REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
8
Fiat 500 X (nuotr. Gamintojo)

 Kas atsitiktų, jei į automobilio kuro baką įmestumėte žydrą piliulę, kurią šiaip naudoja tik vyrai? Aišku, kad nieko. Tik ne tada, kai tas automobilis yra didžiausia gamintojo komercinė sėkmė.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo pat „Fiat 500” atsiradimo pasaulis pasikeitė. Vis dar po karo atsigaunančioje Italijoje žmonės pagaliau turėjo praktiška, mažą ir įperkamą automobilį. Trumpai tariant, jis tapo tokia pačia ikona kaip „Voklswagen Beetle“ ar „Mini“. Praėjus pusei amžiaus „Fiat“ paskutinė iš šios trijulės nupūtė dulkes nuo senojo Cinquecento ir 2007 metais į pasaulį išleido šių dienų sąlygoms pritaikytą, bei ne mažiau charizmatišką „Penkišimtuką“.

REKLAMA

Jis vis dar yra geriausiai parduodamas naujas automobilis Lietuvoje ir toliau šluosto nosis „Qashqai“ ir „Škodoms“. Ir tai nenuostabu, nes modelį renkasi ne tik išskirtinumo ieškantys vairuotojai (gal dažniau vairuotojos), bet ir verslas. Toks sutapimas yra erotiškiausias automobilių pardavėjų sapnas.

O ką daryti toliau? Galima padaryti veido patempimo operaciją (angl. facelift). Bet tai būtų beprasmiška, nes 500 yra perkamas todėl, kad atrodo „retrovai“. Mielas skaitytojau, turbūt supratote, kad be SUV modifikacijos čia nebus apsieita. Tiesa, „Fiat“ dar bandė padaryti 500 praktiškesniu: pridėjo papildomų durų, padidino ir pavadino 500 L. Išėjo toks klaikus automobilis, kad susitarkime tai pamiršti.

REKLAMA
REKLAMA

Taigi italai įmetė žydrą piliulę į Cinquecento ir gavo 500 X. Lygiai taip pat seniau jau padarė „Mini“, sukurdami „Countryman“. Gerai, šis „Viagros“ leitmotyvas toks lėkštas, kad 500 X reklama, kur žilas italas netyčia įmeta piliulę į 500 baką, anglakalbėje žiniasklaidoje pateko tarp neskoningiausių amerikietiškojo futbolo „Super Bowl“ reklamų. Atsiprašau, bet pereikime prie techninių dalykų.

Niekas ten nieko į bakus nemėtė ir visaip „penkišimtuko“ netampė ir naujų amortizatorių nedėjo. Jis buvo sukurtas iš naujo ant tos pačios platformos kaip „Jeep Renegade“, kurio video pristatymą galite pamatyti čia. O tai turėtų reikšti, kad nieko smagaus neliko ir tai bus rimtas automobilis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Na, jis tikrai bus rimtas, jei rinksitės 2 litų turbodyzelinį variklį. Šis lygiai toks pat triukšmingas ir vibruojantis kaip „Renegade“. Čia panašumai ir rimtumai pasibaigia. Suprantate, „Jeep“ valdomas labai griežtai ir į tiesiąją iš posūkio grįžta nelyg kulka į ginklo vamzdį, jį užtaisius. Štai 500 X yra kaip jau nebepopuliarus lankas. Posūkiuose jį galima valdyti labai tiksliai ir lengvai, o grįžęs į tiesiąją jis šauna ir suvirpa kaip paleista savadarbė strėlė. Žodžiu, improvizacijai ir pasivažinėjimams dėl malonumo vietos yra tikrai užtenkamai.

REKLAMA

Jau nekalbant apie važiavimo režimų pasirinkimus. Štai čia prasideda ta vieta, kai už vairo suvaikėjau. „Sport“ režime variklis tampa labai jautrus, o pavarų dėžė tarp 9 pasirinkimų žongliruoja kaip trirankis cirko artistas. Mieste tai labai erzina ir azartą užgožti pradeda įtampa, nes per jautrus automobilio timpčiojimas primena siuntų tarnybų vairuotojų būdą. Vis dėlto užmiestyje tai atsiperka su kaupu ir 500 X pradeda neigti savo sąsajas su miesto automobiliu. Didžiausia beprotybė yra ta, kad šiame režime tarp spidometro ir odometro pradedama rodyti G galios matuoklė! Taip galima patikrinti, kokios reikia apkrovos, kad gale sėdinti atžala sunegaluotų. Kas ten žino, kad užauginsite antrą Jurgį Kairį.

REKLAMA

„Traction“ režimu vairuotojai naudosis mažiausiai. Ne dėl to, kad jis galimas tik beveik prabangiausioje „Cross Plus“ komplektacijoje su visų keturių varomų ratų važiuokle. Reikės sudėtingų salygų, kad būtų pasirinkta ši funkcija, nes tuomet jungiama palėtinta pavara ir automobilis gali pasiekti maksimalų 30 km/h greitį. Jau minėtas ekranas pradeda demonstruoti, koks yra momentinis galios santykis tarp priekinės ir galinės ašių. Be jokios abejonės tai bus paranku purvynuose, raižytose vietovėse arba, būkime atviri, kepurnėjantis užpustytuose kiemuose ir laipiojant ant bortelių pergrūstuose mikrorajonuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Juk pirmiausiai dėl ko bus perkamas 500 X – išvaizdos. Nežinau, kiek dar dešimtmečių galima žaisti Cinquecento stiliumi, bet dizaineriams pavyko padaryti neįmanomą – mažą miesto automobilį paversti į SUV su aliuminio apdailom ir Kim Kardashian užpakalį primenančiu bagažinės dangčiu. Salonas taip pat pilnas apvalių detalių , nors rimtumo čia jau gerokai daugiau. Tiek išorę, tiek vidų galima rinktis iš kelių spalvų, kombinacijų ir lipdukų. Balta linija per vidurį. Štai ką rinkčiausi, nes visi žino, kad ji prideda papildomų arklio galių, kurios techniniame pase neatsispindi.

REKLAMA

Ar italai naująjį SUV pavertė tokiu pat gyvybingu, koks buvo mažasis 500? Netgi tiesiogine to žodžio prasme. Kiekvienąkart varikliui užsivedus, jei šis buvo užgesintas „Start/Stop“ sistemos, vairas labai stipriai pašoka rankose ir galėtų išlaužti kokį silpnesnį pirštą. Tuo tarpu važiuojant tiesiai, sistema aptinka kelio linijas ir automobilis pats pradeda keisti kryptį, jei ratai priartėja prie jų. Beprotybė! Tiesa, sistema suprato, kad pradėjau nelaikyti vairo ir pati išsijungė. 500 X jau buvo pagamintas gyvas ir įdomus, todėl „Viagros“ injekcijos jam dar negresia.

REKLAMA

 

 

„Fiat“ 500 X techninis pasas

Variklio darbinis tūris – 1 956 kub. cm. Varomas dyzelinu. 350 Nm sukimo momentą pasiekia esant 1,75 tūkst. sūkių per minutę. Maksimali 103 kW galia pasiekiama esant 3,75 tūkst. sūkių per minutę. Iki 100 km/h įsibėgės per 9,8 sekundės. Deklaruojamos degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / mišrios), l/100 km: 6,5/ 4,9 / 5,5. Tuščio automobilio svoris – 1 430 kg. Kaina Lietuvoje prasideda nuo 16 990 eurų, arba 58 663 litų. Testuoto modelio – 29 490 eurų arba 101 823 litų.

Patiko

Perteikta 500 dvasia Interaktyvi informacinė sistema Tikslus vairavimas užmiestyje

Nepatiko

Chaotiškas „Sport“ režimas Variklio garsas ir vibracija Vairo stiprintuvo ir „Start/Stop“ duetas

Kompromisas

Vidutiniškas techniškai, bet vis tiek pirksite dėl grožio

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų