REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Intensyvus eismas prie mokyklų ne retai tampa opia problema tiek mokyklų administracijoms, tiek saugaus eismo specialistams, juk, iš pirmo žvilgsnio, skuodžiantys automobiliai ir taip pat dažnai palakstyti netinkamose vietose mėgstantys vaikai – tikras receptas nelaimei.

Intensyvus eismas prie mokyklų ne retai tampa opia problema tiek mokyklų administracijoms, tiek saugaus eismo specialistams, juk, iš pirmo žvilgsnio, skuodžiantys automobiliai ir taip pat dažnai palakstyti netinkamose vietose mėgstantys vaikai – tikras receptas nelaimei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neramina ir tai, jog iš visų eismo dalyvių, Lietuvoje avarijos metu didžiausią riziką žūti turi būtent pėstieji. Tokią liūdną žinią atskleidžia Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) avarijų statistiniai duomenys, taip pat parodantys, kad didžiausias pavojus šių eismo dalyvių tyko pėsčiųjų perėjose.

REKLAMA

Remiantis LAKD duomenimis, 2014-aisiais viso buvo sužeisti 1034 pėstieji, iš jų 108 žuvo. Šis žuvusiųjų skaičius sudaro net 40 proc. visų žuvusiųjų Lietuvos keliuose ir gatvėse tais metais. Tačiau kas daroma, kad šių nelaimių išvengti?

Itin svarbus – tinkamas perėjų sutvarkymas

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis tv3.lt teigė, kad labai svarbu, jog saugumu visų pirma pasirūpintų patys eismo dalyviai – vairuotojai ir pėstieji, tačiau užvis svarbiausias – tinkamas ir saugos reikalavimus atitinkantis perėjų įrengimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Vairuotojai turi įsitikinti, kad pervažiuoti perėją saugu, o pėstysis – kad saugu ja eiti. Jei vairuotojas mato, kad prie perėjos yra pėstysis, jis privalo mažinti greitį ir jį praleisti. Tačiau pirmas dalykas: kad pėstysis galėtų saugiai pereiti pėsčiųjų perėja, o vairuotojas pastebėtų, kad ten tikrai pėsčiųjų perėja, ji turi būti tinkamai sutvarkyta infrastruktūrine prasme. Praktika parodo: jeigu perėja atitinka visus saugiam eismui keliamus reikalavimus, tokius kaip tinkamas apšvietimas, ne per didelis juostų skaičius, o leistinas greitis neviršija 50 km/val., tokiose perėjose pėstieji nenukenčia“, – sakė V. Pumputis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot specialisto, kiekvienai perėjai saugumo priemonės taikomos atskirai, atsižvelgiant į konkrečios vietos eismo specifiką. Todėl siekiama, jog prie mokyklų esančios perėjos būtų specialiai paženklintos – paaukštintos, apšviestos, nudažytos specialiais dažais ar pažymėtos vairuotojų dėmesį atkreipiančiais ženklais.

Prie vaikų saugumo prisidėti privalo visi

Suprantama, už vaikų saugumą keliuose ir prie jų atsakingi ne tik vairuotojai, apie saugaus eismo svarbą moksleivius informuoti taip pat privalo ir tėvai ir pedagogai, dedantys visas pastangas, kad būtų išvengta nelaimių. Vilniaus Antakalnio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja Neringa Čiukšienė teigė, jog prasidedant naujiems mokslo metams skiriama ypatingai daug dėmesio užtikrinti, kad vaikai niekada neužmirštų saugaus elgesio taisyklių: „Kiekvienais metais vaikai turi specialų „Žmogaus saugos“ kursą, šių pamokų metu vaikai mokomi kaip elgtis gatvėje, kas yra saugus eismas, taip pat ir be to atkreipiamas dėmesys į tai, kaip elgtis viešuose renginiuose, festivaliuose, kaip saugiai pereiti gatvę, visose vietose – sankryžose ir ne tik.“

REKLAMA

Pedagogės teigimu, vaikams susitikus po vasaros užverda audringos emocijos, džiaugsmas, tad kartais vaikai šių emocijų pagauti gali ir ne vietoje bėgti per gatvę, būti neatidūs. Tikimasi, jog vaikams apie saugų eismą taip pat primins rugsėjo pradžioje prie mokyklų esančių perėjų budintys policijos pareigūnai. Be to, prieš mokslo metų pradžios šventę Antakalnio progimnazijos administracija tėvams siunčiamuose kvietimuose primena ir paragina, kad apie saugų eismą su vaikais būtų kalbama ir namuose, svarbu, be kita ko, atkreipti dėmesį į tai, jog išlipus iš autobuso gatvę kirsti galima tik autobusui nuvažiavus, tik per perėją ir tik įsitikinus, kad tai daryti saugu.

REKLAMA

Mokyklos darbuotoja džiaugiasi, kad per pastaruosius du metus prie mokyklos buvo išvengta su neatsargiu vaikų elgesiu susijusių eismo nelaimių, tačiau tikina, jog norint šią situaciją išlaikyti, būtina ir toliau nuolat šviesti mažuosius apie saugų elgesį.

Tv3.lt taip pat ir vairuotojams primena, jog remiantis kelių eismo taisyklėmis (KET), šie turi pareigą sustoti ir praleisti važiuojamąją dalį kertančią organizuotą vaikų grupę, jeigu ją lydintis asmuo signalizuoja reguliuotojo lazdele, skrituliu su raudonu atšvaitu ar ryškiaspalve vėliavėle.

Taip pat, jei prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją transporto priemonė sulėtino greitį, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. Vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją, jeigu už jos yra grūstis, dėl kurios reikėtų sustoti, o sustojusi transporto priemonė trukdytų pėstiesiems.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų