REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Įvairūs tyrimai ir apklausos rodo, kad vartotojai atkreipia dėmesį į verslo organizacijų vykdomus socialinės atsakomybės projektus ir dažnai tai turi įtakos renkantis prekes ar paslaugas. Visgi naujausia visuomenės apklausa atskleidė, kad įmonės Lietuvoje savanorystės neskatina, nors dalis darbuotojų yra linkę tokioje veikloje dalyvauti.

 Įvairūs tyrimai ir apklausos rodo, kad vartotojai atkreipia dėmesį į verslo organizacijų vykdomus socialinės atsakomybės projektus ir dažnai tai turi įtakos renkantis prekes ar paslaugas. Visgi naujausia visuomenės apklausa atskleidė, kad įmonės Lietuvoje savanorystės neskatina, nors dalis darbuotojų yra linkę tokioje veikloje dalyvauti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Analizuojant apklausos rezultatus matyti, jog vos 14 proc. respondentų atsakė, kad jų įmonė skatina savanorystę – dalis inicijuoja savanorystės programas pačios, o kitos – skatina prisijunti prie jau veikiančių programų. Tuo tarpu beveik 40 proc. apklausoje dalyvavusiųjų nurodė, kad jų įmonė savanorystės neskatina.

REKLAMA

Anot „Provident Finansai“ atstovės Lauros Puidokaitės, įtraukti darbuotojus į kompanijos inicijuojamas visuomenines veiklas – nelengva užduotis: „Natūralu, kad visi užsiėmę kasdiene veikla. Todėl norėdami paskatinti juos labiau įsitraukti į savanorišką veiklą pasiūlėme jiems patiems teikti idėjas, kurias, gavę kompanijos finansavimą, darbuotojai įgyvendina kartu su kolegomis. Matome, kad toks savanorystės skatinimo modelis yra kiek efektyvesnis nei kvietimas dalyvauti jau sukurtuose projektuose. O idėjų darbuotojai semiasi iš klientų, savo artimųjų – tiesiog patys stengiasi spręsti aplinkos, kurioje gyvena, problemas. Pavyzdžiui, Šiaulių regiono darbuotojai atnaujino šio miesto kūdikių namų žaidimo aikštelę.“

REKLAMA
REKLAMA

Apklausoje dalyvavusių tautiečių teiraujantis, ar dalyvautų savo darbovietės organizuojamose savanorystės programose, 22 proc. atsakė teigiamai: 7 proc. pasisakė, kad dalyvautų tik darbo metu, 7 proc. – tik nedarbo metu, 3 proc. – tiek darbo, tiek nedarbo metu, o 5 proc. jau dalyvauja tokiose programose. Beveik penktadalis nurodė, kad jų apsisprendimas prisijungti prie darbovietės inicijuotos savanoriškos veiklos priklausytų nuo projekto.

Remiantis prieš penkerius metus skelbtais Europos komisijos duomenimis, 23 proc. visų europiečių, kurie yra vyresni nei penkiolikos metų, bent kartą per metus dalyvauja savanoriškoje veikloje, prisijungia prie savanoriškų organizacijų. Taigi Lietuvoje norinčių dalyvauti darbovietės organizuojamuose savanorystės programose skaičius labai artimas Europos vidurkiui.

Anot Lauros Puidokaitės, sukūrus savanorystės kultūrą įmonėje – ugdoma lojalumas darbovietei, skatinamas kolegiškumas bei gerinama atmosfera darbe. Taigi naudą pajunta tiek darbuotojai, tiek įmonė.

Apklausoje dalyvavo 1003 18–75 metų amžiaus Lietuvos gyventojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų