvos mažmeninės prekybos tinklų rinka netrukus pasipildys dar vienu stambiu žaidėju.

Mažmeninės prekybos tinklų rinka Lietuvoje yra itin aktyvi, jos dalyviai visomis priemonėmis stengiasi pritraukti ir išlaikyti pirkėjus: akcijomis, privilegijų suteikiančiomis lojalumo kortelėmis, ilgalaikiu kainų mažinimu. Konkurencinga Lietuvos mažmeninės prekybos tinklų rinka netrukus pasipildys dar vienu stambiu žaidėju.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rinkos tyrimų kompanija pasiteiravo Lietuvos gyventojų apie jų pirkimo įpročius, Lietuvoje veikiančių prekybos tinklų vertinimą bei lūkesčius, siejamus su į Lietuvą žengiančiu nauju mažmeninės prekybos tinklu.

REKLAMA

Svarbiausias tinklo pasirinkimo kriterijus – patogumas

Lietuvos gyventojai savo apsipirkimo vietą renkasi vadovaudamiesi keletu panašią svarbą turinčių kriterijų. 4 iš 10 (41%) respondentų apsipirkimo vietą renkasi pagal jos vietos patogumą (šalia namų, darbo ar pan.). Penktadalis (23%) apklaustųjų pirmenybę teikia toms parduotuvėms, kurios taiko nuolaidas ar akcijas konkrečioms prekėms. Pastebima, kad vos 15% respondentų galima vadinti ištikimais pirkėjais – tiek jų nuolat renkasi to paties prekybos tinklo parduotuves. Kiti kriterijai buvo prekių asortimentas ir prekių kokybė.

REKLAMA
REKLAMA

Detaliau nagrinėjant konkrečių prekybos tinklų pirkėjų pasirinkimus, išryškėja kiek skirtingos tendencijos. Vietos patogumas svarbiausias „IKI“ tinklo pirkėjams: maždaug pusė (56%) „IKI“ klientų į šią parduotuvę užsuka, nes ji yra pakeliui. Į „Maxima“ tinklo parduotuves dėl šio kriterijaus ateina apie 40% pirkėjų. Trečdaliui (31%) „Norfos“ klientų svarbiausias veiksnys yra kainos ir taikomos nuolaidos. „Maxima“ tinklo kainos ir nuolaidos privilioja kas ketvirtą pirkėją (25%).

Kur dažniausiai apsiperka Lietuvos gyventojai?

Paprašyti išvardinti prekybos centrus, kuriuose paprastai lankosi, 9 iš 10 respondentų (94%) įvardino „Maxima“ parduotuves. Statistiškai dažniau į jas užsuka didmiesčių gyventojai. 67% respondentų paprastai lankosi „Norfa“, o 66% – „IKI“ prekybos tinklų parduotuvėse. Pažymėtina, kad respondentai galėjo nurodyti keletą variantų, atitinkančių jų pasirinkimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvę kaip dažniausiai lankomą įvardino 53% apklaustųjų. 1 iš 5 (18%) respondentų teigė, kad dažniausiai apsiperka „Norfa“, o 14% –„IKI“ tinklams priklausančiose parduotuvėse. „Maxima“ prekybos tinkle dažniausiai lankosi didmiesčių gyventojai bei asmenys, kurių vidutinės mėnesio pajamos vienam šeimos nariui yra 331 eurų ir daugiau.

Gyventojai turi vidutiniškai 3 prekybos tinklų lojalumo korteles

Atliekant apklausą domėtasi, kokio prekybos tinklo lojalumo korteles turi gyventojai. 8 iš 10 (83%) respondentų turi „Maxima“, 6 iš 10 (58%) – „IKI“, kiek daugiau nei pusė (55%) – „Norfa“, 38% – „Rimi“ lojalumo korteles.

REKLAMA

Tačiau nereikėtų manyti, kad gyventojai apsiriboja vieno prekybos tinklo lojalumo kortele. Net trečdalis (29,2 %) respondentų turi ne mažiau nei 4 skirtingas lojalumo korteles. Vieno tinklo lojalumo kortele naudojasi 14% respondentų, o 9 % apklaustųjų teigė neturintys nei vienos. Vidutiniškai kiekvieno Lietuvos gyventojo piniginėje galima rasti 3 skirtingų prekybos tinklų lojalumo korteles. Daugiau nei vienos lojalumo kortelės turėjimas rodo, kad didžioji dalis parduotuvių klientų nėra linkę naudotis tik vieno prekybos tinklo teikiamais lojalumo kortelių privalumais. Ar Lietuvos gyventojai laukia „LIDL“?

REKLAMA

Atliekant tyrimą siekta išsiaiškinti ne tik dabartinius Lietuvos gyventojų pirkimo įpročius ir apsipirkimo vietas, tačiau ir jų lūkesčius, siejamus su ateinančiu nauju rinkos žaidėju „LIDL“. Nors 41% respondentų nurodė laukiantys „LIDL“ parduotuvės atidarymo, tačiau net 45% respondentų apie jį nežinojo. Tik 1 iš 3 respondentų (31%) nurodė, kad jiems teko lankytis šio tinklo parduotuvėse užsienyje. Jie gerai įvertino ir ten parduodamų prekių kainos ir kokybės santykį (4.3 iš 5 galimų balų). Taigi, likę 10% iš laukiančiųjų tarpo puoselėja viltis remdamiesi kitų pasakojimais ir viešai prieinama informacija.

Remiantis atliktu tyrimu, galima pateikti laukiančiojo „LIDL“ atėjimo portretą: tai 25 – 44 metų aukštąjį išsilavinimą įgijęs dirbantis didmiesčio gyventojas, kurio šeimą sudaro 4 ir daugiau asmenų. Pastebima, kad vyresnio ir pensinio amžiaus mažesnių vietovių gyventojai bei asmenys, gaunantys mažesnes pajamas, apie naujo prekybos tinklo atidarymą nežinojo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų