REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Bendraujate lyg ir su vienu ryšių su visuomene specialistu, o mainais, gal ir patys nežinodami, gaunate bent 16 jo kolegų idėjas, kol išsirutulioja geriausia – nors ir netradicinė, nors ir drąsi, bet įdomiausia.

Bendraujate lyg ir su vienu ryšių su visuomene specialistu, o mainais, gal ir patys nežinodami, gaunate bent 16 jo kolegų idėjas, kol išsirutulioja geriausia – nors ir netradicinė, nors ir drąsi, bet įdomiausia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Garsių ir žinomų didžiųjų bendrovių pavadinimų galima išvysti bemaž kiekvienos viešųjų ryšių agentūros klientų sąraše, tačiau su žvaigždėmis dirbančios „Integrity PR“ kolektyvas – toli gražu ne žvaigždės, veikiau pagalbininkai ir atidūs konsultantai. Kur rasti tokių kūrybininkų? Buvusiame moterų vienuolyne, kur visos erdvės idealiai tinka kūrybai. O jei idėjos neaplanko žaliuojančiame kiemelyje ar XVII a. siekiančiame rūsyje, iš darbo vietos galima bėgti kad ir maratoną, jei tik netrukdai kolegoms ar klientams.

REKLAMA

„Atsimenu vieną paskaitą, kurios klausė 200 žmonių. Kai mūsų paklausė, kam patinka pirmadieniai, ranką pakėliau vienintelė, o kiti juokėsi. Bet juk įdomu ateiti ir laukti, ką naujo atneš nauja savaitė. Manęs paklausė: „Negi tu į darbą neini?“ – juokiasi agentūros direktorė Daiva Lialytė.

„Integrity PR“ specialistai nesigviešdami autorinių teisių dirba kartu, sykiu padėdami ir organizacijoms, besirūpinančioms savo įvaizdžiu, ir kolegoms. Svarbiausia – etiškai ir sąžiningai, tesint pažadus.

REKLAMA
REKLAMA

„Pas mus ir nedirba žmonės, manantys, kad yra vieni, galvojantys, kad pasaulis sukasi tik aplink juos. Visi žino, kad turi padėti kolegai. Minčių lietus (angl. brainstorm) skelbiamas vienas po kito, bet taip jau esame sutarę, kad dalyvaujame, jei tik galime. Mano paraginimo čia nereikia“, – apie nerašytus komandos susitarimus pasakoja agentūros vadovė.

Lyderystė, o ne vadovavimas

Kalbamės apie agentūrą, klientus ir darbuotojus, o D. Lialytė savęs vadove nevadina. Veikiau ji – komandos lyderė, į organizacijos moralinių vertybių skalę įtraukianti dar vieną asmeninį uždavinį – užtikrinti, kad žmonės į darbą eitų su džiaugsmu, jausdami malonumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vertiname pozityvų požiūrį, humorą, beje, juodąjį irgi. Juokaudami nuleidžiame garą. Čia dirba tie, kurie neieško problemų, o stengiasi padaryti taip, kad būtų dar geriau ir įdomiau“, – su komanda supažindina ji.

Darbuotojų kaitos „Integrity PR“ procentine išraiška pamatuoti negalima, jos tiesiog nėra, nebent dėl natūralių priežasčių – šeimos ar mokslų planavimo. D. Lialytė svarsto, kad iš dalies entuziazmas ir siekis tobulėti užkoduoti darbuotojų DNR. Tiesa, duotybes reikia puoselėti. Kai konkurencija rinkoje didelė, o ryšių su visuomene klausimais konsultuoti gali daugelis, kaip sako pati „Integrity PR“ direktorė, jei tik turi smegenis ir kompiuterį, niurzgliams vietos nėra.

REKLAMA

„Žinoma, yra daug tokias paslaugas teikiančių gerų, laisvai samdomų specialistų, bet norint konsultuoti kokybiškai ir visapusiškai aptarnauti dideles įmones, reikalinga ir aukšta kokybės kartelė. Mes ją turime ir laikome aukštai, kiek galime raumenis įtampę“, – tikina pašnekovė.

Be etikos nė iš vietos

Angliškam agentūros pavadinimui tiesioginį vertinį rasti sunku. D. Lialytė svarsto, kad jis vienija asmenybės integralumo idėją – pažadų tesėjimą ir sąžinę. Ji ramina, kad tai gana paprasta, tiesiog reikia įvertinti, ar tikrai sugebėsi pasiekti rezultatą, nes pažadėti lengva.

REKLAMA

„Toks mūsų pavadinimas, tokį sukūrėme ir etikos kodeksą, taip atsirado ir mūsų klientai. Aiškiai deklaruojame, kad nepritariame perkamai žiniasklaidai ir užsakomiesiems straipsniams, – perspėja ji. – Visuomenė jau pasikeitė, visur reikia dialogo, nebeliko vietos vienpusei informacijai. Jei tik klientas tai supranta, yra pasiruošęs skirti daugiau laiko, investuoti daugiau energijos, kad sugalvotume tai, kas įdomu, jis tampa mūsų klientu, o mes – jo pagalbininkais ir konsultantais.“

„Integrity PR“ vadovė pasakoja, kad nuo ryšių su visuomene agentūros ištakų 2000 metais verslas gerokai subrendo. Žinoma, madą ir poreikį megzti santykius su įvairiomis grupėmis ar rūpintis savo reputacija Lietuvoje padiktavo užsienio kapitalo, daugiausia skandinaviškos kilmės, įmonės. Laimė, šiandien klientai nebesikreipia tikėdamiesi lengvų ir greitų rezultatų, užsisakydami ar kitaip formuodami nuomonę apie savo veiklą. Tokie įnoriai dar veja valstybinį sektorių, ryšio su visuomene ieškantį per primityvius užsakomuosius straipsnius. „Integrity PR“ yra viena iš nedaugelio agentūrų, galinčių pasigirti, kad tokiu atveju, konkurso sąlygose įskaitę norus, lengviausiu keliu neina ir su politikais, apskaičiavusiais, kur ir kokia informacija turėtų pasirodyti, bendradarbiauti net nepretenduoja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Galiu išdidžiai pasakyti, kad tokiuose konkursuose, iš kurių sąlygų viskas matyti, nedalyvavome anksčiau, nedalyvaujame ir dabar, tikiuosi, kad ir ateityje mums nereikės gyventi iš tokių pinigų. Tokiems būdams nepritariu morališkai, manau, kad tai yra vėjais paleisti pinigai, nes žmonės tokios informacijos neskaito: ji nepatraukli ir neautentiška“, – įsitikinusi pašnekovė.

Jokių muilo burbulų

Verta patikslinti ir neretai į bendrą katilą plakamas „ryšių su visuomene“ bei „viešųjų ryšių“ sąvokas. D. Lialytė aiškina, kad jos skiriasi net semantine prasme. Pavyzdžiui, viešuosius ryšius galima tapatinti su vienkartine viešųjų ryšių akcija – ji lyg trumpalaikis makiažas toli gražu neprimena sistemingo ir nuolatinio ryšių su visuomene proceso, kurio ir rezultatai ilgalaikiai, o ne muilo burbulas.

REKLAMA

„Įmonė, besirūpinanti savo reputacija, galvoja apie produktų, paslaugų kokybę, lyderystę, vadovavimą, inovacijas ir panašius dalykus, o ryšiai su bendruomenėmis yra viena svarbiausių sudėtinių reputacijos dalių. Svarbu, kaip bendrauji, kokį dėmesį skiri, pagaliau, ką nori pasakyti. Laiku tai supratusios įmonės yra čempionės, pavyzdžiui, pionierės „Swedbank“, „Siemens“, „Statoil“, kurių reputacija Lietuvoje gera, – vardija ji. – Žinoma, neklysta tik tie, kurie nieko nedaro, bet jos valdo ir žino, kad svarbu bendrauti, užmegzti santykius, o ne pulti komunikuoti, kai tik ištinka krizė.“

REKLAMA

Mėsainių šventės ir žygiai į pelkę

Paklausta, kaip motyvuoti 19 kūrybininkų komandą, kad ši nestokotų naujų idėjų, D. Lialytė tikina specialiai nieko nedaranti. Bet daro. Tik tos pastangos jau spėjo tapti kasdieniu darbu – rodyti pavyzdį ir nedemonstratyviai dalytis entuziazmu, saugant organizacijos tradicijas ir neatsisakant pramogų, kartais net verčiant darbuotojus leisti sau atostogų malonumą.

„Savaitgalį vyksime į tradicinius vidinius komandos mokymus, gilinsime žinias, kaip reikia mokytis ir bendradarbiauti, bet prieš tai vyksime į pelkę, tik šito dar niekas nežino, – juokiasi ji. – Tradiciškai švenčiame klientų, šeimos šventes, kiemelyje kepame mėsainius. Galbūt esame panašūs į šeimą, didelę, kiek kitokią, bet šeimą...“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Integrity PR“ vadovė savo mėgstamą sritį atrado dar prieš keturiolika metų. Į ją pasuko, galima sakyti, nuo teatro scenos. Po studijų Muzikos akademijoje, spektaklių drabužių parduotuvės direktorės kėdės D. Lialytės dar laukė patirtis reklamos agentūroje, dirbančioje su tarptautiniais klientais, kol pagaliau pasiekė ryšius su visuomene, veiklą, kurios šiandien negalėtų pavadinti darbu.

„Pradėjusi dirbti reklamos sektoriuje, skaičiau daug knygų apie ryšius su visuomene. Man ši sritis atrodė labai įdomi. Dirbdama reklamoje kuravau mažą padalinį, besirūpinantį renginių organizavimu, bendravimu su žiniasklaida. Dabar širdis dainuoja einant į darbą, sunku sugalvoti, ką dar galėčiau daryti. Tiesa, dėstau universitete, bet ir ten tą aiškinu apie patį, ką ir dirbu, nenutolau“, – teigia ji.

REKLAMA

Vaizdingų epitetų malonumui, kurį teikia darbas, apibūdinti neberandanti „Integrity PR“ vadovė įsitikinusi, kad svarbiausia yra saviraiška. Esą, paprastas verslo modelis „perku–parduodu“ jai nepriimtinas, tiesiog neįdomus. Literatūra, net profesinė – dalis laisvalaikio, poilsio malonumas, peraugęs į maniją, o kur dar 12 metų jogos ar bendravimas su šeima ir bičiuliais, su kuriais apie darbą jau nekalbama.

„Ryšiai su visuomene verčia tobulėti ir domėtis įvairiais dalykais – visą laiką esi įvykių sūkuryje. Kartais sau linki kada nors išjungti visus prietaisus ir atsiriboti, bet kas tada lieka? Gamta, arba einame į pelkę“, – pokalbį užbaigia ji. Daiva Lialytė

REKLAMA

2005 metais įgijo vadybos magistro laipsnį ISM Vadybos ir ekonomikos universitete 2002-aisiais baigė Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklą ir įgijo vadybos bakalauro laipsnį 1992 metais baigė Lietuvos muzikos akademiją Nuo 2000-ųjų dirba „Integrity PR“, 2003 metais tapo projektų direktore, 2006-aisiais – įmonės direktore

„Integrity PR“

2009 ir 2010 metais laimėjo „Baltic PR Awards“ auksą ir sidabrą 2009 ir 2011 metais laimėjo „European Excellence Awards“ pirmąją vietą geriausio projekto Baltijos šalyse kategorijoje 2007-aisiais prisijungė prie skaidraus verslo iniciatyvos „Baltoji banga“ 2005 metais „PM Consultants“ tapo „Integrity PR“. 2000-aisiais įsikūrė „PM Consultants“ – „Integrity PR“ pirmtakė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų