REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Senųjų daugiabučių gyventojams vis sunkiau rasti kur po darbo saugiai palikti automobilį. Jų daugėja, o aikštelės nesiplečia. Užstačius kieno nors vietą gresia rytą rasti pradurtas padangas ar nulaužtus veidrodėlius, tačiau ir tai dar ne viskas. Draudikai sako, kad 60 procentų eismo įvykių parkuojantis būtų galima išvengti, jei daugiabučių aikštelės būtų bent kiek didesnės.

Senųjų daugiabučių gyventojams vis sunkiau rasti kur po darbo saugiai palikti automobilį. Jų daugėja, o aikštelės nesiplečia. Užstačius kieno nors vietą gresia rytą rasti pradurtas padangas ar nulaužtus veidrodėlius, tačiau ir tai dar ne viskas. Draudikai sako, kad 60 procentų eismo įvykių parkuojantis būtų galima išvengti, jei daugiabučių aikštelės būtų bent kiek didesnės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anksti rytą, dar gerokai prieš prasidedant darbo dienai, kone kiekvieno didmiesčio daugiabučio kiemas atrodo sausakimšas. Laisvos vietos tik katinams prasmukti. Automobiliai sustatyti skersai išilgai ant asfalto ar žolės. Kiti palikti su laisva pavara, kad prireikus būtų galima nustumti.

REKLAMA

Ratuoti daugiabučių gyventojai gudrinasi žvyru užpilti žolę, kad ši neaugtų ir taip neoficialiai aikšteles praplėsti.

„Vietos yra pilna. Pusę metro praplėstų ir bėdos visos išsisprendžia. Bet šito niekas nesprendžia, tiktai baudom guldo. Nes užvažiavai šiek tiek ir jau ratas stovi ant žolės, vejos. O ką daryt?“, - retoriškai klausia gyventojas Egidijus.

Kai kurie neapsikentę automobilius stato mokamose aikštelėse. Kaune tokia paslauga mėnesiui - trisdešimt eurų. Vairuotojai sako, kerštingų kaimynų apsupty gyvenant – apsimoka.

REKLAMA
REKLAMA

Bėda tame, kad kai buvo statomi šie daugiabučiai, niekas nepagalvojo, kad ateis laikas, kai kiekvienas žmogus turės po automobilį. Trisdešimt metų viename pirmųjų Kauno Šilainių daugiabučių gyvenantis Jonas sako, suskaičiavęs, kiek per tris dešimtmečius kartų padaugėjo po jo langais automobilių. O aikštelė nė karto nedidinta.

„Galiu pasakyti, apie 50 kartų. Ne 20, bet apie 50 kartų. Kodėl? Buvo tik kelios mašinos prie šito namo, o dabar dešimtys. Penkiasdešimties butų namas ir kitos šeimos turi po dvi mašinas“, - atsidūsta daugiabučio įgaliotinis Jonas Arvydas Krasnauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilių draudėjai pastebi, kad vis dažniau į juos kreipiasi užstatytų ar parkavimo vietų nepasidaliję kaimynai: nuleidžiamos padangos, nulaužomi veidrodėliai, braižomos durelės. Būna atvejų, kai panašiai automobiliai nuniokojami net po kelis kartus kol jo savininkas neva pasimoko ir daugiau toje aikštelėje mašinos nebestato.

„Iš chuliganiškų paskatų tikrai neretai būna apgadinami automobiliai. Būna aprašinėjami, išbraižomi visokie piešiniai, užrašai necenzūriniai. Taip žmonės bando apginti savo neva užgyventas vietas prie prekybos centrų ar gyvenamųjų namų aikštelėse“, - sako ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizių sk. vadovas Andrius Žiukelis.

REKLAMA

Kauniečiams menką žiburėlį tunelio gale valdžia visgi žada. Tačiau pirmiausia reikia, kad daugiabučiai susitartų, kuri teritorija kuriam daugiabučiui priklauso, tada bus galima parengti detaliuosius planus ir po pusantrų metų prasidėtų kvartaliniai daugiabučių aikštelių atnaujinimai. Aikštelių plotas nedidėtų, bet jos būtų išnaudojamos efektyviau. Pirmieji: Eigulių, Dainavos, Kalniečių mikrorajonai.

Draudikai skaičiuoja, kad tokios per mažos ir perpildytos aikštelės gyventojams brangiai atsieina ne tik nervų prasme. Du trečdaliai eismo įvykių parkuojantis įvyksta būtent čia. O tada žala skaičiuojama nuo dviejų trijų šimtų eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų