REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Besitęsiant diskusijoms dėl galimybės registruoti dešiniavaires transporto priemones Lietuvoje, įdomu, kaip patys vairuotojai vertintų vienokį ar kitokį sprendimą.

Besitęsiant diskusijoms dėl galimybės registruoti dešiniavaires transporto priemones Lietuvoje, įdomu, kaip patys vairuotojai vertintų vienokį ar kitokį sprendimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Transporto portalo Autogidas.lt atliktas tyrimas atskleidė, kad pritariančių leidimui Lietuvoje registruoti dešiniavaires transporto priemones yra tiek pat, kiek prieštaraujančių: po 42 proc. respondentų pritartų arba, priešingai, prieštarautų leidimui registruoti Lietuvoje tokius automobilius. Dar beveik penktadalis (18 proc.) mano, kad galima dešiniavairius automobilius leisti vairuoti tik tam tikrą dienų skaičių per metus.

REKLAMA

Pagrindinis privalumas – tikėtina mažesnė kaina

Leidimą Lietuvoje registruoti dešiniavairius automobilius palaikantys Autogidas.lt respondentai teigia, kad tokie automobiliai būtų patrauklūs dėl mažesnės kainos – tikimasi, kad automobilių parkas pasidarytų naujesnis. Mažesnė kaina nulemtų beveik pusės vairuotojų apsisprendimą įsigyti automobilį, kurio vairas dešinėje: tokį automobilį dėl patrauklesnės kainos vairuotų apie 44 proc. tyrime dalyvavusių asmenų, nors daugiau nei pusė dešiniavairio automobilio tik dėl mažesnės kainos nesirinktų.

REKLAMA
REKLAMA

Kitas vairuotojų minimas privalumas – galimybė įregistruoti egzotiškus automobilius. Respondentų teigimu, Lietuvos gatvėse būtų galima grožėtis įvairiais retais sportinių automobilių modeliais.

Nepritariantieji įsitikinę, kad padidėtų avaringumas

Autogidas.lt tyrime dalyvavę ir automobilių su vairu dešinėje nuolatiniam eksploatavimui Lietuvoje nepritariantys vairuotojai yra labiausiai susirūpinę dėl saugumo. Jų nuomone, tokie automobiliai yra nesaugūs ir pritaikyti važiuoti kita kelio puse, matomumas yra prastesnis, ypač lenkiant ar važiuojant blogomis eismo sąlygomis, ir jokiomis kameromis ar papildomais veidrodėliais jo kompensuoti nepavyktų. Teigiama, kad pavojų keltų ir mažesnė kaina – pigesnius automobilius įsigytų ir dalis tų vairuotojų, kurie neseniai išsilaikė vairavimo egzaminą, taigi ne tik dėl įgūdžių stokos, bet ir dėl automobilio padidėtų grėsmė visuomenei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Papildomi reikalavimai vairuotojams

Dalis vairuotojų mano, kad turėtų būti numatomi ne tik pačių transporto priemonių, kurių vairas dešinėje, patobulinimai, bet ir keliama papildomų reikalavimų vairuotojams. Autogidas.lt respondentų nuomone, tokius automobilius reikėtų leisti vairuoti tik bent dvejų ar, geriau, penkerių metų vairavimo stažą turintiems asmenims, organizuoti papildomus vairavimo kursus. Kai kurių respondentų teigimu, tik stažu ar egzaminais nereikėtų apsiriboti – automobilio su vairu dešinėje draudimo kaina turėtų būti didesnė nei automobilio su vairu kairėje, turėtų atitikti riziką.

Autogidas.lt informacija

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų